AnonymBruker Skrevet 26. august 2015 #1 Skrevet 26. august 2015 Jeg skal lage fotoalbum, noe jeg ikke har gjort på mange mange år. Er det fortsatt lim man bruker til å feste bildene, eller finnes det noe annet smart?Anonymous poster hash: db70e...009
Sølvrosen Skrevet 26. august 2015 #2 Skrevet 26. august 2015 Lim fungerer sikkert like godt nå som for 20 år siden. Det finnes også slike små firkanter med dobbelsidig teip du kan bruke, slike som sitter på et ark der du først må lirke firkanten løs fra arket, og så prøve å løsne papiret på den andre siden uten å knøvle alt sammen i en liten ball. Jeg tror det fremdeles er mulig å få tak i slike hjørner som ofte ble brukt før i tiden. Det er små teipbiter med teip på den ene siden og et plasthjørne på den andre siden. For å feste bildet er det lettest å putte hjørnene på bildet inn i hvert sitt plasthjørne og så sette presse teipen fast i albumet med bildet i. Da er det fremdeles mulig å ta ut bildet. Hvis du ser bort i fra at noen av hjørnene detter av etterhvert fungerer dette bra.
AnonymBruker Skrevet 26. august 2015 #3 Skrevet 26. august 2015 Veldig koselig med "gammeldags" fotoalbum. Jeg tror jeg ville brukt både lim og (dobbeltsidig) teip... Opplever stadig at mine gamle album blir rotete pga at bilder løsner og slikt. Lim holder visst ikke i så veldig mange år. Eller så kan det være at jeg bare har brukt for billig lim / limstifter? Har gått over til å få trykt opp fotobøker fra digitale bilder i stedet. Anonymous poster hash: c6ac2...3cd
Minya Skrevet 26. august 2015 #4 Skrevet 26. august 2015 Flytende fotolim er helt genialt og holder seg i årevis. De har en slags "penseltupp" til å stryke ut limet med. Du trenger ikke mye lim per bilde så en sånn flaske holder til flere album
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå