Gå til innhold

Jeg ,,fikser,, det ikke lenger


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Far har en veldig krevende jobb og det var mye lettere når ungene var mindre. Det sier han. Nå kreves det en del oppfølgning når det gjelder skole, lekser, aktiviteter osv. Han skjønner selv at det må settes grenser når det gjelder spilling, at lekser må gjøres skikkelig og at de må få individuel oppfølgning. Alle barn er forskjellige. Jeg tok tak i disse tingene når jeg flyttet inn og prøver å gjøre mitt beste. De trives med regler og rutiner men alene har jeg ingen sjanse til å oppnå noe.

Jeg har følelse at ting ble litt misforstått fra hans side. Plutselig endte jeg opp med en rolle der at ungene ble mitt ansvar.Synes også synd på han pga han prøver å gjøre sitt beste men tiden strekker ikke til alt.

Problemet at barna er veldig lite selvstendige og vant til å bli veiledet og servert hele tiden. Derfor bruker jeg mye tid og energi for å lære dem å klare ting selv. Da blir det lettere i ettertiden, men jeg vil ikke heller være den stygge ulven og derfor må foreldre på banen.

Ts

Anonymous poster hash: e994d...9af

Du skriver hele tiden at du prøver å gjøre ditt beste, samtidig som barna er veldig lite slevstendig og vant til å bli veiledet og servert hele tiden. Og vet du hvorfor : pga DEG!

 

Ta av deg Mor Theresa rollen, og sett tydelige grenser på hva ditt ansvar er, og hva du ikke klarer å gjøre videre! Døgnet har bare 24 timer. Du har selv et ansvar for å beskytte deg selv så du ikke blir evig husmor 24/7. Så lenge du tar denne rollen, er det DU som ødelegger for deg selv, ingen andre!

Anonymous poster hash: c3276...aeb

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg lurer for øvrig på hvordan du har tenkt at kabalen skal gå opp når du skal tilbake i jobb etter permisjonen.



Anonymous poster hash: 6039e...85c
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig med de som lurer på hvorfor far har delt omsorg når han ikke har tid til det. Han lever tydeligvis som en ungkr og prioriterer egen karriere istedet for familie. At han ikke klarer å finne balansen mellom det skal ikke gå utover hverken deg eller de fem barna. 



Anonymous poster hash: 31e83...3b9
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Din mann ser ikke ut til å være istand til å ha noe 50/50, så kanskje han og eksen skal slutte med det og så kan han være helgepappa fremover?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun trives med denne ordningen og annenhver uke fri. Han tar seg av ungene økonomisk og de er med oss på alle ferier og det er vi som følger de opp når det gjelder treninger og alt annet. Som sagt han klarte det når de var mindre men nå er det mye mer som skjer.

takk for alle svarene. Jeg skal prøve å melde meg litt ut og ikke stresse mer enn nødvendig.

ts



Anonymous poster hash: e994d...9af
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slik kan du ikke holde på TS! Det nytter jo ikke! Det er jo helt supert at du hjelper til med barna, men de er da virkelig ikke bare ditt ansvar! Mor og far MÅ komme på banen før du sliter deg totalt ut! 

 

Hva gjør mor og far den dagen du faktisk får nok og stikker?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

 

Hun trives med denne ordningen og annenhver uke fri. Han tar seg av ungene økonomisk og de er med oss på alle ferier og det er vi som følger de opp når det gjelder treninger og alt annet. Som sagt han klarte det når de var mindre men nå er det mye mer som skjer.

takk for alle svarene. Jeg skal prøve å melde meg litt ut og ikke stresse mer enn nødvendig.

ts

Anonymous poster hash: e994d...9af

 

 

Stakkars unger. Hverken mor eller far vil ta seg av de, du er den eneste som stiller opp. Men det er ikke rett, det er ikke ditt ansvar. Du må ta en skikkelig alvorsprat med far. Barna kan ikke ha det slik. Du kan ikke ha det slik! Han har en familie som trenger han. 

Anonymous poster hash: 31e83...3b9

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Far har en veldig krevende jobb og det var mye lettere når ungene var mindre. Det sier han. Nå kreves det en del oppfølgning når det gjelder skole, lekser, aktiviteter osv. Han skjønner selv at det må settes grenser når det gjelder spilling, at lekser må gjøres skikkelig og at de må få individuel oppfølgning. Alle barn er forskjellige. Jeg tok tak i disse tingene når jeg flyttet inn og prøver å gjøre mitt beste. De trives med regler og rutiner men alene har jeg ingen sjanse til å oppnå noe.

Jeg har følelse at ting ble litt misforstått fra hans side. Plutselig endte jeg opp med en rolle der at ungene ble mitt ansvar.Synes også synd på han pga han prøver å gjøre sitt beste men tiden strekker ikke til alt.

Problemet at barna er veldig lite selvstendige og vant til å bli veiledet og servert hele tiden. Derfor bruker jeg mye tid og energi for å lære dem å klare ting selv. Da blir det lettere i ettertiden, men jeg vil ikke heller være den stygge ulven og derfor må foreldre på banen.

Ts

Anonymous poster hash: e994d...9af

Herregud som jeg føler med deg, er i samme situasjon her!

Anonymous poster hash: c1164...dc3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud som jeg føler med deg, er i samme situasjon her!

Anonymous poster hash: c1164...dc3

Hvordan håndterer du hele greia ?

Jeg tar fri denne helgen og reiser på hytten med en venninne. Han skal få beskjed om det når han kommer hjem i dag :)

Anonymous poster hash: e994d...9af

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vært i en lignende situasjon og det er veldig vanskelig. Spesielt når barna er små, man klarer ikke se på at de ikke får det de skal ha av både materielle ting og støtte. Ikke la din samboer og faren sluntre unna! Det er faktisk omsorgssvikt av dem som de holder på. Du har vært alt for snill og sannsynligvis blitt manipulert.

Anonymous poster hash: 50a8b...d55

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke sant det er en utakknemlig jobb å være stemor ja?

Skjønner det utrolig godt. Er i omtrent samme situasjon selv. Har ikke 3 stebarn men 2. Likevel, situasjonen er så og si lik.

Har tenkt lenge på dette og har kommet frem til at det eneste som hjelper er å sette ned foten. De lemper alt ansvar over på oss. Stygt å si det men jeg er ikke interessert i å ha hans barn alene hver ettermiddag 4 kvelder i uka bare fordi han må (eller helst vil) jobbe kveld og overtid hele tiden.

Klarer de ikke å passe barna sine selv får de enten jobbe mindre eller så får de egne for at de er hjemme når ungene er hjemme. Enten får de endre samværsavtalen eller så melder jeg meg ut. Nå er jeg dritt lei av å jobbe som nanny i eget hjem.

Anonymous poster hash: 1be3f...2f1

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Rart hvor mye kjeft man kan få for å stå på og gjøre sitt beste for alle rundt seg.

 

Hun får vel strengt tatt kjeft for å ikke ta vare på seg selv og sette grenser. Å utslette seg selv for å hjelpe en mor og en far som ikke ønsker å prioritere barna sine er ikke riktig. Far må på banen når det er hans tur til å ha barna, eller så må de skaffe seg avlastingshjem hvis hverken mor eller far klarer å ha de nok til å dekke opp 100%. 

Anonymous poster hash: 31e83...3b9

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun trives med denne ordningen og annenhver uke fri. Han tar seg av ungene økonomisk og de er med oss på alle ferier og det er vi som følger de opp når det gjelder treninger og alt annet. Som sagt han klarte det når de var mindre men nå er det mye mer som skjer.takk for alle svarene. Jeg skal prøve å melde meg litt ut og ikke stresse mer enn nødvendig.ts Anonymous poster hash: e994d...9af

Så du følger de på treninger når de er hos mor også? Det er jo helt sprøtt!

Nei, kjære TS her må du sette foten ned med ettertrykk! For deg selv og dine barn, men også for

stebarna! Far må ta seg av dem når de er hos dere, passer ikke det ifht jobb må han enten bytte jobb eller snakke med mor om endret samvær! Lykke til!

Endret av Jobbermedbarn
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke sant det er en utakknemlig jobb å være stemor ja?

Skjønner det utrolig godt. Er i omtrent samme situasjon selv. Har ikke 3 stebarn men 2. Likevel, situasjonen er så og si lik.

Har tenkt lenge på dette og har kommet frem til at det eneste som hjelper er å sette ned foten. De lemper alt ansvar over på oss. Stygt å si det men jeg er ikke interessert i å ha hans barn alene hver ettermiddag 4 kvelder i uka bare fordi han må (eller helst vil) jobbe kveld og overtid hele tiden.

Klarer de ikke å passe barna sine selv får de enten jobbe mindre eller så får de egne for at de er hjemme når ungene er hjemme. Enten får de endre samværsavtalen eller så melder jeg meg ut. Nå er jeg dritt lei av å jobbe som nanny i eget hjem.

Anonymous poster hash: 1be3f...2f1

 

Har dere som sliter med dette vurdert å snakke med mor om saken? Jeg som mor hadde blitt fly forbanna om jeg skjønte at far brukte sin nye kone på denne måten. Har han ikke kapasitet til å ha barna så får han si fra, ikke utnytte stemor på slikt vis. 

Anonymous poster hash: 31e83...3b9

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...