Favole Skrevet 30. oktober 2016 Forfatter #1821 Skrevet 30. oktober 2016 Ved neste stortingsvalg stemmer jeg på hvem enn som lover med livet som innsats at de skal fjerne klokkestilling 4ever&ever. Jada, stod opp halv fem i dag! Egentlig halv seks ut fra J sin klokke, men ugh. Når kl var litt over ni ellerno ba han om å få gå tur slik at han kunne sove i vogna. Takkgud at mannen stod opp samtidig som oss! Resten av dagen ble veldig fin da. Besøk av foreldrene mine hvor vi dro på tur, tente bål, spiste ute og kosa oss. J har vært SÅ fornøyd, det var jo snø der oppe og han fikk labbe rundt på isen sammen med en av besteforeldrene, skikkelig stas! E er syv måneder i dag Hun åler seg bortover gulvet i full fart og skremmer broren som er livredd for lekene sine Med økt aktivitet og utvikling kommer økt uro på kveld og natt, fyfaen jeg har vært så bortskjemt frem til nå. Kjenner jeg får noia og vil klikke av "hyppige" oppvåkninger og mer behov for nattmat. J var akkurat lik og jeg husker den perioden som et helsike. Men det positive er at det går over før eller senere! 1
Gjest Verdande Skrevet 30. oktober 2016 #1822 Skrevet 30. oktober 2016 Jeg kan akseptere ganske mye drit om vi bare blir kvitt den klokkestillinga, altså Det så ut som en helt herlig tur Det er en periode rundt der som er skikkelig kjip, men så går det heldigvis over igjen
Gjest Blondie65 Skrevet 30. oktober 2016 #1823 Skrevet 30. oktober 2016 Har vi noen gang fått en god forklaring på hvorfor vi trenger vintertid?
Favole Skrevet 30. oktober 2016 Forfatter #1824 Skrevet 30. oktober 2016 Synes hele konseptet er dust. Men vi blir vel aldri kvitt det. Turen var nydelig, og å få se ungene kose seg sånn med å være ute... Det varmer langt inn i et slitent mammahjerte.
Favole Skrevet 2. november 2016 Forfatter #1825 Skrevet 2. november 2016 Mannen skal ha fri frem til mandag. Det krever et eget innlegg! Omfg! Det skal bli digg det!! Vurderer å ha J hjemme på fredag for å få litt mer tid sammen, det trengs.
Gjest Verdande Skrevet 3. november 2016 #1826 Skrevet 3. november 2016 Åh, så deilig! Håper dere er like heldige med været som vi er her nede og at dere får en fin fredag sammen, alle sammen!
Favole Skrevet 3. november 2016 Forfatter #1827 Skrevet 3. november 2016 Hm, skrev et innlegg før i dag, men det forsvant visst! Været her er nydelig for tiden, jeg ønsker meg bare bittelitt mer snø Vi skal nok kose oss imårra! J var SÅ fornøyd når jeg henta ham i barnehagen uten E på slep og vi i tillegg skulle gå hjem mens han fikk sitte i vogna. Han ble helt i hundre av å se både brannbil og ambulanse i utrykning (mens jeg kjempa mot klumpen i halsen og tårer i øynene, har blitt helt ødelagt! Føkk jeg gruer meg til jobbstart ). Kvelden ble avslutta på beste vis med et "eg e gla i mamman min!" når jeg pakka han inn i dyna for natta
Favole Skrevet 7. november 2016 Forfatter #1828 Skrevet 7. november 2016 Herregud. Hvor lenge varer denne "alt er bæsj" perioden? Hei bæsj, hadet bæsj, bæ bæ lille bæsj. Ber jeg han om å slutte sier han det enda mer, ignorerer jeg det sier han det enda mer i påvente av reaksjon fra mor. Trodde vi hadde litt mer tid på oss før den drittfasen dukka opp. Jaja... this too shall pass! Hatt ei fin helg, tok J med på kino for første gang og så Snekker Andersen og Julenissen. Og dermed litt påtvunget alenetid for mannen og E Mannen er på jobb igjen, denne gangen borte i tre dager. Meeen det klarer vi vel!
Favole Skrevet 13. november 2016 Forfatter #1829 Skrevet 13. november 2016 Dagene bare flyr, men det går i det samme som de siste ti sidene her vil jeg tro. Ungene er sjarmerende, mannen er på jobb og jeg er nå med på lasset på et vis. J vil kvitte seg med pappaen siden han aldri er hjemme og jeg blir knust i en million biter av å høre en snart tre år gammel gutt si at han vil pappaen skal være borte. Nå har han fri ei uke da, med mindre han takker ja til noe ekstra arbeid, håper det kan hjelpe. De koser seg jo veldig sammen og han viser tydelig glede over å være med pappaen, men det er så alt for lite. Skjønner ikke hvordan de som har menn som jobber offshore osv får det til.
Gjest Ludodama Skrevet 13. november 2016 #1830 Skrevet 13. november 2016 Huff, så trist Var det sånn nå fremover at han skal få faste turnustider/skifttider? Sånn at han er mye på og så har helt fri av? Kanskje han kan legge inn noen ekstra aktiviteter alene med J som sånn fast rutine fremover?
Favole Skrevet 13. november 2016 Forfatter #1831 Skrevet 13. november 2016 Han jobber mandag-lørdag med tolv timers skift, fri annahver uke. Men noe sier meg at han gjerne takker ja om han får tilbud om jobb i friukene sine. Det burde være mulig å få til, men er litt vondt i viljen ute og går. Eller, jeg vet ikke. Har han fri fra jobb har han fri fra alt virker det som. Han snakker om å ville ta han med på ditt og datt, men ingenting skjer.
Gjest Ludodama Skrevet 14. november 2016 #1832 Skrevet 14. november 2016 På 13. november 2016 den 21.16, Favole skrev: Han jobber mandag-lørdag med tolv timers skift, fri annahver uke. Men noe sier meg at han gjerne takker ja om han får tilbud om jobb i friukene sine. Det burde være mulig å få til, men er litt vondt i viljen ute og går. Eller, jeg vet ikke. Har han fri fra jobb har han fri fra alt virker det som. Han snakker om å ville ta han med på ditt og datt, men ingenting skjer. Da foreslår jeg at du tar en liten prat med fyren og sier at du foreslår dager som passer med enelleranna og tilogmed legger opp aktiviteten. Type "grille pølser tralala plass", eller ........vet ikke hva han synes er gøy, men sånne ting. Og lag jevnlige avtaler om at akkurat denne måneden skal han ikke takke ja- mulig han er en sånn type som gjør ting om de veldig direkte forslagene bare ligger der.
Favole Skrevet 15. november 2016 Forfatter #1833 Skrevet 15. november 2016 Han liker søvn, gaming og jobben sin Jeg mistenker nå at han en gang var gira på tur og friluftsliv for å få meg hekta og ut av huset Åååååh så lei av å måtte passe på voksne folk på den måten der. Jeg er nok generelt ekstra sur for tida, så det meste føles dritt. Så sliten at jeg ble kvalm og måtte grine litt når E våkna for mat i går kveld. Oh well, det går over!
Gjest Verdande Skrevet 15. november 2016 #1834 Skrevet 15. november 2016 This too shall pass, men en stor klem sendes din vei i påvente av det!
Gjest Grastusta Skrevet 15. november 2016 #1835 Skrevet 15. november 2016 Hvis det er noen trøst, er det ikke alltid like mye hjelp i st mannfolket er til stede heller. Her har fyren en litt kjip periode på jobb, som gjør at han ikke er mentalt tilstede her i det hele tatt. Alle beskjeder må gis med teskje, og likevel glemmer han det meste. Som for eksempel å rydde inn maten i kjøleskapet før han reiser på jobb, eller å faktisk trykke på startknappen på tørketrommelen. Beklager rant i din bok, men jeg har jo sletta min egen.
Favole Skrevet 15. november 2016 Forfatter #1836 Skrevet 15. november 2016 Kjør på, er nesten litt godt at det ikke bare er her Han har fri den uka her, men det merkes at han har jobba alt for mye. I tillegg har smertene begynt å komme tilbake med full kraft. Han har gått over i ny stilling som kun innebærer kjøring, så håper det hjelper litt. Han var til legen med det i dag og hun mente vi burde få pappapermen over på meg slik som sist. Så søker litt i siste liten og håper det går. Jeg blir rasende om han blir nærmest invalid igjen. Det vet jeg ikke om jeg takler ass...
lille_frosk Skrevet 22. november 2016 #1837 Skrevet 22. november 2016 På 15.11.2016 den 7.55, Favole skrev: Kjør på, er nesten litt godt at det ikke bare er her Han har fri den uka her, men det merkes at han har jobba alt for mye. I tillegg har smertene begynt å komme tilbake med full kraft. Han har gått over i ny stilling som kun innebærer kjøring, så håper det hjelper litt. Han var til legen med det i dag og hun mente vi burde få pappapermen over på meg slik som sist. Så søker litt i siste liten og håper det går. Jeg blir rasende om han blir nærmest invalid igjen. Det vet jeg ikke om jeg takler ass... Uff - det skjønner jeg kjempegodt! Jeg hadde slitt enormt med å takle det selv. En venninne av meg sin mann traff veggen da deres yngste barn var fire måneder. Hun har hatt to knalltøffe svangerskap, fødsler som har gitt varige skader, de har pusset opp et helt hus, han har jobbet masse - men hun er jo selvfølgelig helt utkjørt selv og. Hun sa at hun syntes jo fryktelig synd på han, men hun visste ikke om hun skulle slå han eller trøste, for hun var så innmari sint på han også. Sånn hadde jeg følt det også ... Du er så flink - supermom!
Favole Skrevet 22. november 2016 Forfatter #1838 Skrevet 22. november 2016 Jeg veksler mellom å ville gi ham en klem og be han gråte litt og å ville slå ham ihjel med en stekepanne. Om det blir like ille som det har vært før må vi ha hjelp utenfra, jeg takler bare ikke at problemet skal brukes som unnskyldning for å slippe alt ansvar, inkludert barna. Det første jeg tenkte når han begynte å halte og klage på smerter igjen var "dette overlever vi ikke igjen". Æsj, ass! Men tar ingen sorger på forskudd I helga var jeg og ungene hos foreldrene mine, veldig koselig! J har kosa seg med fjøs og alt som hører til bondelivet, E henger nå bare med på alt som vanlig og jeg kosa meg fælt med litt avlastning og nøt (heter det det? ) en pause hjemmefra ().
Gjest Verdande Skrevet 23. november 2016 #1839 Skrevet 23. november 2016 Usj, frykten for at det skal bli verre igjen kjenner jeg veldig igjen Håper at det ikke blir like ille, og at dere finner ut av det på en god måte! Nyte, nyter, nøt, har... nytt? Tror det er viktig med sånne pauser for alle! Du fortjener litt avlastning du også!
Favole Skrevet 23. november 2016 Forfatter #1840 Skrevet 23. november 2016 Jeg går bare ikke med på tilbakefall eller at han skulle bli enda verre igjen. Jeg nekter. Hadde vi bare kunne bestemt sjøl..... Fikk innvilga overføring av pappapermen da, så blir hjemme til 21.mars (inkludert ferien fra i år). Det er da noe. Selv om sjefen nok er mindre happy, den som har vikariat i min stilling er sikkert veldig fornøyd Skjønner ikke at det snart er jul... og snart har vi en treåring. Han gleder seg SÅ til bursdag, vet hvilken kake han vil ha, vet at han skal ha ballonger og krone, vi skal synge bursdagssang og ha masse besøk og han skal få masse pakker Han har bestilt bondegårdkake og store maskiner kake, og med mine bakeskills kan det bli spennende
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå