Favole Skrevet 14. oktober 2016 Forfatter #1801 Del Skrevet 14. oktober 2016 Største er i barnehagen, minste sover, så det store spørsmålet er: helgevask eller sove litt? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Verdande Skrevet 14. oktober 2016 #1802 Del Skrevet 14. oktober 2016 Sove imens hun sover og så vaske etterpå? Håper helgen blir fin! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Favole Skrevet 14. oktober 2016 Forfatter #1803 Del Skrevet 14. oktober 2016 Jeg valgte søvn, sjukt deilig. Fikk vaska også etter hvert Takk det samme Mannen har arbeidshelg, så får prøve å finne på noe sprell med J i morgen. Han har nok en del oppsamlet energi etter en del roligere dager denne uka, bare å kle på og gå ut! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ludodama Skrevet 18. oktober 2016 #1804 Del Skrevet 18. oktober 2016 Hvordan står det til med favorittfyren? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Favole Skrevet 19. oktober 2016 Forfatter #1805 Del Skrevet 19. oktober 2016 Fyren har det bra! Enn så lenge er han frisk og ikke noe trøbbel med såret :D Så bortsett fra at han bestemte seg for å stå opp 0450 (04!!!!!), så er han ganske awesome Håper han ikke skal fortsette med det, for mannen har fått tilbud om ny jobb, han får gjøre mer av det han vil og får bedre betalt. Samme arbeidstid da, men begynner å bli vant! Nedturen er at opplæring og oppstart vil skje i friukene hans og han kommer til å være mer eller mindre konstant på jobb i tre uker. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ludodama Skrevet 21. oktober 2016 #1806 Del Skrevet 21. oktober 2016 (endret) Ehm......har du tenkt å lage julekalender, eller kjører du sjokoladekalender? Vi hadde ikke noe ifjor fordi han jo ikke skjønte noe, men i år tenkte jeg at jeg måtte ha ordentlig jul liksom. Endret 21. oktober 2016 av Ludodama Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Favole Skrevet 21. oktober 2016 Forfatter #1807 Del Skrevet 21. oktober 2016 Årh, kalender Jeg dropper sjokoladekalender tror jeg, men det er fordi han maser så jævlig etter godteri når han først har fått noe i det siste. Tok på med ferie og mye sykdom etter hverandre, alle besteforeldre delte ut godis i hytt og pine. 🙄 I fjor fikk han en playmo (?) kalender av svigermor og det var stor hit. Får se hva vi gjør i år, men det er veldig sannsynlig at hun dukker opp med det samme i år og problemet er løst. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Favole Skrevet 24. oktober 2016 Forfatter #1808 Del Skrevet 24. oktober 2016 Her-re-gud jeg er lei Internett, KG, denne brukeren og meg sjøl Stalker dere andre da, det må jeg jo Vi har fine dager. E har lært seg kunsten å dra seg bortover gulvet og fyker bortover gulvet om rette motivasjonen er i nærheten, og da helst storebrors duplo eller biler Hun spreller bare med beina, men de kommer vel med de også om ikke lenge. Hun spiser, sover, gliser og lugger. Likbar dame! J gleder seg mer og mer til vinter. Til julenisse, ski, akebrett, snøscooter, kakao, vinterdress og votter Han begynner å bli litt "lei" søstera, sikkert litt kjipt at hun kommer seg mer rundt og tar tingene hans. Her en kveld sa han "mamma, kan ikke vi hiv ho E i søppeldunken, åsså hent søppelbilen ho på tirsdag?" Vi ble enige om at det var litt dumt, men det var lov å være lei og ville ha litt tid for seg selv med mamma og pappa uten søster, uten å måtte kaste henne i søpla Han får det sagt da, det skal han ha. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ludodama Skrevet 24. oktober 2016 #1809 Del Skrevet 24. oktober 2016 Du kan drite i å slette bruker og dagbok, asså Inspirert av deg kjøpte jeg kakao på butikken i helga, planlegger bruke det neste gang vi skal utendørs Kommer ikke så langt om dagen fordi det er skikkelig drittvær, men vi får tar med en termos og sette oss på en benk eller noe isteden. Gir jeg kakao inne ser jeg for meg et herlig m-a-s Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Favole Skrevet 24. oktober 2016 Forfatter #1810 Del Skrevet 24. oktober 2016 J spør etter kakao kanskje en kveld i uka nå som det er kaldt og mørkt ute, men begrenser det til helg (ikke hver helg da). Tar det helst på tur, men noen ganger koser vi oss med kakao, rundstykker, eggerøre osv til frokost Håper på fint vær i helga, åpning av skistue på fjellet, vafler og... kakao Æsj, er mange unger i barnehagen som har hatt øyekatarr og J kom hjem med noe gugg i øyekroken. Blir vel noen hjemmedager da om det ser like dritt ut imårra Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Leopanter Skrevet 24. oktober 2016 #1811 Del Skrevet 24. oktober 2016 Hjemmedager med øyekatarr? Det er jo ikke noe som anbefales, bare ved voldsom øyekatarr (det har jeg lest meg opp på ). Lille har også noe gugg i øyet nå, men han har også noen hvite kviser på innsiden av det nederste øyelokket, så jeg vet ikke helt hva det er. Sikkert øyekatarr. Han klager ikke over det, da. Men det er sikkert for at han har en toleranse- og smerteterskel som man bare kan misunne, da Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Favole Skrevet 24. oktober 2016 Forfatter #1812 Del Skrevet 24. oktober 2016 Barnehagen har visst forlangt at barna er hjemme inntil de har fått behandling i et døgn ellerno, da de som har hatt det har fått påvist bakteriell øyekatarr. Skjønner jo at de vil begrense litt da, men ugh. Han virker overhode ikke plaget da (men våkner sikkert imårra med gjenklistrede øyne ). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Leopanter Skrevet 24. oktober 2016 #1813 Del Skrevet 24. oktober 2016 Det kan de faktisk ikke kreve (ifølge Folkehelseinstituttet). Det er jo idioti, og sånn slepphendt bruk av antibiotika (antar det menes behandling med antibiotika) er jo en av grunnene til at vi holder på å utvikle antibiotikaresistens her i verden. Tullete! Øyekatarr er jo som forkjølelse i øyet. Ufarlig, bare ekkelt og smittsomt. Men det er ufarlig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Favole Skrevet 24. oktober 2016 Forfatter #1814 Del Skrevet 24. oktober 2016 I know! Tenker at jeg leverer han imårra med mindre det ser helt forferdelig ut. Og er AB-behandling de mener ja. Han hadde puss i ene øyet når jeg henta han, men de nevnte ikke noe om det da. Orker bare ikke sure barnehagefolk.... årh. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Leopanter Skrevet 24. oktober 2016 #1815 Del Skrevet 24. oktober 2016 Jeg sa fra sist, da de hinta om at han burde på antibiotika, jeg (klarer ikke tie stille, da vettuuu). Men er det noe som gjør meg skikkeli redd, så er det antibiotikaresistens. Og unødvendig bruk av antibiotika gjør meg sinna Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Favole Skrevet 24. oktober 2016 Forfatter #1816 Del Skrevet 24. oktober 2016 Kjenner jeg får noia av at ALT skal behandles. Jeg synes man fint kan prøve å la kroppen fikse litt sjøl, mens mannen roper "penicillin!!!!!" med en gang han har litt vondt i halsen Er jo vant med behandling av det aller meste på jobb, men de fleste der er litt mer syke enn barnehagebarn med øyegørr Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Verdande Skrevet 25. oktober 2016 #1817 Del Skrevet 25. oktober 2016 Vi har fått sånn gugge vi drypper/smører i øynene ved øyekatarr vi, da har vi tatt en hjemmedag med legebesøk og så sendt i barnehagen neste dag Antibiotikaresistens er skumle greier Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Favole Skrevet 25. oktober 2016 Forfatter #1818 Del Skrevet 25. oktober 2016 Hvilken gugge? Han var helt fin i morges, hurra! Eller, i natt. Han stod opp 0512. Satan jeg gleder meg til klokkestilling. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Verdande Skrevet 25. oktober 2016 #1819 Del Skrevet 25. oktober 2016 Alle tubene ser jo like ut Har prøvd å google masse nå for å finne ut av det Liten tube, tror det var noe blått på den. Så skulle man dryppe på innsiden av nedre øyelokk to ganger i døgnet. Funket raskt og effektivt på oss alle. Men jeg husker dessverre ikke hva den heter Muligens denne? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Favole Skrevet 26. oktober 2016 Forfatter #1820 Del Skrevet 26. oktober 2016 Ble behandling og litt sur mor i barnehagen. Hadde det ikke vært for det voldsomme utbruddet som er der hadde jeg nekta plent, men men. Opp kl fem og SÅ gøy å ha hjemmedag med en som helst ikke bør ha noe nærkontakt med andre. Han var minus interessert i å sove i formiddag, noe han egentlig burde når han står opp så tidlig. Endte med at han sovna på sofaen i firetida. Og jeg sovna på sofaen mens vi så Barne-TV. Fikk plutselig en finger i øyet og en fyr over meg som sa "mamma, stå opp, du må legg meg og søng so-ro" Var nok ikke vekke mer enn ti minutter, men herregud. 🙄 Jeg er så trøtt og sliten for tiden og gruer meg så sjukt til disse overlappingsukene med jobben til mannen. Men snart er vi i mål, det blir vinter, advent, jul og kos! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå