Gå til innhold

Favolisheimen

Favole

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Det vil jeg ikke se bilde av :ler:

Han liker votter fordi han tidvis synes det er ekkelt å være våt og skitten på hendene :hoho: Men var nok mer det at vinter = kaldt = votter som foregikk i toppen.

Ekstra dag hjemme for å være sikker på at feberen hans er vekke, formen er fin så det blir barnehage i morgen. Jeg tenkte komme meg på fjellet eller noe hvis været er bra. I dag stod vi opp til tre grader, isete vinduer på bilen (glad vi ikke skulle ut å kjøre) og nydelig høstsol! Trilla tur med J i vogna og E i ergoen, han skulle sove, men det var for mye fint å se på ;) 

Ungene sover, mannen jobber til 21 og jeg bare ligger på sofaen :laugh: funker!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Verdande

Åååh, så deilig! :rodmer:

Frøkna mi også elsker votter! Vindfleecen fra PoP med sånn erme med tommelhull er helt genial sånn sett :nigo: Spent på minstemann i år! :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Han haaaater tommelhull i jakker :ler: Vi har kjøpt vinterdress fra Hufa og det er sånn mykt, deilig stoff nedover håndleddet. Savnet det på reimadressen i fjor. Tror han har alt klart til vinteren nå. Kanskje noe mer ull som mellomlag, får vel aldri nok :P 

Han er så morsom den fyren. Vi skulle ha fiskekaker til middag, men det var visst bare kake og vi skulle feire bursdag. Han ble nemlig tre år og ville ha krone. Hadde ikke krone, men han ble fornøyd med bursdagssang da. Han fikk lekt i seg litt mat, så noe positivt kom ut av tull og fjas ved middagsbordet ;) noen ganger er det innafor!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var visst ikke helt ferdig med feberen likevel, og nå er også jeg dårlig :ler: Glad mannen har siste arbeidsdag i dag før friuke!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ludodama

Ånei! Ikke få feber, da!

Her i heimen ble det spist mer middag enn han noen gang har gjort før i form av bananpanmekake, og han var lei seg resten v kvelden fordi han hadde vondt i magen :kose:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg slapp feber, J er foreløpig uten feber - igjen. E bare hoster. Egentlig en fin dag totalt sett. :) 

Hva hadde du i vidundermiddagen? Vi skulle ha pannekaker og suppe, J spiste ei halv pannekake og ei mikroskopisk skål med suppe. Blir vel bedre når formen kommer seg helt. 

Ååååå jeg håper på finvær i helga. Jeg vil på fjellet med flokken min, kjenne lukta av bål, spise ute, drikke kakao og bare kose oss. Vi trenger det hele gjengen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ludodama

Kakao har faktisk ungen min aldri smakt! Jeg har vurdert det snart - han kommer til å klikke av lykke. Det er mest bare fordi vi jo bor sentralt og ofte ender med å kjøpe snobbekaffe på vei opp til skau(vi må ta trikken opp) istedetfor å lage kakao hjemme :roll: 

Men nå er det slutt på det tullet - hjemmelaga kaffe og kakao :hjerte:

Det er liksom sånne ting som er veldig stas synes jeg med å være forelder. Jeg manglet jo endel hjemmekos for å si det sånn når jeg var barn - selv om det jo også var sånne stunder altså. Men poenget var at jeg likte det veldig godt, og tenkte mye på hva slags mamma jeg skulle bli. Nå skal det sies at realiteten har jo vist seg å være nooooooe annerledes(les: lite søvn og ikke den energien man hadde sett for seg :P ) men kakao og bolle var inni den idylliske ideen min hvertfall.

Og her forleden trillet vi fyren hjem fra barnehagen - og han hadde ansiktsmaling i fjeset gnidd utover, klærne helt på halv 8 og han holdt på å kose seg glugg med fruktpose og var bare generelt bedårende å se på. Og da fikk jeg sånn "SÅNN var det jeg så for meg at det var å ha barn!"

Dette ble en lang klissete avhandling. Poenget var at jeg levende ser for meg den fjellturen og at jeg sjøl må initiere til noe sånt :ler:

Bananpannekake er bare ei svær røre av bananlapper(4-5 egg, to bananer og litt havregryn+kanel). 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:klemmer:

Jeg har vært heldig og egentlig aldri manglet noe, selv om mamma og pappa hadde det trangt. Sånn som jeg ser det i dag da, når jeg vokste opp var jeg nok ikke alltid like enig :P Vi ble rike på opplevelser, selv om vi aldri var på dyre ferier og slikt. Jeg har aldri vært på verken sydenferie eller noen annen ferie annet enn Sverige og div dyreparker før nå i september. Men jeg hadde en nydelig barndom og vil videreføre så mye som mulig til mine unger. 

Jeg vil bare gråte av slike øyeblikk, når det man hadde forestilt seg faktisk skjer. Som når J sier "gla i meg" og nusser meg på kvelden når han skal legge seg, og E ler seg fillete av storebror som gjør seg til. 

Jeg liker kliss. Og fjellturer. Det trenger ikke være fjell heller, men bål på lekeplassen er ikke helt innafor :fnise: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Feberfri du liksom... Like over midnatt hadde han 40,7 :sukk: Bare å vente på at legekontoret skal åpne nå da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk :klemmer:

Ikke noe bakterielt ihvertfall, så får bare vente. Om han enda har feber på mandag eller blir dårlig får vi dra tilbake. Får dyret tilbake i dag da, hurra :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Verdande

Uff, da, stakkars! :sukk:

Ååh, kan tenke meg at gjensynsgleden blir stor!

Det er så godt når du (endelig) får de der "Åh, det er DETTE de mener med "nyt denne tiden"-øyeblikkene, ja!"-opplevelsene! :rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Skikkelig dritt med sykt barn i snart ei hel uke (finnes de som har det verre, men klager likevel...). Han går vel snart på veggen av å ikke være med andre barn, lite utetid osv., men nå som mannen er hjemme med oss blir det litt lettere. Vi møtte såvidt en av barnehagekompisene hans på butikken og han strålte! 

Det har vært skammelig godt å ikke ha en hund å ta hensyn til denne uka ( :ninja: ), men var jammen godt å få henne hjem også. Så nå som begge ungene sover skal jeg og dyret ta oss en luftetur :nigo: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Turer med kakao og bål er helt gull!! Vi skal på hytta i helga og da blir det nettopp slik bålkos osv :D

Sjuke barn er alltid kjedelig. Håper han snart blir frisk igjen!! God bedring :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ludodama

Spørsmål: Har du noe sånn topp 5 liste over klær type vinter?

Jeg har fortsatt problemer med å finne den geniale løsning - og barnehagen har så mye sand i utearealet at tøy alltid må vaskes etter noen timers bruk(får gjerne to skitne skift hver dag :roll: ) , så jeg kjenner lysten til å bruke 12-1500 kr på utedress ikke er superhyggelig akkurat nå asså. 

Jeg tenkte alltid det skulle bli mye arvetøy ut av denne ungen, men det kan jeg avskrive :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Verdande
1 minutt siden, Ludodama skrev:

Spørsmål: Har du noe sånn topp 5 liste over klær type vinter?

Jeg har fortsatt problemer med å finne den geniale løsning - og barnehagen har så mye sand i utearealet at tøy alltid må vaskes etter noen timers bruk(får gjerne to skitne skift hver dag :roll: ) , så jeg kjenner lysten til å bruke 12-1500 kr på utedress ikke er superhyggelig akkurat nå asså. 

Jeg tenkte alltid det skulle bli mye arvetøy ut av denne ungen, men det kan jeg avskrive :P

Ikke meg du spurte, men er frekk nok til å svare allikevel :nigo:

Hva med Didriksons forede regntøy? Vi fikk anbefalt det for frøkna på uteavdeling. Og det er det jo bare å børste av/tørke av med en våt klut, kjennes det ut som :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...