Gå til innhold

Favolisheimen

Fremhevede innlegg

Skrevet

Åh, ferie med ungen i barnehagen. :daane: LITT misunnelig (ikke si det til barn og familie-forumet). Den ene dagen jeg var syk selv, uten syke barn hjemme, for noen uker siden - fantastisk! Selv med feber var det fantastisk. :ler: Kan leve lenge på en slik dag.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sånn sett veldig ok med den femte ferieuka ;)

God mat, dårlig tv, sjokkis og sofa er mine stikkord for i kveld. Helt greit.

Skrevet

Ok+ start på dagen! Ungen innvilga søvn til klokka passerte syv, etterfulgt av god frokost med nystekte rundstykker og kakao :sikle: J mente bestemt at vi måtte ha sisse-fat (nisse..), og hentet fat fra juleserviset :ler: Nå veksles det mellom gravemaskin, duplo og mummi, mens jeg egentlig kunne tenkt meg en liten dupp :laugh:

Skrevet

Nommin! Søtingen da! :nigo:

Kakao til frokost er stas! Ble det her også! Fikk overbevist jentungen om at det ikke var kaffe etter hvert, så da ble det "koko" :fnise:

Håper dere får duppet begge to etter hvert ;)

Skrevet

Han er ganske søt, det skal han ha, og det kan han være utrolig glad for. Spesielt nå som han brukte nesten en time på å sovne. :daane:

Skal få i meg litt mat, forhåpentligvis få sett en episode av how to get away with murder, og kanskje få duppet litt. Skulle ønske jeg hadde like gode soveskills som denne mannen jeg bor sammen med. :Gjesp:

Skrevet

Han legges ikke litt tidlig for dupp da, hvis han sov til sju og ble lagt igjen klokka elleve? Eller er han veldig trøtt?

Skrevet

Han var veldig trøtt, men kan kanskje hende at han blir trøtt til den tiden fordi det er da han vanligvis legges? Aner ikke. Som regel sovner han uten store problemer. Gleder meg til vi er ferdige med alt som heter dagsoving. :P

Skrevet

Hehe, men da må du jo underholde ham hele dagen. :laugh: Snuppa slutta å sove på dagen da hun var to, litt tidlig etter min smak. Håper mini kan holde på litt lenger.

Skrevet

Er det ikke derfor man får flere unger, slik at de kan underholde hverandre? :klo: Men håper han har tenkt å fortsette litt lenger enn til bare toårsdagen. Gjerne forbi de første månedene med ny baby også. Tanken på nyfødt bebis og at J sikkert blir en del survete når dagsovinga blir et tilbakelagt kapittel, den er litt skremmende. :ler:

Skrevet

Underholde hverandre slæsj dra hverandre i håret. :Nikke: Høres smart ut med soving mens du har nyfødt. Men tror uansett han lille sjarmøren din har tenkt å bestemme selv når han skal sove eller ikke sove! :P

Skrevet

Dessverre styrer han showet heeelt på egenhånd :P Mye kan jo skje det neste halve året. Men håpet må jeg ha!

17 uker i dag da :hoppe:

Skrevet

Helga er snart over, men heldigvis trenger jeg ikke mote meg opp til den verste uka på turnusen ;)

Det har endelig vært litt fint vær i dag, det har jo regnet i en halv evighet. Etter duppen til J dro vi to ut en tur, så godt! Når vi kom ut i skogen pekte han rundt seg og sa "mummi", så nå vet vi hvor den fyren bor. Kjekt å vite! Når vi passerte tre som hadde velta ropte han "uæææh" mens han løp bak for å se, like sjokka hver gang av mangelen på troll og monster i røttene :fnise: Klarte å glemme både bæresele og meis hjemme, men han ville helst gå selv. Det var ikke så langt akkurat, men er greit å ha et alternativ til bæring med seg, så han ble sittende på skuldrene når han ville ha pause. ;)

I morgen er det jordmortime, gleder meg til å få hørt hjertelyden til minstemini igjen :hjerte:

Skrevet (endret)

Gudd å deilig med tur! :D

Det burde jeg og gjort, istedenfor havnet vi på Grünerløkka som er tjukt av folk og kø og fulle trikker. Helsike asså.

Jordmortime altså? :) Er det sånn du får litt tidligere enn vanlig, eller er det bare her i byen det tar hundre år før man får time?

Endret av Allis Hagtorn
Skrevet

Nå er jo hele min by sikkert en miniatyr av bare en bydel i din by, og alle rømmer på hytta når det er helg = tomt for folk overalt fredag-søndag. :P Men tur var ok+!

Her er det kun en helsestasjon med to-tre jordmødre (og av og til jordmorstudent) og man får komme inn nesten så tidlig man vil og får så mange kontroller man vil :fnise: Vi er ganske bortskjemte sånn sett, men veldig deilig også. Men tror ikke behovet for kontroller blir like stort som sist, formen er såpass mye bedre både fysisk og psykisk. Så om kroppen ikke klikker med kjempehøyt blodtrykk, svangerskapsdiabetes eller noe sånt håper jeg at jeg slipper så voldsomt mange kontroller der eller hos legen.

Skrevet

Så heldig med den jordmor-muligheten! Her får man først i uke 24. Skulle gjerne ha hatt litt flere kontroller. Vil også høre hjertelyd ;) Ikke så lenge igjen til OUL da, men føles ut som en evighet :ler:

Skrevet

Veldig heldig, så absolutt. :) her har vi allerede rukket å ha et par ultralyder da, koselig å få se babyen, men skulle heller vært uten årsaken til det. Føles som en evighet til oul, men snart er dagen der!

Sist kjøpte jeg doppler til hjemmebruk, det har jeg ikke nå. Men føler ikke samme behovet for det heller, selv om det hadde vært litt stas.

Skrevet

Ja, jeg angrer litt på at jeg ikke kjøpte doppler egentlig, men tenkte at det ikke var vits. Dessuten var jeg litt redd for at det kunne skape mer bekymringer om jeg ikke fant hjertelyden. Føler det er litt sent å kjøpe det nå, for nå begynner vi jo forhåpentligvis å kjenne bevegelse snart, og får bekreftelsen på at alt er fint på den måten.

Skrevet

Det er veldig betryggende når man kjenner liv regelmessig. Gleder meg til det kjennes mer og mer tydelig, og oftere. Men så kommer dagen hvor kiden beveger seg en del mindre enn vanlig og man klikker totalt av bekymring :bond::laugh:

Skrevet

Haha ja det ser jeg for meg skjer med meg og :ler:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...