Gå til innhold

hvordan ville du ha reagert her

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous
Skrevet

dersom du var en gutt, og din lille søster hadde blitt slått av en annen gutt, fiket til, hvordan ville du ha reagert? stått å sett på?snakket med denne gutten? glemt det? eller rett og slett gitt han juling?

Skrevet

Nå er jeg jente da, men hvis noen hadde fiket til lillebroren min, hadde jeg seff sagt i fra (hvis ikke det var fortjent da, men han er verdens snilleste, så det ville jo vært litt rart) , og lekt med tanken på å gi vedkommende juling, men ikke gjort noe drastisk.

Skrevet

tja. da jeg var lita jente og noen var slemme mot lillesøstra mi banket jeg dem opp uten å blunke.

Gjest Liljedugg
Skrevet

Det har vel ikke skjedd i barnehagen, men de er voksne eller ungdommer?

Jeg hadde anmeldt forholdet.

Samme hva lillesøster sier. Og samme om han som slår nekter. Politiet kan selv gå til anmeldelse av slike forhold, uten at den sårede vil anmelde (ble ny lov for par, tre år siden).

For å hindre at det skjer igjen, og for å vise hvor jeg står i saken, ville jeg anmeldt han. Lillesøster ville sikkert blitt sur, i alle fall i starten, men jeg synes ikke voldsomme personer skal slippe unna med det. Og kanskje han (og hun) skjønner alvoret, når de forstår at slikt faktisk er straffbart...

Jeg ville i alle fall ringt politiet og forhørt meg, og også sagt tydelig i fra til både han som slo og lillesøster at jeg hadde vært i kontakt med dem.

Altfor mange er ikke seg selv bevisst om de er for eller mot vold. En som slår, kan betrakte seg selv som ikke-voldelig, men er jo ikke det når det kommer til stykket. Blir politiet kontaktet, får kanskje gjerningsmann blitt seg mer bevisst sin egen oppførsel, samtidig som offeret blir tatt på alvor, og man viser at slikt faktisk ikke er tillatt.

Som taust vitne, blir du faktisk medskyldig på en måte, og du forteller offeret at det egentlig var ok å slå henne...

Vanskelig situasjon men man skal ikke la være å handle av den grunn.

Skrevet

Er så glad jeg er yngst....mange "slemme gutter" som har fått bank av mine 3 eldre brødre!!!

Skrevet

Jeg ville nok ha ristet gutten kraftig, men ikke banket ham opp.

Jeg ville ha skremt ham, gitt et djevelsk blikk og torturert ham psykisk for en stakket stund.

Hjalp ikke det ville jeg ha slept ham hjem til hans foreldre og fortalt hva sønnen har gjort.

Skrevet

Da ville jeg sørget for at vedkommende kom til å ha meg friskt i minne i lang tid framover.

Skrevet

I motsetning til dere som bare søker hevn og gi mer juling vil jeg bare si, - fred være med dere... =)

Jeg ville nok i motsetning til dere prøvd å forstå hvorfor denne gutten slo, hadde min søster stjålet penger, hadde hun baksnakket ham, hadde de lekeslåss, kunne man forklare dette utifra følelser...?

Deres metode kjenner vi, jenter får gutter til å banka gang på gang, år etter år....og jentene får gå like ansvarsfri som det skulle vært gud himself.....

Waco

Det er ikke uten grunn jeg tror at gud egentlig er kvinner...

Skrevet

Jeg ville i alle fall ikke stått der og bare sett på. hva jeg hadde gjort er jeg derimot ikke helt sikker på, kommer helt ann på situvasjonen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...