Gå til innhold

Bihulekirurgi, noen med erfaring?


Trultemor88

Anbefalte innlegg

Jeg har vært plaget med tette bihuler i 6 år nå, og skal snart operere bihulene. Hos meg er det de bakre bihulene og de i kjeven som er helt tette. Noen som har operert disse og vil dele litt erfaring ? :) Takk for svar :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har ikke operert, så har ingen erfaring, men jeg skal til legen neste uke og be om henvisning til operasjon, eller annen behandling. Er lei den bihulehodepinen nå....

 

Kan jeg spørre deg om det skulle mye til for å få en slik operasjon? Jeg har prøvd å google, men finner ikke mye.... Bare at men tar ct og da får påvist trange bihuler, hvilket jeg gjorde for mange år siden.



Anonymous poster hash: b964d...eef
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk lokalbedøvelse og beroligende før operasjonen, så var altså våken. Fikk pakket inn noe slags remser oppi der i 3 dager som var noe ubehagelig å fjerne. Måtte være sykemeldt i 2 uker, men jeg følte meg fin ganske raskt etter. Det er ca 7 år siden nå og alt er enda fint :) Siste året før operasjonen hadde jeg bihulebetennelse med feber minst en gang i måneden.

Forresten, jeg måtte fikse neseskilleveggen også. 



Anonymous poster hash: 99f0f...e32
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Jeg har ikke operert, så har ingen erfaring, men jeg skal til legen neste uke og be om henvisning til operasjon, eller annen behandling. Er lei den bihulehodepinen nå....

 

Kan jeg spørre deg om det skulle mye til for å få en slik operasjon? Jeg har prøvd å google, men finner ikke mye.... Bare at men tar ct og da får påvist trange bihuler, hvilket jeg gjorde for mange år siden.

Anonymous poster hash: b964d...eef

 

Hei,

Jeg har gått med bihuleproblemer i mange år. Så etter en MR for å sjekke litt forskjellig i hodet fant de ut at bihulene var tette, nesemuslingene hadde hovnet opp og neseskilleveggen var skeiv. De tok en ny CT og fant ut at påerasjon var det eneste som kunne gjøre det bedre. Tror de fleste må prøve minst 3 mnd med nesespray for bihuleinfeksjon først og deretter antibiotika osv. Håper du får hjelp snart, for dette er travelt å går ut over hverdagen. Skal selv operere under narkose  23 september og håper dette blir bedre :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...