Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

HYKLERSK!

Anonymous poster hash: a9b16...838

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dette smykket var en gave til barnet ditt. Ikke til deg. Jeg synes du skal beholde smykket. Kanskje barnet ønsker å ha dette smykket som et minne fra tanten.

Anonymous poster hash: 4e3e3...076
  • Liker 1
Skrevet

Visst du hadde fulgt litt med så hadde du fått med deg at denne tanten har ikke jeg valgt som fadder. OG hun er blitt bedt om ikke å gi noe "kristent" men gjør det likevel. Uansett...smykket er byttet :)

Du er utrolig frekk og utakknemlig. 

• Liker 7
Gjest Mrs. Random Nick
Skrevet

Smykket er byttet .

Å herlighet. :rolleyes: Jeg kan ikke fatte og begripe hvorfor dere faktisk lot barnet deres bli døpt (ja, jeg har lest HI).

Gjest Mrs. Random Nick
Skrevet (endret)

Helt enig og som foreldre så ønsker vi at barnet vårt skal få en gave hun kan bruke :)

Jeg tror det er mer du som ønsker dette. Tipper at faren ikke hadde byttet presangen dersom han hadde full aleneomsorg for barnet.

Endret av Mrs. Random Nick
Skrevet

Jeg synes du er skikkelig utakknemlig, TS. Du har allerede tatt valget om å døpe, og da kan du ikke bare legge føringer om at "vi skal døpe i kristen tro, men dere får ikke lov til å gi kristne gaver". Alvorlig talt. Dette smykket var ikke ditt, det var barnet sitt. Hvis hun ikke hadde ville bruke det når hun blir eldre, kunne hun selv velgt å selge det da. Nå har du fratatt henne muligheten til å velge selv. I tillegg synes jeg det er stygt gjort mot tanten til barnet. Skjønner ikke hvorfor DU skulle trumfe igjennom dette, når mannen din åpenbart var i mot det.

• Liker 9
Skrevet

Hva tenker dere....noen med lignende fjas....ja jeg vet , det finnes langt større dilemmaer. :)

Jeg tenker at kors er en veldig god gave i en dåp og ville aldri byttet det.

• Liker 3
Skrevet

Jo, det har du. Du har meldt ditt barn i kirken med henne som fadder. Vel vitende om at hun er kristen (noe man skulle tro var en fordel, siden dere ikke er det). Hun har stått i kirken og lovet å oppdra barnet i den kristne tro. Du har bedt henne om å la være, i strid med hennes egen overbevisning.

Anonymous poster hash: caff5...39e

Hun viste at hun ikke var ønsket og hun visste hvilke premisser som lå til grunn og på tross av dette maste hun om å få være fadder...altså ikke valgt annet enn for å slippe å stille med faddere bare fra en side av familien. Men nå er nå smykket engang byttet, hun vet det og sier det er ok, hun sier selv hun skjønner at det er kjekkere for alle parter at småen kan pynte seg med gaven hun fikk. OG har faktisk beklaget at hun ikke gav noe annet i utgangspunktet. SÅ hun er i hvert fall mer oppgående enn mange andre her tydeligvis. Men men...holder meg langt unna slike forum  fremtiden, :) takk til de som har sendt meg konstruktive synspunkter :)

Skrevet

Oppegående? Du skal vel ikke uttale deg om det.... ;)

Hun viste at hun ikke var ønsket og hun visste hvilke premisser som lå til grunn og på tross av dette maste hun om å få være fadder...altså ikke valgt annet enn for å slippe å stille med faddere bare fra en side av familien. Men nå er nå smykket engang byttet, hun vet det og sier det er ok, hun sier selv hun skjønner at det er kjekkere for alle parter at småen kan pynte seg med gaven hun fikk. OG har faktisk beklaget at hun ikke gav noe annet i utgangspunktet. SÅ hun er i hvert fall mer oppgående enn mange andre her tydeligvis. Men men...holder meg langt unna slike forum  fremtiden, :) takk til de som har sendt meg konstruktive synspunkter :)

• Liker 4
Skrevet

Men nå er nå smykket engang byttet, hun vet det og sier det er ok

Heldigvis fins det altså én person i  familien som har folkeskikk. En hvit løgn er å foretrekke framfor å erte på seg onde familiemedlemmer.

Anonymous poster hash: 78c8a...390

• Liker 8
Skrevet

SÅ hun er i hvert fall mer oppgående enn mange andre her tydeligvis.

Din svigerinne virker helt klart mer oppegående enn enkelte andre, det har du helt rett i.

Anonymous poster hash: dddba...9e5

• Liker 7
Skrevet

Sårende for tanten, men hun er såpass oppegående at hun tar det fint.

• Liker 2
Skrevet

Denne diskusjonen er egentlig ett godt eksempel på hvor dumt det er å døpe pga tradisjon. Samtidig som den viser hvorfor det blir krig i verden. Jeg forstår både foreldre og svigerinne her.

Visst man gir en gave med byttelapp så signaliserer man til den man gir gaven til at det er ok å bytte, så da er det ingen grunn til at denne fadderen skulle reagere på det. Det er bare vanlig folkeskikk at hun ikke reagerer. Hun har lagt ved en byttelapp.

Det må jo også vøre lov av foreldrene på forhånd å si at sånn er det, vi øsnker ikke det eller det....som oftest så spør en gjerne foreldre før en kjøper gaver til barn, i tilfelle det er noe de vet at barnet ønsker seg eller trenger.

Jeg har selv vært fadder to ganger og kunne ikke funnet på å kjøpe ett kors, smykke ja, men aldri ett kors. Fordi de foreldrene døpte også pga tradjson. blir visst mer og mer vanlig det.

Men det hele koker egentlig ned til en ting: vardet byttelapp med, noe det tydeligvis var, så spiller det ingen rolle. Da har tanten selv sørget for at gaven kan byttes. Og da har hun ingen grunn til å bli sur om så skjer. Og det kan ikke ha vært så viktig for henne at det er ett kors heller, hun synes det er fint, men legger ved en byttelapp ! altså hun har innsett att foreldrene kanskje ikke vil ha det. Og ferdig med det.

Babyen bruker jo ikke smykket uansett, og når hun skal bruke det, så er det jo fint uansett.

Anonymous poster hash: 133da...118
Gjest Sprettballen
Skrevet (endret)

Denne diskusjonen er egentlig ett godt eksempel på hvor dumt det er å døpe pga tradisjon. Samtidig som den viser hvorfor det blir krig i verden. Jeg forstår både foreldre og svigerinne her.

Anonymous poster hash: 133da...118

Uenig!

Det eneste denne tråden er et godt eksempel på, er hvordan et konstruert problem kan provosere.

Trådstarter var ikke ute etter meninger eller synspunkt, hun hadde bestemt seg på forhånd hva hun ville gjøre.  (Hvis problemstillingen var reell)

Det tok mindre enn 20 minutter fra trådstarter postet startinnlegget til hun skrev at smykket var byttet.

Endret av Sprettballen

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...