Gå til innhold

Har drosjesjåførene for lite makt?


Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous

De er snart de eneste som har klare meninger om politikk, om fotball, om damer, om innvandrere, om kjønnsroller og om været.

Jeg snakker selvsagt om drosjesjåførene, landeveiens arme riddere. Det finnes ikke det spørsmål denne yrkesgruppen ikke har et raskt og enkelt svar på, muligens med unntak av "kan du veksle en femhundrelapp?"

Men hører vi på dem? Gir vi dem nok innflytelse? Eller er det sånn der som ellers i samfunnet; at innflytelsen og anseelsen har sunket betydelig etter at dette yrket ble åpnet også for kvinner og pakistanere?

Kjør skråblikk og generaliseringer!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Husker du "Test Nasjonen"? Programmet som gikk ut på å teste iq på mange deltakere i studio? Gruppevis, selvfølgelig. Blondiner, fotballsupportere, lærere, osv.

Vel... Dette sa Ivar Dyrhaug, og jeg er tilbøyelig til å være enig: " Jeg synes det hadde vært moro hvis taxisjåførene gikk av med seieren! De kommer med mange vettugge meninger når de kjører rundt. Man må unektelig snappe opp endel når man treffer så mange ulike mennesker i løpet av en dag."

Artikkel

Så man må jo gjerne gi de mer innflytelse, for det vil være jevngodt med å gi mannen i gata innflytelse. Men man må også sørge for at de fortsetter å kjøre drosje. Det er veldig viktig. Ellers går de tom for ideer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De er snart de eneste som har klare meninger om politikk, om fotball, om damer, om innvandrere, om kjønnsroller og om været.

Jeg snakker selvsagt om drosjesjåførene, landeveiens arme riddere. Det finnes ikke det spørsmål denne yrkesgruppen ikke har et raskt og enkelt svar på, muligens med unntak av "kan du veksle en femhundrelapp?"

Jeg har generel klare meninger om politikk, fotball, invandrere og været(jeg er imot vær), og spesielt klare meninger om damer.

Jeg har raske, men dog ikke alltid enkle svar på alle spørsmål(veksle en 500-lapp? neiii...hva med litt tips?)

Så langt så vel....

Men hører vi på dem?

Nei..

Gir vi dem nok innflytelse?

Definitivt ikke..

Eller er det sånn der som ellers i samfunnet; at innflytelsen og anseelsen har sunket betydelig etter at dette yrket ble åpnet også for kvinner og pakistanere?

Kjør skråblikk og generaliseringer!

Hva... Mener du å si at jeg som kvinnelig deltids-drosjesjåfør gjennom fem år har vært til skam for en hel yrkesgruppe??

At jeg skal ha vært med på å senke

anseelsen......MEG?

Trøffel da..... :evil:

:evil: :evil:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Anonymous
Det gjør jeg....og er dyyyypt fornærmet!!

Da foreslår jeg at du gir noen beskjed om dette. Du kan enten sende pm til en moderator, starte en tråd på Ris (ikke spanking) og ros, starte en tråd på Skråblikk eller på Personlige meldinger.

I tillegg kan du gjerne sende en sur pm til meg.

(Kjære og andre smuglesere; nå tøyser jeg litt. Bortimot snikk-snakk)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tøffelhelt

Jøss Trøffer'n - nå minner du faktisk litt om Waco...................... slenger ut noen påstander bare for å provosere!

Forskjellen er at du har humor......... :tunge1:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De er snart de eneste som har klare meninger om politikk, om fotball, om damer, om innvandrere, om kjønnsroller og om været.

Jeg snakker selvsagt om drosjesjåførene, landeveiens arme riddere. Det finnes ikke det spørsmål denne yrkesgruppen ikke har et raskt og enkelt svar på, muligens med unntak av "kan du veksle en femhundrelapp?"

Men hører vi på dem? Gir vi dem nok innflytelse? Eller er det sånn der som ellers i samfunnet; at innflytelsen og anseelsen har sunket betydelig etter at dette yrket ble åpnet også for kvinner og pakistanere?

Kjør skråblikk og generaliseringer!

Dersom Høybråthen ønsker et politisk råd er det bare å spørre sjåføren, som er for ekspert å regne.

De spør ikke bare om å veksle en femhundrelapp....de skal ha 500,- dersom en spyr i drosjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De spør ikke bare om å veksle en femhundrelapp....de skal ha 500,- dersom en spyr i drosjen.

Akkurat det synes jeg faktisk er vel fortjent...

(jeg pleier å si jeg skal ha 1000 jeg, og da velger som regel folk å vente med å spy til de kommer hjem) :sjarmor:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Anonymous

Enig i at det er vel fortjent, gjerne en tusenlapp også.

Selv spyr jeg ikke i drosjer, men jeg bøyer meg for andres dokumenterte kompetanse på spying og takster.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husker du "Test Nasjonen"? Programmet som gikk ut på å teste iq på mange deltakere i studio? Gruppevis, selvfølgelig. Blondiner, fotballsupportere, lærere, osv.

Jepp. Husket den. Jeg testet negativt.

Synes å huske at drosjesjåførene var fra Drammen, så det kan være derfor de testet svakt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Altså...hør her!! :evil:

Ikke bare er det galt med drosjesjåfører, men nå er det altså galt at de er fra Drammen også!!

Begynner snart å ta dette personlig jeg altså!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altså...hør her!! :evil:

Ikke bare er det galt med drosjesjåfører, men nå er det altså galt at de er fra Drammen også!!

Begynner snart å ta dette personlig jeg altså!!

Ha litt selvironi. Hvorfor tror du jeg husket at de var fra Drammen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...