Gå til innhold

Tvangstanker

Fremhevede innlegg

Skrevet

Har tvangstanker om at jeg må passe inn og innfri andres forventninger. Som at jeg må rydde før jeg får besøk. Også at jeg ikke betyr noe og er nederst på "rangstigen". Må være sånn folk forventer og tenker en del på dette i sosiale situasjoner, noe som gjør at jeg blir surrete og fjern når jeg må tenke på hva som forventes av meg.

Probleme nå er at jeg har lyst og fortelle dette til vennida mi, som jeg skal på tur syden tur med. Men jeg vet ikke hvordan ho kommer til å reagere. Er redd for at ho kommer til å synes jeg er falsk å ikke forstå meg. Kansje jeg kommer til å ødelegge hele turen vår :( fordi alt er forandra. Skal jeg fortelle det eller ikke ?

Anonymous poster hash: 342c0...4b9

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Mest sannsynlig kommer det til å bli lettere for dere begge hvis du forteller henne det. Hun er venninnen din og kommer nok fortsatt til å være det :)

Og så skal du vite at det finnes god og effektiv hjelp til tvangstanker som veldig mange blir veldig mye bedre av på kort tid. Snakk med fastlegen din, og få henvisning og hjelp :)

Anonymous poster hash: 8bbe8...ca4

Skrevet

Jeg snakka litt med henne i går om det. Jeg sa bare at jeg blir susete når jeg må tenke på hvordan jeg skal oppføre meg når jeg er sosial. Og når noen sier at jeg skal skjerpe meg, så blir det ikke bedre. Jeg skal begynne hos psykolog etter turen :)

Skrevet

Jeg snakka litt med henne i går om det. Jeg sa bare at jeg blir susete når jeg må tenke på hvordan jeg skal oppføre meg når jeg er sosial. Og når noen sier at jeg skal skjerpe meg, så blir det ikke bedre. Jeg skal begynne hos psykolog etter turen :)

Dette hørtes lurt ut! Psykologen kan nok gi deg god hjelp. Lykke til

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...