Gå til innhold

sosialisere 4åring

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hei!

Vi har en gutt på 4 år. Jeg merker jo at tiden går fort, og det er 2 år til han begynner på skolen..

Han har gått i bhg siden 10mnd, trives godt der☺ men det som bekymrer meg er at vi ikke har så stor omgangskrets på fritiden. Jrg har en venninne med to barn som også går i bhg, de treffes på fritiden en fang i blant.

Det høres ut som at alle barn er med på altiviteter osv, så da blir jo jeg bekymret for at mitt barn skal bli "utenfor" og ikke komme til å trives på skolen..

Vi prøvde oss på litt organisert "friidrett" for knapt et år siden, men etter noen ganger ville han ikke mer. Tror det ble stilt for høye krav rett og slett.

Kjenner det er så mye press rundt det hele, mens jrg egentlig ønsker å ikke ha fritiden fylt opp med alskens..dette kommer da tidsnok mener jeg..

Så til dere der ute, hvordan gjør dere dette og hvordan har det gått?☺

Anonymous poster hash: df8a3...01d

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvordan bor dere? Her fikk den sosiale utviklinga fart på seg da vi flytta til et rolig strøk med masse unger. Treåringen vår begynte å leke med barn hun møtte ute, og fikk seg kjapt noen faste nabounger å leke med. Hvis dere bor i et område med mange barn så anbefaler jeg å være ute på lekeplasser, i parker osv. i området. Da blir gutten kjent med de som bor nært og kanskje skal begynne på samme skole også?

Et annet alternativ er å begynne å ta med venner fra barnehagen hjem. Da blir de bedre kjent og dere blir tvunget til å bli litt kjent med foreldrene. :)

Aktiviteter kan være fint, men etter min erfaring er det ikke der man blir skikkelig kjent med folk og beholder kontakten.

Skrevet

Jeg er veldig opptatt av at barna mine skal bli sosiale og ha flere venner. Vi bor i et svært barnevennlig nabolag med flere barn i hvert eneste hus og jeg tror nesten ikke det går en dag uten at jeg har et barn på besøk eller at mitt barn er på besøk hos andre. Det frigjør meg mye at det er barn "overalt" i nabolaget og jeg ser jo hvor mye gøy barna mine kommer til å ha også uten meg her i området om noen få år. Vi har en god miks av nabobarn, barnehagebarn og mine venners barn i omgangskretsen. Jeg vokste selv opp uten barn i nærmiljøet og jeg kjedet meg masse og har blitt litt klossete sosialt sett, ønsker ikke det samme for mine barn.

Anonymous poster hash: 96886...7c6

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...