AnonymBruker Skrevet 23. august 2015 #1 Skrevet 23. august 2015 Jeg var gjennom et samlivsbrudd for to år siden, og fremdeles får jeg sånne hatmeldinger av min eks. Vi har tre barn sammen, så noe kontakt må vi ha. Eksempel, i natt kom det disse to meldingene:jeg vil ikke ha noe kontakt med deg, du er 15 bortkastede år av mitt liv jeg aldri får tilbake. Du er en billig hore. Like etterpå kom det:sist jeg så deg så du bare sliten og utpult ut. Ekkelt. Jeg forstår jo at han er bitter, det var jeg som til syvende og sist gikk ut av et dårlig forhold. Men ønsker jo at vi kan omgåes som venner, eller hvertfall behandle hverandre med respekt, om ikke annet så for barnas skyld. Hva gjør jeg her for å sette en stopper for dette? Jeg blir lei meg av sånne meldinger, og synes faktisk ikke jeg fortjener det. TsAnonymous poster hash: 84348...03b
AnonymBruker Skrevet 23. august 2015 #2 Skrevet 23. august 2015 Tror faktisk det er lite du kan gjøre for å stoppe det, er han sånn, så er han sånn. Mine foreldre er på samme måte. Mamma er den som mottar alt oppgulpet, hun svarer ikke på det og forholder seg totalt saklig, og kommuniserer bare om ting som er nødvendig. Tror det funker best for henne, hvis hun svarer på usaklighetene fôrer hun bare udyret. Anonymous poster hash: 6adf4...271 1
Vampen Skrevet 23. august 2015 #3 Skrevet 23. august 2015 Jeg synes ikke du skal finne deg i dette. Jeg hadde spart på alt og etterhvert gått til politiet med det, men jeg ser at det kanskje fungerer dårlig mtp samarbeidsklima videre. Men dette er regelrett trakassering, og det har du ikke fortjent. 2
AnonymBruker Skrevet 23. august 2015 #4 Skrevet 23. august 2015 Jeg synes ikke du skal finne deg i dette. Jeg hadde spart på alt og etterhvert gått til politiet med det, men jeg ser at det kanskje fungerer dårlig mtp samarbeidsklima videre. Men dette er regelrett trakassering, og det har du ikke fortjent. Ja, det er nettopp det. På den ene siden skal man ikke finne seg i å bli behandlet slik, men på den andre siden må man tenke hva som er best ifht barna. Dersom det blir anmeldelse ut av det, kan han finne på å lage et helvete. TS vet jo best selv hva han er kapabel til, men i min mors tilfelle er det snakk om en mann som er en løs kanon som kan finne på mye rart som vil skade barna (jeg er voksen, men har yngre søsken som vil bli lidende dersom det blir rettssak). Snakk med familievernkontoret, TS! De kan hjelpe deg å finne ut av ting. Anonymous poster hash: 6adf4...271
AnonymBruker Skrevet 23. august 2015 #5 Skrevet 23. august 2015 Takk for svar, dere. Jeg blir så oppgitt og fortvilet, og som dere sier, vi MÅ jo samarbeide ang barn, selv om ikke det heller går så bra. Han nekter å betale bidrag, for det var jeg som ville gå. Han vil ikke til megling, som er lovfestet, fordi han ser ikke noe poeng i det. For meg begynner det å bli temmelig uholdbart. Har antakelig mer enn nok for å anmelde for trakassering, men ser jo at samarbeidet neppe blir bedre av det. TsAnonymous poster hash: 84348...03b
AnonymBruker Skrevet 24. august 2015 #6 Skrevet 24. august 2015 Takk for svar, dere. Jeg blir så oppgitt og fortvilet, og som dere sier, vi MÅ jo samarbeide ang barn, selv om ikke det heller går så bra. Han nekter å betale bidrag, for det var jeg som ville gå. Han vil ikke til megling, som er lovfestet, fordi han ser ikke noe poeng i det. For meg begynner det å bli temmelig uholdbart. Har antakelig mer enn nok for å anmelde for trakassering, men ser jo at samarbeidet neppe blir bedre av det. TsAnonymous poster hash: 84348...03b Så ta 100% forsørgerrett over barna og blokker han ut av livet. Han betaler ikke bidrag og møter ikke opp når nødvendig - han driter i barna sine, eller? Du kan ikke få en sånn person til å samarbeide på en voksen og saklig måte, iallefall ut i fra det inntrykket man får av hvordan du fremstiller han. Spar meldingene og bruk de mot han. Greit at han ikke liker trynet ditt mer, men det er noe helt annet å slenge dritt og oppføre seg som en totalt idiot.Anonymous poster hash: 80528...674 7
AnonymBruker Skrevet 24. august 2015 #7 Skrevet 24. august 2015 Takk for svar, dere. Jeg blir så oppgitt og fortvilet, og som dere sier, vi MÅ jo samarbeide ang barn, selv om ikke det heller går så bra. Han nekter å betale bidrag, for det var jeg som ville gå. Han vil ikke til megling, som er lovfestet, fordi han ser ikke noe poeng i det. For meg begynner det å bli temmelig uholdbart. Har antakelig mer enn nok for å anmelde for trakassering, men ser jo at samarbeidet neppe blir bedre av det. TsAnonymous poster hash: 84348...03b Og han der ønsker du skal være en del av barnas liv? Anonymous poster hash: d9d24...cff 2
AnonymBruker Skrevet 24. august 2015 #8 Skrevet 24. august 2015 Vis meldingene til svigermor, så hun kan gi sønnen sin en real lekse Anonymous poster hash: 05069...563 5
AnonymBruker Skrevet 24. august 2015 #9 Skrevet 24. august 2015 Jeg har ikke noe valg. Han er faren deres, og jeg kan ikke nekte han å ha samvær med barna. TsAnonymous poster hash: 84348...03b
AnonymBruker Skrevet 24. august 2015 #10 Skrevet 24. august 2015 Jeg har ikke noe valg. Han er faren deres, og jeg kan ikke nekte han å ha samvær med barna. TsAnonymous poster hash: 84348...03b Vil du at barna dine skal ha en slik far?!?!?!? Det er ikke ALLTID best at begge foreldre er tilstede i barnas liv!!! En trakasserende, mobbende, uvehjelpelig og usamarbeidsvillig far er det INGEN barn som vinner på å vokse opp med. Anonymous poster hash: 26488...db5 2
AnonymBruker Skrevet 24. august 2015 #11 Skrevet 24. august 2015 Vil du at barna dine skal ha en slik far?!?!?!? Det er ikke ALLTID best at begge foreldre er tilstede i barnas liv!!! En trakasserende, mobbende, uvehjelpelig og usamarbeidsvillig far er det INGEN barn som vinner på å vokse opp med.Anonymous poster hash: 26488...db5 Det mener du, og det mener kanskje TS også, men det er faktisk ikke hun som bestemmer om faren skal ha samvær eller ikke. Det hjelper ikke hva TS VIL. Anonymous poster hash: c88f2...f44 1
AnonymBruker Skrevet 24. august 2015 #12 Skrevet 24. august 2015 Jeg var gjennom et samlivsbrudd for to år siden, og fremdeles får jeg sånne hatmeldinger av min eks. Vi har tre barn sammen, så noe kontakt må vi ha. Eksempel, i natt kom det disse to meldingene:jeg vil ikke ha noe kontakt med deg, du er 15 bortkastede år av mitt liv jeg aldri får tilbake. Du er en billig hore. Like etterpå kom det:sist jeg så deg så du bare sliten og utpult ut. Ekkelt. Jeg forstår jo at han er bitter, det var jeg som til syvende og sist gikk ut av et dårlig forhold. Men ønsker jo at vi kan omgåes som venner, eller hvertfall behandle hverandre med respekt, om ikke annet så for barnas skyld. Hva gjør jeg her for å sette en stopper for dette? Jeg blir lei meg av sånne meldinger, og synes faktisk ikke jeg fortjener det. TsAnonymous poster hash: 84348...03b Legg han inn i avvisninslisten på mobilen og blokker han der det er mulig. Du kan jo også true med at hvis han ikke gir seg, kontakter du politiet (betyr ikke at du kontakter dem, men han trenger å få en oppvåkning) Anonymous poster hash: 38954...c89 1
seriouslyforreal Skrevet 24. august 2015 #13 Skrevet 24. august 2015 Jeg har ikke noe valg. Han er faren deres, og jeg kan ikke nekte han å ha samvær med barna. TsAnonymous poster hash: 84348...03b Hvordan er han når han er sammen med barna? Hvor mye samvær vil han ha? Du kan gå på familievernkontoret alene for rådgivning, han trenger ikke være med eller vite om det. Hvis du går for fullt samvær må du være forberedt på at det kan ta mange år, med en rettssak som kommer til å være en belastning for barna. Du får tenke nøye på hva du tror er mest skadelig for dem, hvis faren er snill med dem når de har samvær er det kanskje mest skånsomt ovenfor dem at du finner en måte å leve med denne situasjonen. Det kan være utrolig slitsomt og belastende, så jeg anbefaler absolutt at du snakker med noen om problemet og allierer deg med noen som kan støtte deg. Dette problemet forsvinner nok ikke med det første. :/ Send meg gjerne en pm! 3
AnonymBruker Skrevet 24. august 2015 #14 Skrevet 24. august 2015 Jeg har ikke noe valg. Han er faren deres, og jeg kan ikke nekte han å ha samvær med barna. TsAnonymous poster hash: 84348...03b Det kan du om han nekter å betale bidrag. Dessuten kan bidrag betales ved tvangstrekk fra hans lønn. Snakk med NAV. Han høres ikke akkurat ut som en ressursperson for barna, så kanskje du burde ha hele omsorgen. Det han driver med er trakkasering,nog det er ulovlig. Ta vare på meldingene og anmeld, det ville jeg gjort. Anonymous poster hash: fff4f...45b 2
Gjest Blomsterert Skrevet 24. august 2015 #15 Skrevet 24. august 2015 Jeg var gjennom et samlivsbrudd for to år siden, og fremdeles får jeg sånne hatmeldinger av min eks. Vi har tre barn sammen, så noe kontakt må vi ha. Eksempel, i natt kom det disse to meldingene:jeg vil ikke ha noe kontakt med deg, du er 15 bortkastede år av mitt liv jeg aldri får tilbake. Du er en billig hore. Like etterpå kom det:sist jeg så deg så du bare sliten og utpult ut. Ekkelt. Jeg forstår jo at han er bitter, det var jeg som til syvende og sist gikk ut av et dårlig forhold. Men ønsker jo at vi kan omgåes som venner, eller hvertfall behandle hverandre med respekt, om ikke annet så for barnas skyld. Hva gjør jeg her for å sette en stopper for dette? Jeg blir lei meg av sånne meldinger, og synes faktisk ikke jeg fortjener det. TsAnonymous poster hash: 84348...03b Det er så nedrig av eksen din,og det føles ubehagelig for deg,-vi har vel alle fått noe lignende servert av en bitter eks.Men om det gjentar seg,så ville jeg rett og slett sagt til han at jeg anmelder han for trakassering.Det trenger ikke bli noen stor sak,politiet tar en prat med ham,og det bør hjelpe.Utrolig kjedelig når dere har barn sammen og et langt forhold bak dere!
Gjest Blomsterert Skrevet 24. august 2015 #16 Skrevet 24. august 2015 Ja, det er nettopp det. På den ene siden skal man ikke finne seg i å bli behandlet slik, men på den andre siden må man tenke hva som er best ifht barna. Dersom det blir anmeldelse ut av det, kan han finne på å lage et helvete. TS vet jo best selv hva han er kapabel til, men i min mors tilfelle er det snakk om en mann som er en løs kanon som kan finne på mye rart som vil skade barna (jeg er voksen, men har yngre søsken som vil bli lidende dersom det blir rettssak). Snakk med familievernkontoret, TS! De kan hjelpe deg å finne ut av ting.Anonymous poster hash: 6adf4...271 Lager han mer helvete etter å ha blitt anmeldt er han på tynn is,så lite lurt av han.
kisskissbangbang Skrevet 24. august 2015 #17 Skrevet 24. august 2015 Jeg synes du bare skal ignorere ham. Svar når han henvender seg til deg for ting som gjelder barna, overse alt det andre. Han kommer til å bli lei på et tidspunkt. Forhold deg høflig, men avmålt. Jeg skjønner godt at det er dødsslitsomt, men siden du må forholde deg til ham som far til barna dine, tenker jeg at du har mest å vinne på å ikke ta opp noen krig.
AnonymBruker Skrevet 24. august 2015 #18 Skrevet 24. august 2015 Du sier at han får lære å oppføre seg som folk og være et godt forbilde for barna sine ellers får han ikke møte dem mer. Ikke bare som en tom trussel, men helt oppriktig si at om han fortsetter vil du innkalle han til møte i konfliktrådet med barnevernet. Anonymous poster hash: 66af6...8fd
Gjest Skrevet 24. august 2015 #19 Skrevet 24. august 2015 Bare anmeld han. Ta med mobilen og vis fram alle meldingene. Selvsagt får det konsekvenser for samarbeidsklimaet rundt barna, men det bør nå for pokker den sjikanen hans få! Mulig en runde med politiet er det han trenger for å roe seg. Man skal ikke finne seg i hva som helst fra en person, bare fordi man har barn sammen. Om du viser styrke, så kan det være at du får mer respekt. 2
AnonymBruker Skrevet 24. august 2015 #20 Skrevet 24. august 2015 Tror ikke politiet kan gjøre så mye med slike tekstmeldinger, med mindre de inneholder trusler om vold. Du burde rådføre deg med noen som har peiling på dette før du går til anmeldelse, for om det ikke er noe å vinne på det gjør man jo bare vondt verre! Anonymous poster hash: 6adf4...271
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå