Gå til innhold

endring av vaner...... kan også bekjempe depresjon?

Fremhevede innlegg

Skrevet

For ikke å gjøre tråden så lang at ingen gidder å lese, skal jeg prøve å skrive dette så enkelt og kort som mulig.
Jeg har slitt med dårlig selvtillit hele livet (er 24 år om et par mnd), og jeg vet ikke om angst er medfødt, eller om jeg har blittt påført det...men jeg vet jo hva jeg er redd for.
Saken er den, at jeg har hatt lett for å sette meg alene hjemme på pcn og sånt siden ungdomsskolen. Ønsket om å være sosial har altid vært der, men jeg har blitt sliten og sosialisering har ikke vært min sterkeste side akuratt. Angst for å si noe dumt, for å være kjedlig...ikke bra nok rett og slett, har fått meg til å heller gjemme meg hjemme slik at ingen viste hva jeg holdt på med. Så jeg har enkelt og greit hatt det med å "rømme" fra det sosiale og gjemme meg netopp for å slippe å få bekreftet at jeg ikke var bra nok. Så, fikk jeg meg en jobb etter vgs, hvor man nesten ikke gjorde en dritt. dette trimmer vel ikke akuratt hjernen, så jeg følte meg ikke særlig smart. nå har jeg ny jobb og bor på et nytt sted, hvor det er om å gjøre å bruke hodet fort og multitaske. jeg klarer det.. men snev av angst er der. Jeg gjør yoga (men litt for lite) for å klare å puste ordentlig (gjør jeg ikke yoga så konsentrer om pusten så puster jeg faktisk ikke, og jeg sliter med å få pusten ned til magen, det er som om det er STENGT!)
Når jeg har vært veldig sosial i peridoer, har angsten forsvunnet litt, men den er på plass så fort jeg faller tilbake til de gamle vanene! 
Jeg er nå veldig sånn at ejg ikke klarer å slå meg til ro med en ting, så jeg må alltid ha en fremtid. Nå ser jeg ut alternative jobber, men noen krever at ejg tør kjøre her i norges større byer, og det har jeg ikke gjort enda...og der kommer angsten igjen. øver jeg meg på dette vil det kanskje forsvinne? eller er angsten noe vi bare må inse at vi har? ikke faen.... angsten forsvinner dessuten når jeg drikker.
Så jeg har lurt på....kan yoga forbedre psyken?

Anonymous poster hash: 7680b...89c
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg vet ikke, men jeg vil tro at yoga kan forbedre psyken, da fysisk trening generelt forbedre psyken. Hvis man f.eks tar en løpetur, vil man føle seg bedre etterpå da psyken og det fysiske henger sammen.

Bra at du er bevisst på dine mønster, for da kan du endre deg!

Anonymous poster hash: 497ae...dd0
Skrevet

Yoga hjalp meg og min depresjon masse!!! Jeg fikk også mye mindre angst og panikk og ble inspirert til en anderledes levestil som igjen også var gunstig for helsa. Du er på riktig vei!!!! :)

Anonymous poster hash: ee11c...078

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...