AnonymBruker Skrevet 23. august 2015 #1 Skrevet 23. august 2015 Hei! Jeg har diagnosen depresjon for gang nr.2 (ble friskmeldt, men fikk tilbakefall), og denne gangen er det ganske mye verre, men det er ikke det jeg vil spørre om i dag. I det siste har jeg vært veldig redd når jeg er ute blant mennesker. Jeg føler at alle som ler eller hvisker, ler av meg, eller hvisker om meg. Jeg føler alle tenker negative og stygge ting om meg. Jeg føler at alle er lei av meg, og at ingen egentlig vil være venn med meg. Jeg har også i det siste slitt med å gå ut i det siste, og orker ikke alltid å gå på skolen.. Hva er dette? Anonymous poster hash: 39269...753
AnonymBruker Skrevet 23. august 2015 #2 Skrevet 23. august 2015 Sosial angst? Anonymous poster hash: 91731...fbc 2
AnonymBruker Skrevet 23. august 2015 #3 Skrevet 23. august 2015 Sosial angst? Anonymous poster hash: 91731...fbc Er så usikker, egentlig.. Har mange bra dager hvor jeg ikke tenker så mye på det, men også dager hvor jeg ikke klarer å gå ut døra.. Får jo aldri angstanfall eller noe? KAN begynne å gråte fordi jeg får så mye følelser på en gang, men det er ikke ofte det skjer Anonymous poster hash: 39269...753
GammelKaktus Skrevet 23. august 2015 #4 Skrevet 23. august 2015 Hvis du går til psykolog så må du nevne disse tankene for han så kan han hjelpe deg å finne ut av de. Hvis du ikke har psykolog så må du få fastlegen til å henvise deg til en. Jo fortere jo bedre. 1
AnonymBruker Skrevet 23. august 2015 #5 Skrevet 23. august 2015 Hvis du går til psykolog så må du nevne disse tankene for han så kan han hjelpe deg å finne ut av de. Hvis du ikke har psykolog så må du få fastlegen til å henvise deg til en. Jo fortere jo bedre. Går ikke til psykolog jeg.. Anonymous poster hash: 39269...753
AnonymBruker Skrevet 23. august 2015 #6 Skrevet 23. august 2015 Går ikke til psykolog jeg.. Anonymous poster hash: 39269...753 kanskje du burde begynne med det. Anonymous poster hash: c5425...43a 1
Gjest gjestvest Skrevet 23. august 2015 #7 Skrevet 23. august 2015 Hei TS Ved Sosial angst har en følelser av å bli hvisket om, bli iakttatt etc. Sosial angst forekommer av depresjon. Ved depresjon er symptomstrykket noen dager høyt, andre dager lavt. Dette kan ha forskjellige årsaker. ( En årsak kan eksempelvis være hvordan du har det den spesifikke dagen ). Din depresjon har en tilkobling til din milde Sosial angst. Dette kan forklare at du på noen dager ikke tenker mye på dette, mens på andre dager kan du begynne å gråte fordi det rett og slett blir for mye.
AnonymBruker Skrevet 23. august 2015 #8 Skrevet 23. august 2015 Hei TS Ved Sosial angst har en følelser av å bli hvisket om, bli iakttatt etc. Sosial angst forekommer av depresjon. Ved depresjon er symptomstrykket noen dager høyt, andre dager lavt. Dette kan ha forskjellige årsaker. ( En årsak kan eksempelvis være hvordan du har det den spesifikke dagen ). Din depresjon har en tilkobling til din milde Sosial angst. Dette kan forklare at du på noen dager ikke tenker mye på dette, mens på andre dager kan du begynne å gråte fordi det rett og slett blir for mye. hm, okei.. Anonymous poster hash: 39269...753
GammelKaktus Skrevet 23. august 2015 #9 Skrevet 23. august 2015 Går ikke til psykolog jeg.. Anonymous poster hash: 39269...753 Da bør du som sagt gå til fastlegen din å få en henvisning, det bør jo ikke være noe problem da du har slitt før meg depresjon. Bedre å gå å prate med en psykolog enn å få diagnosen stilt her på kg. 1
AnonymBruker Skrevet 23. august 2015 #10 Skrevet 23. august 2015 Da bør du som sagt gå til fastlegen din å få en henvisning, det bør jo ikke være noe problem da du har slitt før meg depresjon. Bedre å gå å prate med en psykolog enn å få diagnosen stilt her på kg. Jaja, selvfølgelig! Bare lurte jeg.. Anonymous poster hash: 39269...753
AnonymBruker Skrevet 24. august 2015 #11 Skrevet 24. august 2015 DytterAnonymous poster hash: 39269...753
Gjest Blomsterert Skrevet 24. august 2015 #12 Skrevet 24. august 2015 Hei! Jeg har diagnosen depresjon for gang nr.2 (ble friskmeldt, men fikk tilbakefall), og denne gangen er det ganske mye verre, men det er ikke det jeg vil spørre om i dag. I det siste har jeg vært veldig redd når jeg er ute blant mennesker. Jeg føler at alle som ler eller hvisker, ler av meg, eller hvisker om meg. Jeg føler alle tenker negative og stygge ting om meg. Jeg føler at alle er lei av meg, og at ingen egentlig vil være venn med meg. Jeg har også i det siste slitt med å gå ut i det siste, og orker ikke alltid å gå på skolen.. Hva er dette?Anonymous poster hash: 39269...753 Kan det være at når du er så deprimert,så tenker du negativt om deg selv? Det er mulig du overfører disse tankene til andre,at du ubevisst tror at de tenker det samme? Men er enig i flere her om at du må få hjelp,for dette skaper så store problemer for deg mtp at du ikke vil ut,dropper skolen.Håper du betror dette til legen din,og så håper jeg at du får hjelp!
SiMa Skrevet 26. august 2015 #13 Skrevet 26. august 2015 Det kan være "bare" depresjonen. Det kan være andre ting i tillegg. Det er umulig for oss å vite. Hva slags behandling får du for depresjonen? Medisiner? Oppfølging av fastlege? Annet? Ta dette opp med fastlegen. Hvis du synes det er vanskelig kan du be foreldrene dine om hjelp. Har du snakket med noen på skolen om problemene dine? Kanskje du kan få litt ekstra oppfølging eller tilrettelegging der så du klarer å følge opp. Eventuelt hvis full skoledag blir for mye at du i samarbeid med skolen velger noen fag du fokuserer på, og så tar resten neste år? Det viktigste nå er at du får snakket med legen din om dette. Du skal ikke ha det sånn som du har det nå, og det er hjelp å få. God bedring og lykke til.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå