Gå til innhold

Lys urin, positivt?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg har alltid hatt mørk urin. Jeg drikker vanligvis Coca Cola, 1 halvliter flaske om dagen. 

Vet ikke om det er mye eller lite, men usunt er det ihvertfall. 

De siste tre dagene har jeg kun drukket soda stream. Føler jeg drikker og drikker, er på min 3. flaske så langt. Blir sikker 1-2 til i løpet av dagen! 

Nå er det ikke en hint av farge når jeg tisser en gang. I morges var det mørkt og grumsete, slik som det alltid er. Da hadde jeg ikke drukket på 14 timer. Brukte lang tid på å sovne også lå jeg å lest en bok, så sovnet jeg, ikke noe drikke på minst 14 timer. 

Men nå så er det helt blankt igjen. 

Er det bra? 

Anonymous poster hash: a40d5...ac4
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Urinen skal være lys gul, hvis den er mørk drikker du for lite vann. Hvis den er helt lys drikker du for mye vann. For lys eller mørk er ikke positivt. 

Anonymous poster hash: f65f9...b65
  • Liker 2
Skrevet

Enig med poster over. Det er vanlig at urinen er mørkere om morningen altså :)

Anonymous poster hash: 55c74...6d0
  • Liker 1
Skrevet

Jeg tror ikke at det er colaen som er synderen for at du tidligere har tisset mørkt og grumsete, men at du har fått i deg for lite væske. Nå skriver du bare hvor mye cola du drikker, men hvis du ikke drikker noe annet enn cola og det eneste du har drukket er 0.5 liter cola på 14 timer så har du rett og slett fått i deg for lite væske. For lite væske gir mørk urin.

Det at du nå har lys urin er rett og slett en indikasjon på at du har drukket nok væske og er hydrert. 

Skrevet

Jeg drakk kun en storflaske cola om dagen før ja. Vet ikke om det er mye eller lite. 

Men nå så blir jeg aldri.. utørst :P er konstant tørst! Og sodastream er jo så å si bare vann! 

Om jeg drikker ren vann så er det det samme, og jeg klarer jeg ikke å drikke vann. Klarer det bare ikke, sodastream er det nærmeste jeg kommer. 

ts

Skrevet

Jeg drakk kun en storflaske cola om dagen før ja. Vet ikke om det er mye eller lite. 

Men nå så blir jeg aldri.. utørst :P er konstant tørst! Og sodastream er jo så å si bare vann! 

Om jeg drikker ren vann så er det det samme, og jeg klarer jeg ikke å drikke vann. Klarer det bare ikke, sodastream er det nærmeste jeg kommer. 

ts

Det er jo vann med smakstilsetning, på samme måte som fun-light saft. Så du får jo i deg vann. Tusen ganger bedre enn ei flaske med cola som er stinn av sukker!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...