Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Er det vondt å fjerne hår med lase ?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei det tror jeg ikke, men det kan være litt varmt. Jeg har ikke fjerna hår med laser i studio, men har brukt noe som kalles 'Silkn sensepil' og så har jeg nettopp kjøpt en hårfjerner fra "Enklere liv". Vil tro den er omtrent det samme som sensepil, men den er mer effektiv. Jeg kan ikke svare for laser på klinikk, men det kan være like greit med et hårfjernings-apparat :)

• Liker 1
Skrevet

Laser på klinikk gjør veldig vondt, men det er absolutt verdt det!

Anonymous poster hash: 2ae75...bee
  • Liker 1
Skrevet

Laser på klinikk gjør veldig vondt, men det er absolutt verdt det!

Anonymous poster hash: 2ae75...bee

Skriver under på den altså! 

Men det kommer litt an på hvilken type laser som blir brukt: Den laseren som skyter ett og ett hår, og man går kun over området en gang gjør vondere enn den typen der de merker av et større område og går over flere ganger mens styrken øker.

Det kommer også an på hvor kraftige hårene er. Jo kraftigere jo vondere. Det gjør for eksempel mye vondere på leggene enn på lårene hos meg. For jeg har mye kraftigere og stivere hår på leggene.

Og viktig: Gjør grundig research på salongene på forhånd og bruk kun salonger som tilbyr diodelaser, IKKE IPL! IPL fungerer ikke til hårfjerning.

Anonymous poster hash: 4d87c...4bf

Skrevet

Nei det tror jeg ikke, men det kan være litt varmt. Jeg har ikke fjerna hår med laser i studio, men har brukt noe som kalles 'Silkn sensepil' og så har jeg nettopp kjøpt en hårfjerner fra "Enklere liv". Vil tro den er omtrent det samme som sensepil, men den er mer effektiv. Jeg kan ikke svare for laser på klinikk, men det kan være like greit med et hårfjernings-apparat :)

Skrevet

Hei

Hva slags hårfjern har du kjøpt ?Har du kjøpt på nettet ?

Skrevet

Skriver under på den altså! 

Men det kommer litt an på hvilken type laser som blir brukt: Den laseren som skyter ett og ett hår, og man går kun over området en gang gjør vondere enn den typen der de merker av et større område og går over flere ganger mens styrken øker.

Det kommer også an på hvor kraftige hårene er. Jo kraftigere jo vondere. Det gjør for eksempel mye vondere på leggene enn på lårene hos meg. For jeg har mye kraftigere og stivere hår på leggene.

Og viktig: Gjør grundig research på salongene på forhånd og bruk kun salonger som tilbyr diodelaser, IKKE IPL! IPL fungerer ikke til hårfjerning.

Men hudavdelingen på Haukeland tilbyr hårfjerning med IPL, skal i gang med det snart. Dumt om det ikke virker.. :(

Anonymous poster hash: 20dd3...640

Skrevet

Men hudavdelingen på Haukeland tilbyr hårfjerning med IPL, skal i gang med det snart. Dumt om det ikke virker.. :(

Da må det være en nyere laser som fungerer bedre, eller at det er meningen at de bare skal slå hårene i svime og ikke fjerne for godt. Hvor skal du ta laser?

Skrevet

Da må det være en nyere laser som fungerer bedre, eller at det er meningen at de bare skal slå hårene i svime og ikke fjerne for godt. Hvor skal du ta laser?

Altså, hvor på kroppen? Var det lang ventetid? Har du PCOS?

Det skal finnes en nyere IPL laser med radiobølger eller et eller annet som skal fungere ganske bra. 

Skrevet

Altså, hvor på kroppen? Var det lang ventetid? Har du PCOS?

Det skal finnes en nyere IPL laser med radiobølger eller et eller annet som skal fungere ganske bra. 

Har pcos ja, og får kun behandling i ansiktet. Men får være fornøyd med det :)

Var over 1 års ventetid.

Skrevet

Har pcos ja, og får kun behandling i ansiktet. Men får være fornøyd med det :)

Var over 1 års ventetid.

Oki. Da skal jeg få legen min til å sende en henvisning. Har vært et par ganger på sykehuset i Stavanger, men det ble for mye stress og så gadd jeg ikke å ta buss ned og opp fra Bergen så da måtte jeg betale mellomlegg for fly selv, og da kunne jeg like så godt bare betale for å ta laser i Bergen. Anbefaler Total Bodylaser i sentrum om du vil fjerne andre steder eller i tillegg.

Skrevet

Har hatt 4 behandlinger (pakke) hos Total Body Laser i Bergen. Gjorde veldig vondt, men så har de en "omvendt støvsuger" som blåser ut kald luft, og den hjalp veldig på. 
Er egentlig veldig fornøyd med behandlingen. De to første gangene merket jeg ikke forskjell, men etter 4 behandlinger så var det tydlig reduser, og hårene er ikke kommet tilbake. Trenger egentlig flere behandlinger, men det må jeg spare til. 
Og så er de veldig profesjonelle og hyggelige.

Anonymous poster hash: f6489...f4e

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...