Gå til innhold

Mensenhelvete gjør meg gal!

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hei! Ønsker å høre om noen har hatt samme problem som meg og kanskje vet hva som kan hjelpe!

Har gått på Microgynon p-piller i ca 4 år. Aldri hatt problemer, aldri hatt mellomblødninger med mindre jeg har hoppet over mensen flere mnder. Før kunne jeg hoppe over når jeg ville, men det siste halvåret virker det som om kroppen bestemmer selv.

For et halvt år siden begynte jeg å blø 2-4 dager før den pillefrie uken, og kunne ikke hoppe over da det virket som kroppen ville at jeg skulle ha mensen. Om jeg forsøkte hoppe over kom den likevel. Derfor har jeg siden dette aldri hoppet over mensen, og latt den komme hver måned. Men så ble problemet mer irriterende.

De siste fire månedene har jeg begynt å blø igjen kun 1-2 uker etter pillefri uke. Første uka etter mensen går helt greit, men så begynner jeg å få småblødninger (nok til at jeg må bruke tampong/bind) som varer helt til pillefri uke hvor jeg da får normal mensen. 

Altså blør jeg sammenhengende i ca 3 uker!!

Kjempefrustrerende!! Vært hos legen, klamydia ble utelukket. Har lest at det kan hjelpe å bytte pillemerke, da kroppen kan bli for vant til hormonmengden (?). Jeg går på microgynon, og har lest at det ofte er merket man bytter TIL om man har problemer med mellomblødninger. Jeg vet derfor ikke hva slags alternativer jeg har når det gjelder å bytte merke..

Fikk beskjed av legen om å komme tilbake for sjekk der nede om det ikke gir seg, så jeg bestiller time om det skjer igjen neste måned. Da har dette holdt på i ca 5 måneder. 

Jeg ble så frustrert da jeg i dag begynte å blø, 11 dager inn i brettet... ER det noen som har hatt samme problem som meg, og fått orden på det igjen? 

Anonymous poster hash: 7bf8b...8f3

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, har opplevd det flere ganger iløpet av de tjue årene jeg har gått på p-piller.

Det eneste som hjelper er å bytte p-piller. Du kan f.eks bytte til Yasmin? Du trenger sannsynligvis noen sterkere, da microgynon er av det svakere slaget. Vet hvor utrolig irriterende det er :(

Anonymous poster hash: e9240...8cd
  • Liker 1
Skrevet

Ja, har opplevd det flere ganger iløpet av de tjue årene jeg har gått på p-piller.

Det eneste som hjelper er å bytte p-piller. Du kan f.eks bytte til Yasmin? Du trenger sannsynligvis noen sterkere, da microgynon er av det svakere slaget. Vet hvor utrolig irriterende det er :(

Anonymous poster hash: e9240...8cd

Tusen takk for svar!! Da jeg var hos legen spurte jeg om det kanskje ville hjelpe å bytte merke. Fikk som svar at "mellomblødninger er normalt med p-piller, men om det vedvarer burde du komme tilbake." 

Jeg skal foreslå det enda en gang nå neste gang. Jeg vet at mellomblødninger er normalt, men så mye i 5 mnder?  :glare: 

Jeg prøvde å sjekke hormonmengde osv på diverse merker, men ble liksom ikke klokere. Hvis Yasmin er noe sterkere skal jeg be om det!! Hjalp Yasmin for deg? 

Skrevet

bump  :(

Skrevet

Jeg blødde som en gris nesten konstant på microgynon. Gikk over med en gang jeg byttet piller.

Anonymous poster hash: 0e766...6b7

Skrevet

Jeg har litt det samme problemet som deg, kan plutselig begynne å blø midt i et brett osv. Jeg går på Loette, som i likhet med microgynon har lav hormondose. Vurderer å gå over til piller som er sterkere, selv om risiko for blodpropp blir høyere..

Det er noe dritt å aldri vite når man begynner å blø.

• Liker 1
Skrevet

Jeg har litt det samme problemet som deg, kan plutselig begynne å blø midt i et brett osv. Jeg går på Loette, som i likhet med microgynon har lav hormondose. Vurderer å gå over til piller som er sterkere, selv om risiko for blodpropp blir høyere..

Det er noe dritt å aldri vite når man begynner å blø.

Ja, det er skikkelig irriterende å aldri vite når det kommer! I tillegg til at det aldri går over når det kommer midt i brettet. Vet du om andre merker som er sterkere? Ser at flere anbefaler å skifte merke, men jeg finner liksom ikke helt ut av styrken på de forskjellige og hva som lønner seg.. 

Skrevet

Jeg blødde som en gris nesten konstant på microgynon. Gikk over med en gang jeg byttet piller.

Anonymous poster hash: 0e766...6b7

Veldig greit å høre at jeg ikke er alene om problemet! Hvilke piller byttet du til?

Skrevet

Samme skjedde meg når jeg gikk på Loette, fikk beskjed fra gynekologen at de hadde blitt for svake til meg så han satte meg på noe sterkere, da microgynon/oralcon. Kan ikke hoppe over mensen lenge på disse jeg heller, går vel max 6 uker før jeg får mellomblødninger og må ha mensen.

Skrevet

Ja, det er skikkelig irriterende å aldri vite når det kommer! I tillegg til at det aldri går over når det kommer midt i brettet. Vet du om andre merker som er sterkere? Ser at flere anbefaler å skifte merke, men jeg finner liksom ikke helt ut av styrken på de forskjellige og hva som lønner seg.. 

Vet ikke om noen som er sterkere nei, men tør ikke å bytte til et annet merke. Får skikkelige humørsvingninger på Loette, og frykter at jeg blir et helvete å være med om jeg skifter til et annet. Gikk tidligere på Diane, og humørsvingningene var helt jævlige. 

Skrevet

Vet ikke om noen som er sterkere nei, men tør ikke å bytte til et annet merke. Får skikkelige humørsvingninger på Loette, og frykter at jeg blir et helvete å være med om jeg skifter til et annet. Gikk tidligere på Diane, og humørsvingningene var helt jævlige. 

Det er det som er så innmari kjipt. Jeg har aldri hatt noen bivirkninger på microgynon, og vært kjempefornøyd helt til nå. Jeg er heller ikke spesielt interessert i å bli et vandrende hormonmonster, hahaha.

Min lege sa at jeg skulle komme tilbake for celleprøve om dette ikke gir seg. Men hun nevnte ingenting om at p-pillebytte kunne funke. Jeg kommer likevel til å spørre om det, men så er det ikke galt med en sjekk heller:)

Takk for svar forresten!!

Skrevet

Noen som vet hvilke piller det kan hjelpe å bytte til fra microgynon?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...