AnonymBruker Skrevet 23. august 2015 #1 Skrevet 23. august 2015 Vil gjerne høre andres erfaringer:) Jeg bruker omtrent 3,5 time hver dag på å reise til og fra jobb. Jeg ønsker ikke å klage, jeg har jo i hvertfall en jobb. Men det sliter meg helt ut. Jeg leter stadig etter ny jobb, men i dagens arbeidsmarked er det ikke lett. Er det noen som har erfaring med pendling? Noen gode tips og råd for å gjøre hverdagen bedre? Det føles så håpløst. Anonymous poster hash: 65153...ef9
AnonymBruker Skrevet 23. august 2015 #2 Skrevet 23. august 2015 Er det noen mulighet for deg å flytte nærmere jobben da? Anonymous poster hash: 457e6...e85
AnonymBruker Skrevet 23. august 2015 #3 Skrevet 23. august 2015 Flytte nærmere om mulig og fortsette å lete etter en annen jobb:) I mens får du bare gjøre noe fint ut av tiden du må pendle. Regner med du kjører bil, så ha på musikk, lydbok eller noe sånt:) Jeg pendlet i 4 timer hver dag ei stund med buss, gikk mye datatrafikk gitt... Ikke gikk det nevneverdig kjapt heller så langt utpå landet. Anonymous poster hash: dc78e...b7a
AnonymBruker Skrevet 23. august 2015 #4 Skrevet 23. august 2015 Går det ikke an å slå opp i telt, leie en hytte, sove i bilen eller noe? Bli medlem av et treningssenter i nærheten så kan du gå dit og dusje om du sover i bilen Anonymous poster hash: 886aa...66a
AnonymBruker Skrevet 23. august 2015 #5 Skrevet 23. august 2015 Har du mulighet til å lage avtale med jobben, om å jobbe 4 dager i uken, men litt lengre dager. Så får du en dag ekstra helg. Og har du mulighet til å ta toget til jobb? Jeg pendler selv, men tar toget. Da kan jeg bare sitte og slappe av, musikk på ørene, eller serier på ipaden, lese bok. Har med en termokopp med kaffe og frokosten min på toget og. Anonymous poster hash: 833fe...eb2
AnonymBruker Skrevet 23. august 2015 #6 Skrevet 23. august 2015 takk for svar:) Jeg tar toget. Slapper av der og spiser frokost. Men det er likevel slitsomt.. Jeg kan ikke ta en dag i uka fri dessverre, selv om jeg skulle ønske det. Men skal absolutt høre med sjefen om det er mulig å ta en fridag litt oftere. Det var en god ide. "Godt" å høre at vi er fler i samme i situasjon. Blir så misunnelig på de med kort/normal reisevei, hadde gitt mye for det! Anonymous poster hash: 65153...ef9
AnonymBruker Skrevet 23. august 2015 #7 Skrevet 23. august 2015 Reiser selv ca 3 timer hver dag til skolen, og vet hva du snakker om. Jeg bruker å sove på bussen, selv om det ikke hjelper. Dersom du ikke blir kvalm eller noe sånt, hva med å rett og slett gjøre ting på toget? Lese, papirarbeid, osv? Anonymous poster hash: 886f8...7bc
AnonymBruker Skrevet 29. august 2015 #8 Skrevet 29. august 2015 Kan du ha hjemmekontor en dag i uka? Kan noe av tiden på toget brukes til jobbing, altså regnes som en del av arbeidsdagen din? Slik at du kan reise tidligere hjem igjen/ta deg en fridag litt oftere. Vet ikke hva du jobber med, men hvis du for eksempel trenger å forberede møtesaker/skrive referater el. kan kanskje noe gjøres på toget? (ikke hvis det er snakk om personsensitive ting da) Anonymous poster hash: 3a25e...73c
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå