Gå til innhold

Harry Potter


Cowboy Lotte

Anbefalte innlegg

Absolutt. De er kjempe bra. MEN hvis du skal høre på lydbok, som andre har foreslått, så ville jeg gått for Jim Dale versjonen som er mye bedre enn Steven Fry. :enig: 



Anonymous poster hash: ffdc9...36a
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har begynt å lese hele serien på nytt. Har ikke lest bøkene siden de kom ut, og da leste jeg de tre første på norsk, siden det var det min seks år yngre søster hadde. Leste resten på engelsk og syns nå de norske navnene er litt barnslige. Leser hele serien back to back på engelsk nå.

Mye jeg har glemt, mange gode minner og fremdeles sånn at jeg blir revet med og syns det er spennende. Leser Goblet of Fire nå.

Elsker serien, og siden jeg kun har sett alle filmene én gang hver må jeg snart få sett dem igjen også. Men naturlig nok er det mange ting det ikke er plass til i filmene, så bøkene gir best inntrykk av det fantastiske Potter-universet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gråt i flere timer da jeg hadde lest den siste boka, sorgen over å aldri mer skulle lese en HP-bok for første gang var overveldende! 😢 Jeg har lest alle bøkene 20-30 ganger, og elsker de like mye enda!

Og jeg har lest rundt 6000 bøker, inkl Bibelen, Kafka, Tolstoj og Ibsen, ingen bok har fenget meg som HP! 😍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, uten tvil! Jeg elsker Harry Potter bøkene :rodmer:  Gleder meg allerede til å lese de første bøkene for min sønn om noen år! 

 

Ååh, skulle ønske jeg igjen kunne oppleve magien ved å lese de første gang. Nå leser jeg dem minimum en gang i året, gjerne ved juletider fordi jeg brukte å få bøkene i julegave (en pr. år). Ah, minner  :rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Evelynita

Jeg elsker Harry Potter. Lever og drømmer meg så sinnsykt inn i de bøkene. Tror faktisk jeg må begynne å lese de på nytt igjen 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja! Harry Potter er fantastisk! Magisk! 

 

Jeg husker jeg var omtrent euforisk da jeg hadde lest de første bøkene, og "DETTE var bøker ungene mine skulle lese!" 

At det går an å lage og beskrive en så fantastisk verden som JK Rowling har klart, det synes jeg er fantastisk. 

Og jeg må bare skyte inn at noe av det jeg synes ER så bra med bøkene er nettopp det at de startet "barnslig" og ender som voksenbøker, de følger HP både mtp skrivestil og utvikling. Ungene som leser vokser med bøkene. Å få til det synes jeg er veldig godt gjort. 

 

Jeg prøvde å lese den første boka for 7 åringen min da han var ca 6 tror jeg (det var for tidlig; han hang ikke med, det ble for mange navn, for mye tekst og for lite bilder), og takket være denne tråden kjenner jeg at jeg skal prøve igjen! :D



Anonymous poster hash: 66248...a2e
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...