Gå til innhold

Har et lite problem

Fremhevede innlegg

Skrevet

hei,har et lite problem jeg er på folkehøgskole i Ålesund nå og jeg har glemt anfallsmedisinen min hjemme i Trondheim. Jeg har astma. Og jeg har heller ikke legitimasjon for øyeblikket så jeg får ikke kjøpt på apoteket. Hva skal jeg gjøre nå? Er nå redd for om jeg kommer til å få anfall på for eks tur også har jeg ikke medisinen med og da må jeg rett på sykehuset det hadde vært kjipt. Burde jeg snakke med en av lærerne i morgen om det?

Anonymous poster hash: bdaa5...bd2

Videoannonse
Annonse
Skrevet

hei,har et lite problem jeg er på folkehøgskole i Ålesund nå og jeg har glemt anfallsmedisinen min hjemme i Trondheim. Jeg har astma. Og jeg har heller ikke legitimasjon for øyeblikket så jeg får ikke kjøpt på apoteket. Hva skal jeg gjøre nå? Er nå redd for om jeg kommer til å få anfall på for eks tur også har jeg ikke medisinen med og da må jeg rett på sykehuset det hadde vært kjipt. Burde jeg snakke med en av lærerne i morgen om det?

Snakk med læreren ja. De kan hjelpe deg og vet hva du bør gjøre.

Anonymous poster hash: 4f388...bb2

Skrevet

Du er stor og må ta ansvar får å komme deg til en lege å få resept. Leg må du også skaffe deg.

• Liker 1
Skrevet

Du er stor og må ta ansvar får å komme deg til en lege å få resept. Leg må du også skaffe deg.

Resept har jeg det er legitimasjon jeg ikke har akkurat nå :/

Skrevet

Kanskje prøve å ringe legevakta og høre hva du skal gjøre? Mulig de kan hjelpe med en løsning?

Anonymous poster hash: ba6fc...c53
Skrevet

Kan ikke foreldrene dine sende den i posten til deg?

Anonymous poster hash: 19b57...88c

Skrevet

Ring legevakten, det tar legen 45 sekunder å gi deg medisinen. Det er ikke akkurat oxycontin du skal ha :) 

Anonymous poster hash: b96f6...127
  • Liker 1
Skrevet

Resept har jeg det er legitimasjon jeg ikke har akkurat nå :/

Kan noen scanne legitimasjonen din hjemmefra (om den ligger der), slik at den blir sendt til legesenter og apotek der du er nå?

Evt kan vel læreren din bekrefte hvem du er, både hos lege og på apotek. Snakk med læreren din, lege og apotek snarest

Anonymous poster hash: b1e3b...578

Skrevet

Finnes det noen form for elektronisk id som man kan skaffe seg å vise? Banken min har ikke leg, og pass har jeg ikke for venter på å få nytt i posten :/

Skrevet

Snakk med en lærer i morgen.

Apoteket kan spørre deg spørsmål bare du kan svare på, og astma medisin er ikke noe som noen kan misbruke så den er ikke så vrien å få ut fra apoteket når du forklarer situasjonen.

Anonymous poster hash: 1845e...497

• Liker 1
Skrevet

Bare snakk med apoteket. De kan sikkert hjelpe. Du trenger ikke snakke med lege når du har resept. Har du bankID på mobil? Kanskje det overbeviser apoteket om hvem du er.

Gjest Raindrops
Skrevet

Jeg fikk ut en resept med studentbeviset mitt en gang, under tvil, men likevel. Du har ikke noe slikt heller?

Skrevet

Finnes det noen form for elektronisk id som man kan skaffe seg å vise? Banken min har ikke leg, og pass har jeg ikke for venter på å få nytt i posten :/

Har du ikke bankkort da? 

Anonymous poster hash: ba6fc...c53

Skrevet

Snakk med apoteket først, se hva de sier. Hvis ikke får du deg legetime og resept. Og hvem i all verden reiser noe sted uten ID...?

Anonymous poster hash: a9611...5f6
  • Liker 1
Skrevet

Jeg fikk ut en resept med studentbeviset mitt en gang, under tvil, men likevel. Du har ikke noe slikt heller?

Jo har studentbevis

Skrevet

Snakk med apoteket først, se hva de sier. Hvis ikke får du deg legetime og resept. Og hvem i all verden reiser noe sted uten ID...? Anonymous poster hash: a9611...5f6

Har du ikke bankkort da?  Anonymous poster hash: ba6fc...c53

Jo har bankkort som jeg skrev banken min har ikke leg

Gjest Raindrops
Skrevet

Jo har studentbevis

Med bilde? Da ville jeg dratt på apoteket og forklart situasjonen, det går sikkert greit.

Skrevet

Med bilde? Da ville jeg dratt på apoteket og forklart situasjonen, det går sikkert greit.

Ja me bilde

Skrevet

Jeg har astma og allergi, har faktisk ikke måtte vise legitimasjon for å hente ut medisiner.

Anonymous poster hash: a43ce...fca

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...