AnonymBruker Skrevet 22. august 2015 #1 Skrevet 22. august 2015 hei,har et lite problem jeg er på folkehøgskole i Ålesund nå og jeg har glemt anfallsmedisinen min hjemme i Trondheim. Jeg har astma. Og jeg har heller ikke legitimasjon for øyeblikket så jeg får ikke kjøpt på apoteket. Hva skal jeg gjøre nå? Er nå redd for om jeg kommer til å få anfall på for eks tur også har jeg ikke medisinen med og da må jeg rett på sykehuset det hadde vært kjipt. Burde jeg snakke med en av lærerne i morgen om det? Anonymous poster hash: bdaa5...bd2
AnonymBruker Skrevet 22. august 2015 #2 Skrevet 22. august 2015 hei,har et lite problem jeg er på folkehøgskole i Ålesund nå og jeg har glemt anfallsmedisinen min hjemme i Trondheim. Jeg har astma. Og jeg har heller ikke legitimasjon for øyeblikket så jeg får ikke kjøpt på apoteket. Hva skal jeg gjøre nå? Er nå redd for om jeg kommer til å få anfall på for eks tur også har jeg ikke medisinen med og da må jeg rett på sykehuset det hadde vært kjipt. Burde jeg snakke med en av lærerne i morgen om det? Anonymous poster hash: bdaa5...bd2 Snakk med læreren ja. De kan hjelpe deg og vet hva du bør gjøre. Anonymous poster hash: 4f388...bb2
minister-mio Skrevet 22. august 2015 #3 Skrevet 22. august 2015 Du er stor og må ta ansvar får å komme deg til en lege å få resept. Leg må du også skaffe deg. 1
AnonymBruker Skrevet 22. august 2015 #4 Skrevet 22. august 2015 Du er stor og må ta ansvar får å komme deg til en lege å få resept. Leg må du også skaffe deg. Resept har jeg det er legitimasjon jeg ikke har akkurat nå :/Anonymous poster hash: bdaa5...bd2
AnonymBruker Skrevet 22. august 2015 #5 Skrevet 22. august 2015 Kanskje prøve å ringe legevakta og høre hva du skal gjøre? Mulig de kan hjelpe med en løsning? Anonymous poster hash: ba6fc...c53
AnonymBruker Skrevet 22. august 2015 #6 Skrevet 22. august 2015 Kan ikke foreldrene dine sende den i posten til deg? Anonymous poster hash: 19b57...88c
AnonymBruker Skrevet 22. august 2015 #7 Skrevet 22. august 2015 Ring legevakten, det tar legen 45 sekunder å gi deg medisinen. Det er ikke akkurat oxycontin du skal ha Anonymous poster hash: b96f6...127 1
AnonymBruker Skrevet 22. august 2015 #8 Skrevet 22. august 2015 Resept har jeg det er legitimasjon jeg ikke har akkurat nå :/Anonymous poster hash: bdaa5...bd2 Kan noen scanne legitimasjonen din hjemmefra (om den ligger der), slik at den blir sendt til legesenter og apotek der du er nå? Evt kan vel læreren din bekrefte hvem du er, både hos lege og på apotek. Snakk med læreren din, lege og apotek snarest Anonymous poster hash: b1e3b...578
AnonymBruker Skrevet 22. august 2015 #9 Skrevet 22. august 2015 Finnes det noen form for elektronisk id som man kan skaffe seg å vise? Banken min har ikke leg, og pass har jeg ikke for venter på å få nytt i posten :/Anonymous poster hash: bdaa5...bd2
AnonymBruker Skrevet 22. august 2015 #10 Skrevet 22. august 2015 Snakk med en lærer i morgen. Apoteket kan spørre deg spørsmål bare du kan svare på, og astma medisin er ikke noe som noen kan misbruke så den er ikke så vrien å få ut fra apoteket når du forklarer situasjonen. Anonymous poster hash: 1845e...497 1
petterm Skrevet 22. august 2015 #11 Skrevet 22. august 2015 Bare snakk med apoteket. De kan sikkert hjelpe. Du trenger ikke snakke med lege når du har resept. Har du bankID på mobil? Kanskje det overbeviser apoteket om hvem du er.
Gjest Raindrops Skrevet 22. august 2015 #12 Skrevet 22. august 2015 Jeg fikk ut en resept med studentbeviset mitt en gang, under tvil, men likevel. Du har ikke noe slikt heller?
AnonymBruker Skrevet 22. august 2015 #13 Skrevet 22. august 2015 Finnes det noen form for elektronisk id som man kan skaffe seg å vise? Banken min har ikke leg, og pass har jeg ikke for venter på å få nytt i posten :/Anonymous poster hash: bdaa5...bd2 Har du ikke bankkort da? Anonymous poster hash: ba6fc...c53
AnonymBruker Skrevet 22. august 2015 #14 Skrevet 22. august 2015 Snakk med apoteket først, se hva de sier. Hvis ikke får du deg legetime og resept. Og hvem i all verden reiser noe sted uten ID...? Anonymous poster hash: a9611...5f6 1
AnonymBruker Skrevet 22. august 2015 #15 Skrevet 22. august 2015 Jeg fikk ut en resept med studentbeviset mitt en gang, under tvil, men likevel. Du har ikke noe slikt heller? Jo har studentbevisAnonymous poster hash: bdaa5...bd2
AnonymBruker Skrevet 22. august 2015 #16 Skrevet 22. august 2015 Snakk med apoteket først, se hva de sier. Hvis ikke får du deg legetime og resept. Og hvem i all verden reiser noe sted uten ID...? Anonymous poster hash: a9611...5f6 Har du ikke bankkort da? Anonymous poster hash: ba6fc...c53 Jo har bankkort som jeg skrev banken min har ikke legAnonymous poster hash: bdaa5...bd2
Gjest Raindrops Skrevet 22. august 2015 #17 Skrevet 22. august 2015 Jo har studentbevisAnonymous poster hash: bdaa5...bd2 Med bilde? Da ville jeg dratt på apoteket og forklart situasjonen, det går sikkert greit.
AnonymBruker Skrevet 23. august 2015 #18 Skrevet 23. august 2015 Med bilde? Da ville jeg dratt på apoteket og forklart situasjonen, det går sikkert greit. Ja me bilde Anonymous poster hash: bdaa5...bd2
AnonymBruker Skrevet 23. august 2015 #19 Skrevet 23. august 2015 Jeg har astma og allergi, har faktisk ikke måtte vise legitimasjon for å hente ut medisiner. Anonymous poster hash: a43ce...fca
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå