Gå til innhold

Hva er dette?!

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg har aldri hatt vondt i hofter som jeg kan huske. For noen måneder siden begynte litt småplager i høyre hofte, gikk til legen, han sa det kom til å gå over, og det gjorde det. En liten stund. Så har det vært sånn av og på i noen måneder, og noen dager så ille at jeg ikke kan bøye meg, og det stråler helt ned i leggen. Kan heller ikke gå normalt når det er så vondt.

Gidder ikke gå til legen hvis det ikke er noe, men vet noen hva det kan være? Er det vits i å bry seg?

Anonymous poster hash: 0301d...48e

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har aldri hatt vondt i hofter som jeg kan huske. For noen måneder siden begynte litt småplager i høyre hofte, gikk til legen, han sa det kom til å gå over, og det gjorde det. En liten stund. Så har det vært sånn av og på i noen måneder, og noen dager så ille at jeg ikke kan bøye meg, og det stråler helt ned i leggen. Kan heller ikke gå normalt når det er så vondt.

Gidder ikke gå til legen hvis det ikke er noe, men vet noen hva det kan være? Er det vits i å bry seg?

Anonymous poster hash: 0301d...48e

Jeg hadde noe lignende, og det var betennelse i muskelfestet ved hoften. Fikk medisin.

Smerter kan forplante seg langt unna der selve betennelsen er.

Anonymous poster hash: 8a3b9...122

• Liker 1
Skrevet

Kan være betennelse ja. Anbefaler at du oppsøker legen igjen. Hilsen sykepleierstudent

• Liker 1
Skrevet

Sånn hadde jeg det i lang tid, fikk bare NSAIDs av fastlegen.

Lang historie kort, jeg hadde en voksende tumor i bekkenet.

Kommdeg til lege og be om CT abdomen.

Anonymous poster hash: c10f8...4db

• Liker 2
Skrevet

Hva er NSAIDs?

Voksende tumor? Vil det si svulst? Og kreft?

Hva er CT abdomen?

Skrevet

Hva er NSAIDs?Voksende tumor? Vil det si svulst? Og kreft?Hva er CT abdomen?  Anonymous poster hash: 8a3b9...122

NSAIDs er medisiner i gruppen Ibux, Naproxyn m.m.

• Liker 2
Skrevet

Kommdeg til lege og be om CT abdomen. Anonymous poster hash: c10f8...4db

Dette er sjeldent. Man får ikke en CT uten videre, og man kan ikke kreve det. Å skremme ts med slikt er egentlig ganske ufint, selv om jeg skjønner at din opplevelse har vært vanskelig og vond.

Det høres ut som om dette bør vurderes av en lege igjen. Men sjansen for en voksende masse i bekkenet er veldig liten.

Anonymous poster hash: 7b2c7...4da

• Liker 1
Skrevet

NSAIDs er medisiner i gruppen Ibux, Naproxyn m.m.

Ok. Takk for svar!

Naproxen fikk jeg blødninger (våknet blodig rundt munnen) av og måtte avslutte kuren

(Jeg er ikke TS)

Skrevet

IDIOT

Du kan faktisk ikke kreve en CT undersøkelse, det må en radiolog godkjenne og det må være berettiget å utsette pasienten for såpass stor stråledose. Det er INGEN indikasjon for en CT i det jeg leser...

TS; det kan være så enkelt og uskyldig som bursitt (betennelse i slimpose) i låret/hoften, det kan være falsk isjias etc. Eneste måten å finne ut av dette er å oppsøke legen igjen :)

Anonymous poster hash: 94210...091

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...