AnonymBruker Skrevet 22. august 2015 #1 Skrevet 22. august 2015 Hei. Jeg fikk en psykolog denne uka. Har vært hos psykiater og fått diagnosen unnvikenede personlighetsforstyrrelse. Første problem er at jeg tror det er feil diagnose, jeg tror jeg har paranoid pf. Noen andre som har fått feil diagnose? Andre problemet er at Hu psykologen er en av de som tror psykisk sykdom ikke er no. Merker på hele hun at syne hennes er sånn, man gjøre bare sånn og sånn så er man frisk. Hu har aldri vært psykisk syk hvertfall. Så hvordan fortsetter jeg med hu? Kan jo ikke prate med en person som ikke "trur" på meg og sykdommen min. Anonymous poster hash: b58f6...adf
AnonymBruker Skrevet 22. august 2015 #2 Skrevet 22. august 2015 Bytte psykolog til en du har mer kjemi med? Og som kan noe om personlighetsforstyrrelser? Ikke alle psykologer er drevne på dette. Det finnes spesialiserte behandlingsopplegg for personlighetsforstyrrelser, som mentaliseringsbasert behandling eller dialektisk atferdsterapi. Ville søkt på noe sånt. Anonymous poster hash: 414ae...15c
AnonymBruker Skrevet 22. august 2015 #3 Skrevet 22. august 2015 Har du fått diagnosen så fort? Anonymous poster hash: 3c325...924
AnonymBruker Skrevet 22. august 2015 #4 Skrevet 22. august 2015 Tok et halvt år å få diagnosen hos psykiater og nå har jeg fått psykolog. Anonymous poster hash: b58f6...adf
AnonymBruker Skrevet 22. august 2015 #5 Skrevet 22. august 2015 Tok et halvt år å få diagnosen hos psykiater og nå har jeg fått psykolog. Anonymous poster hash: b58f6...adf
AnonymBruker Skrevet 22. august 2015 #6 Skrevet 22. august 2015 Tok et halvt år å få diagnosen hos psykiater og nå har jeg fått psykolog. Anonymous poster hash: b58f6...adf
AnonymBruker Skrevet 22. august 2015 #7 Skrevet 22. august 2015 Tok et halvt år å få diagnosen hos psykiater og nå har jeg fått psykolog. Anonymous poster hash: b58f6...adf 1
AnonymBruker Skrevet 22. august 2015 #8 Skrevet 22. august 2015 Tok et halvt år å få diagnosen hos psykiater og nå har jeg fått psykolog. Anonymous poster hash: b58f6...adf
AnonymBruker Skrevet 22. august 2015 #9 Skrevet 22. august 2015 Sorry tlf klikket og ny her så aner ikke om man kan sletteAnonymous poster hash: b58f6...adf
AnonymBruker Skrevet 22. august 2015 #10 Skrevet 22. august 2015 Hvor lang tid brukte de på diagnosen? Diagnoser skal settes på bakgrunn av flere samtaler kombinert med tester du skal fylle ut. Noen har flere ulike personlighetsforstyrrelser. Jeg har selv fått en blanda pf-diagnose. Litt av alt. For min del passet det da. Hadde tidligere bare fått diagnosen depresjon og kun blitt behandlet for det. Det viste seg at dette var en bivirkning som følge av min pf. Da falt mange brikker på plass... var hos psykolog 10 ganger før diagnosen ble satt. Jeg ville anbefalt deg å bytte psykolog. Finner du en med god kjemi så kan dere jo diskutere om du har fått rett diagnose. Anonymous poster hash: c82b7...c95
Katteeier Skrevet 22. august 2015 #11 Skrevet 22. august 2015 Hadde prøvd å bytte til en du har bedre kjemi med ja. Syntes også du fikk diagnosen noe raskt? Håper du får den hjelpen du trenger. Lykke til
AnonymBruker Skrevet 22. august 2015 #12 Skrevet 22. august 2015 Ps: det var en psykiater som feildiagnostiserte meg også. Var psykolog som satte riktig diagnose.Anonymous poster hash: c82b7...c95
AnonymBruker Skrevet 22. august 2015 #13 Skrevet 22. august 2015 Hvor lang tid brukte de på diagnosen? Diagnoser skal settes på bakgrunn av flere samtaler kombinert med tester du skal fylle ut. Noen har flere ulike personlighetsforstyrrelser. Jeg har selv fått en blanda pf-diagnose. Litt av alt. For min del passet det da. Hadde tidligere bare fått diagnosen depresjon og kun blitt behandlet for det. Det viste seg at dette var en bivirkning som følge av min pf. Da falt mange brikker på plass... var hos psykolog 10 ganger før diagnosen ble satt. Jeg ville anbefalt deg å bytte psykolog. Finner du en med god kjemi så kan dere jo diskutere om du har fått rett diagnose. Anonymous poster hash: c82b7...c95 Var der 15 ganger før jeg fikk diagnosen. Gikk gjennom to tykke skjemaer med spm. Problemet var at hun misforsto det med å være redd for å snakke med andre/være sosial. Jeg har ingen problemer med det. Jeg skravler med hvem som helst. Problemet blir når jeg møte dem igjen og de vet noe om meg og kan bruke det imot meg. Men jeg kunne jo ikke si ifra for da kunne hun jo blitt sur/eller brukt det imot meg. Håpløst når man ikke klarer å si ifraAnonymous poster hash: b58f6...adf
AnonymBruker Skrevet 22. august 2015 #14 Skrevet 22. august 2015 Skulle jo gjerne ha byttet da. Men jeg tør jo ikke. Derfor jeg tror jeg ha Ppf. Om jeg sier jeg vil bytte kommer hun garantert til å lage problemer for meg. Anonymous poster hash: b58f6...adf
AnonymBruker Skrevet 22. august 2015 #15 Skrevet 22. august 2015 Skulle jo gjerne ha byttet da. Men jeg tør jo ikke. Derfor jeg tror jeg ha Ppf. Om jeg sier jeg vil bytte kommer hun garantert til å lage problemer for meg. Anonymous poster hash: b58f6...adf Jeg forstår det kan oppleves som svært ubehagelig å skulle si fra. Men du virker veldig selvreflektert og bevisst over din egen situasjon og det vil nok hjelpe deg på veien videre Noen ganger hjelper det å analysere situasjonen i forkant og kanskje planlegge hva du skal si? Ikke alle som er utdannet psykologer har empati og forståelse dessverre. Anonymous poster hash: c82b7...c95
AnonymBruker Skrevet 22. august 2015 #16 Skrevet 22. august 2015 Skulle jo gjerne ha byttet da. Men jeg tør jo ikke. Derfor jeg tror jeg ha Ppf. Om jeg sier jeg vil bytte kommer hun garantert til å lage problemer for meg. Anonymous poster hash: b58f6...adf Jeg har unnvikende pf, og er redd for å si ifra om ting.. Så det er nok ikke bare den ene pf. Anonymous poster hash: 5f21c...0d6
AnonymBruker Skrevet 22. august 2015 #17 Skrevet 22. august 2015 Jeg forstår det kan oppleves som svært ubehagelig å skulle si fra. Men du virker veldig selvreflektert og bevisst over din egen situasjon og det vil nok hjelpe deg på veien videre Noen ganger hjelper det å analysere situasjonen i forkant og kanskje planlegge hva du skal si? Ikke alle som er utdannet psykologer har empati og forståelse dessverre. Anonymous poster hash: c82b7...c95 Takk for gode ord. Vurdere å skrive et brev. Enten som hun må lese eller som jeg forteller. Det siste har jeg planlagt i mange situasjoner men klarer aldri å gjennomføre. Anonymous poster hash: b58f6...adf
AnonymBruker Skrevet 22. august 2015 #18 Skrevet 22. august 2015 Jeg har unnvikende pf, og er redd for å si ifra om ting.. Så det er nok ikke bare den ene pf. Anonymous poster hash: 5f21c...0d6 Godt å høre at de er andre med pf. Så føler man seg ikke så alene. Anonymous poster hash: b58f6...adf
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå