Hilde Skrevet 14. september 2004 #1 Skrevet 14. september 2004 Skal en kjapp tur til københavn, og er avhengig av å få reisen så billig som mulig, så jeg sjekker alle muligheter. Var inne på linxs sine sider, for å sjekke togpriser. 2klassebilletter koster 1000 hver vei, men når jeg velger en "just nu" billett så kommer prisen på 800 totalt. Sånn jeg forstår det er denne "just nu" prisen det samme som nsb sine minipris billetter, der de har noen få billetter veldig billig, og at jo tidligere man er ute jo større sjans for å få tak i disse. Men, er det noen som kan vet og kan bekrefte det for meg? Om en 2klassebillett og en "just nu" billett i bunn og grunn er det samme så syns jeg 800 kr tur/retur hørtes veeeldig behagelig ut..
Arkana Skrevet 15. september 2004 #2 Skrevet 15. september 2004 Hvis du vil ha det billigst mulig, så ta heller bussen. NorWay Bussekspress eller Säffle koster hhv 265 og 260 kr (sistnevnte er raskest). Etter det jeg vet er også bussen raskere enn toget (må bytte tog to ganger underveis).
Hilde Skrevet 15. september 2004 Forfatter #3 Skrevet 15. september 2004 Har sjekket buss, og prisen der er på 600. Men, den kjører innom strømstad og bruker faktisk lenger tid. (8 timer mot 7 timer med tog) Også er det så mye mer behagelig med tog syns jeg, så de 200 kronene jeg eventuelt sparer på å ta buss blåser jeg litt i.
Arkana Skrevet 15. september 2004 #4 Skrevet 15. september 2004 Nei, Säfflebussen kjører ikke innom Strømstad, bare NorWay, derfor er den raskere.
Hilde Skrevet 15. september 2004 Forfatter #5 Skrevet 15. september 2004 Ok, feilinformert jeg da. Men det ble uansett tog, fikk billetter til 500 tur retur.
Arkana Skrevet 15. september 2004 #6 Skrevet 15. september 2004 Det var billig. :-) Litt mer behagelig med toget selv om det tar lang tid.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå