Gå til innhold

Selvtillit og komplekser

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg vet ingen her kan svare på dette, men det jeg lurer på er om jeg kanskje er unormalt opphengt i nesen min (i forhold til hva andre er med sine komplekser). Jeg er en ganske pen jente i 20-årene, men jeg har komplekser for nesen min. Hver gang en mann ser på venninnen min og ikke meg tenker jeg at det er fordi jeg har stor nese. Jeg hater å bli sett fra siden, og føler selv at jeg opplever at menn synes jeg ser stygg ut fra siden. Jeg tenker på nesen min hver dag flere ganger om dagen. Når jeg ser meg i speiler ser jeg alltid mye på den og jeg synes den tar mye av fokuset bort fra ansiktet mitt. Jeg har i flere år vurdert plastisk kirurgi. Jeg kjenner ofte på nesen min med fingrene for å sjekke om den ikke har vokst. Jeg blir lei meg hver gang jeg ser ansiktet mitt fra siden.
Så, noen andre som har det på samme måte? Eller er dette unormalt?

Anonymous poster hash: 6b3ca...f7b
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er flere personer som opererer som tar selvmord. Det vil si at folk blir ikke lykkeligere av å endre utseende

Du har sannsynligvis et ganske urealistisk syn på egen nese. Du ha fått det for deg at den er verre enn den er. Men som 90% av Norges befolkning, kommer du sannsynligvis ikke til å vurdere at du kanskje tar feil og at du kan trives med den nesen du har.

Dette er en av grunnene til at jeg ikke vil ha barn. Folk er overfladiske, men presenterer det som om det er helt normalt og greit. "Selvsagt har du dårlig selvtillit, det har alle". Sukk

Anonymous poster hash: 6c1db...bd3
Gjest Raindrops
Skrevet

Jeg synes det høres unormalt opphengt ut, og ikke minst slitsomt for deg selv, stakkar! Nesen min er heller ikka favorittdelen på kroppen min, synes den er litt potet og alt for stor, men jeg tenker definitivt ikke på det hver dag, og er generelt lite opphengt i det. Jeg tror at jo mer du tenker på det jo verre vil det bli, du er din egen verste kritiker, og det er viktig å huske.

Har du opplevd negative kommentarer om nesen din?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...