Gå til innhold

Hva er galt med meg?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hei, jeg er en jente på 20 år som har pleid å føle meg ganske frisk men idet siste har jeg følt meg annerledes

Jeg har vært sliten og slapp siden midten av juni. Jeg har også hatt noen forstyrrelser i menstruajonen. Jeg hadde mensen 26 juli og så igjen 6 august også igjen idag (22.-august) de to første har begge vart i 5 dager. Og de to siste har vært ganske kraftige!

På lørdag fikk jeg fryktelig vondt under ribbeina når jeg pustet, mest bak på ryggen. Senere om kvelden/natta fikk jeg meget vondt i hodet som jeg har fortsatt. Det er en smerte som begynte bak på nakken og så over ørene også fram til panna/rundt øynene. Det er en sånn stikkende smerte innimellom.

Jeg har også merket at jeg har litt uvanlig mørk urin

Er det noen som har en ide? Jeg har tenkt å reise til legen, men jeg har desverre ikke jobb og dermed ikke penger...

Jeg synes det er veldig skummelt så er taknmelig for alle svar

Anonymous poster hash: 81162...9b7

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja ta deg en tur til legen. Det er nok ikke noen her som kan vite fasiten på hva som er galt. Men generelt vil jeg si at stress og angst kan utløse forskjellige fysiske symptomer som kan virke veldig skremmende. Uregelmessig mens kan iallfall være tegn på mye stress. Har du stresset mye?

Var den smerten du fikk i pannen/tinningen som var stikkende, veldig ensidig? Det kan isåfall være snakk om et migreneanfall. Noen får forhåndssymptomer (b.la. jeg) før selve hodepinen inntreffer. Jeg blant annet fikk synsforstyrrelser før hodepinen inntraff sist gang og trodde det var noe alvorlig galt med meg, men skjønte i ettertid at jeg hadde fått migrene med aura. Disse auraene kan opptre ulikt, trenger ikke være synsforstyrrelser. Migrene er ikke farlig, bare veldig ubehagelig og utløses ofte av stress.

Vet ikke med urinen, det kan være mange ting. Men det er ikke unormalt med mørk urin om man drikker for lite. 

Men igjen: Ta deg en tur til legen, så slutter du å bekymre deg. 

Skrevet

Når det er sagt så synest jeg ikke du skal undervurdere symptomene dine. Vil også påpeke at migrene som oftest ikke varer lenger enn 72 timer (men det finnes unntak), så om du har hatt vondt i hodet i en hel uke sammenhengende så synest jeg kanskje at du kan ta en telefon til legevakten og forklare symptomene dine, da blir du kanskje prioritert til en rask sjekk. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...