AnonymBruker Skrevet 22. august 2015 #1 Skrevet 22. august 2015 Må være den yrkesgruppen jeg har aller minst respekt for. Særlig på Sir Winston i Oslo (nitrist sted, er ikke jeg som vil dit) er det ille. For et par mnd var det bare så vidt jeg slapp inn, fordi jeg visstnok var for full. Bare tull, men slapp inn etter at de to dørvaktene hadde snakket sammen. Han ene skulle snakke med meg på innsiden og forklare dette for meg. Skulle ta meg i hånda og jeg oppfattet det litt som en beklagelse, men synes han faktisk kunne beklaget og sagt at han hadde gjort en feilvurdering. Der inne var det folk som sjanglet rundt og skulle gi bort resten av ølen sin til tilfeldige folk, men sånne vil de tydeligvis ha der. Vi var tilbake på Sir Winston i går. Tre stykker og to av oss slapp inn. Ble nei på sistemann. Han virket tilnærmet edru og var definitivt den av oss tre som må ha hatt lavest promille. Men en litt usikker nerdetype, må ha vært derfor han ikke slapp inn. Men dette er ikke noe "kult" sted, snarere tvert imot. Skulle tatt med oss en sivilkledd politimann og alkometer, bare for å drite ut dørvakta. Og bare prøve å komme inn med null i promille. De vil jo fortsatt påstå at vi har drukket for mye. Sir Winston er verst av alle, men er dørvakter flere steder som ikke virker helt gode. Anonymous poster hash: 26e77...b0d 1
Vampen Skrevet 22. august 2015 #3 Skrevet 22. august 2015 Jeg har aldri hatt problemer med dørvakter når jeg har vært på byen, men det finnes definitivt de som bruker yrket til å få utløp for sitt eget behov for makt og kontroll.
Luckiness Skrevet 22. august 2015 #4 Skrevet 22. august 2015 Jeg har aldri hatt problemer med dørvakter når jeg har vært på byen, men det finnes definitivt de som bruker yrket til å få utløp for sitt eget behov for makt og kontroll. Jeg er helt enig i at noen dessverre er glad i makt og kontroll. Tidligere, da jeg var litt yngre, hadde jeg drukket en halv flaske sprit (inkludert shotting rett før byturen) og litt vin. Var definitivt kanonfull. Mens en venn av meg hadde ikke drukket noen ting. Jeg slapp inn, mens hun slapp ikke inn - for hun var visstnok for beruset Kan også legge til at vennen min er av utenlands opprinnelse, så kanskje det spilte en rolle også i den situasjonen, ikke vet jeg. Men dørvakter/vakter burde generelt vært bedre til å ta seg noen runder i lokalet og luke ut dem som er kjempefull, løper på toalettene for å spy, sjangler og velter glassene til folk osv...Føler mange vakter kun konsentrerer seg om dørvakt-jobben.
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2016 #6 Skrevet 8. oktober 2016 Samme har jeg også opplevd! Hvis vi går fleire sammen (stort sett i varierende grav av beruset) og en av oss har trukket det korteste strået - og skal kjøre oss hjemme etterpå. Men den eneste som faktisk blir stoppet, var jo nettopp den eneste av oss som ikke hadde drukket det skapte grann! Anonymkode: b6e40...ba1
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2016 #8 Skrevet 8. oktober 2016 På 22.8.2015 den 11.59, AnonymBruker skrev: Må være den yrkesgruppen jeg har aller minst respekt for. Særlig på Sir Winston i Oslo (nitrist sted, er ikke jeg som vil dit) er det ille. For et par mnd var det bare så vidt jeg slapp inn, fordi jeg visstnok var for full. Bare tull, men slapp inn etter at de to dørvaktene hadde snakket sammen. Han ene skulle snakke med meg på innsiden og forklare dette for meg. Skulle ta meg i hånda og jeg oppfattet det litt som en beklagelse, men synes han faktisk kunne beklaget og sagt at han hadde gjort en feilvurdering. Der inne var det folk som sjanglet rundt og skulle gi bort resten av ølen sin til tilfeldige folk, men sånne vil de tydeligvis ha der. Vi var tilbake på Sir Winston i går. Tre stykker og to av oss slapp inn. Ble nei på sistemann. Han virket tilnærmet edru og var definitivt den av oss tre som må ha hatt lavest promille. Men en litt usikker nerdetype, må ha vært derfor han ikke slapp inn. Men dette er ikke noe "kult" sted, snarere tvert imot. Skulle tatt med oss en sivilkledd politimann og alkometer, bare for å drite ut dørvakta. Og bare prøve å komme inn med null i promille. De vil jo fortsatt påstå at vi har drukket for mye. Sir Winston er verst av alle, men er dørvakter flere steder som ikke virker helt gode. Anonymous poster hash: 26e77...b0d opplevd flere ganger der at vaktene ikke vil slippe inn folk av rett og slett det er folk de IKKE LIKER: Anonymkode: 364f3...110
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2016 #9 Skrevet 9. oktober 2016 Prøv Jeger i Oslo, var med en gjeng på 6-7 stykker, jeg var den som skulle kjøre, gjett hvem som ikke slapp inn fordi han var for full. Anonymkode: c29ed...c1c
Klossmajor Skrevet 9. oktober 2016 #10 Skrevet 9. oktober 2016 Dørvakter har gjerne instrukser om hvilket klientell eierne av utestedet ønsker å ha innenfor dørene. Hvordan dørvaktene forholder seg til besøkende må man regne med er avhengig av hvilken grad man vurderes å passe målgruppen eierne har siktet seg inn på. Kjønnsbalansen blant de som er inne spiller også en rolle for hvem som prioriteres i døra. Hvor fulle folk er blir en skjønnsmessig vurdering, så man må regne med at oppfatningene om hvem som er for fulle til å oppholde seg på utestedet kan variere litt. Hva som med god grunn har gitt dørvakter et dårlig rykte er at inntil 10-15 år siden, før det kom på plass reguleringer av bransjen, kunne nær sagt hvem som helst stå i døra. På 1980 og 1990-tallet var det mange verstinger fra det kriminelle miljøet i Oslo som jobbet som dørvakter. Det var en tydelig link mellom dørvaktmiljøet og torpedomiljøet i Oslo. Mitt inntrykk er at reguleringene har endret bransjen til det bedre. Sjansen for å støte på voldelige dørvakter er nok mye mindre enn før, men det dårlige ryktet henger vel fortsatt ved bransjen. Man skal huske på at dørvakter må hanskes med fulle og kranglete folk hele tiden. De må tåle provokasjoner og fatte avgjørelser som uansett vil kunne oppfattes urettferdige.
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2016 #11 Skrevet 9. oktober 2016 Næringsetatens skjenkekonotrollører blir stadig nektet adgang av dørvakter fordi er "for fulle". Bare etter at kontrollørene har identifsert seg får de slippe inn. Det viser hvor tilfeldig denne vurderingen av folks promille er. Anonymkode: d3d48...56e 1
nordpedant Skrevet 9. oktober 2016 #12 Skrevet 9. oktober 2016 På 22.8.2015 den 11.59, AnonymBruker skrev: Må være den yrkesgruppen jeg har aller minst respekt for. Særlig på Sir Winston i Oslo (nitrist sted, er ikke jeg som vil dit) er det ille. For et par mnd var det bare så vidt jeg slapp inn, fordi jeg visstnok var for full. Bare tull, men slapp inn etter at de to dørvaktene hadde snakket sammen. Han ene skulle snakke med meg på innsiden og forklare dette for meg. Skulle ta meg i hånda og jeg oppfattet det litt som en beklagelse, men synes han faktisk kunne beklaget og sagt at han hadde gjort en feilvurdering. Der inne var det folk som sjanglet rundt og skulle gi bort resten av ølen sin til tilfeldige folk, men sånne vil de tydeligvis ha der. Vi var tilbake på Sir Winston i går. Tre stykker og to av oss slapp inn. Ble nei på sistemann. Han virket tilnærmet edru og var definitivt den av oss tre som må ha hatt lavest promille. Men en litt usikker nerdetype, må ha vært derfor han ikke slapp inn. Men dette er ikke noe "kult" sted, snarere tvert imot. Skulle tatt med oss en sivilkledd politimann og alkometer, bare for å drite ut dørvakta. Og bare prøve å komme inn med null i promille. De vil jo fortsatt påstå at vi har drukket for mye. Sir Winston er verst av alle, men er dørvakter flere steder som ikke virker helt gode. Anonymous poster hash: 26e77...b0d Årsaken til at slikt skjer er i hovedsak at man ikke har lov til å gi åpenbart påvirkede personer adgang, og at den vurderingen ikke gjøres med alkometer, men etter føringer fra Helsedirektoratet ut fra om noen fremstår som åpenbart påvirket. Da er det visse fysiologiske symptomer man ser etter, og man baserer seg på en helhetsvurdering. Er man veldig trøtt kan man for eksempel se beruset ut. Det samme kan man om man har dårlig balanse, muskelsykdommer o.l. En ikke ubetydelig del av årsaken til at man får problemer med dette i norsk uteliv er at det generelt er ganske rigide kontrollregimer i utelivet. Man kan lett ende opp i en situasjon der skjenkekontrollen rapporterer om for berusede gjester, og kommunen tar bevillingen. Derfor er ordensvaktene, særlig i de store byene der det er strengest, ofte i overkant forsiktige. Det er gjerne derfor de fleste ordensvakter også prøver å få i gang en kort samtale med gjesten. Man kan gjerne bedømme beruselse bedre om man også baserer seg på mental tilstedeværelse hos gjesten. Noen som bare er trøtt klarer den testen fint. På 22.8.2015 den 13.08, Luckiness skrev: Jeg er helt enig i at noen dessverre er glad i makt og kontroll. Tidligere, da jeg var litt yngre, hadde jeg drukket en halv flaske sprit (inkludert shotting rett før byturen) og litt vin. Var definitivt kanonfull. Mens en venn av meg hadde ikke drukket noen ting. Jeg slapp inn, mens hun slapp ikke inn - for hun var visstnok for beruset Kan også legge til at vennen min er av utenlands opprinnelse, så kanskje det spilte en rolle også i den situasjonen, ikke vet jeg. Men dørvakter/vakter burde generelt vært bedre til å ta seg noen runder i lokalet og luke ut dem som er kjempefull, løper på toalettene for å spy, sjangler og velter glassene til folk osv...Føler mange vakter kun konsentrerer seg om dørvakt-jobben. Det er nok dessverre fortsatt mange steder som gir ordensvaktene instruks om å nekte personer med feil etnisk bakgrunn adgang. Det er noe herk, og selvfølgelig ulovlig. Ordensvakter som følger slik instruks kan isolert sett straffeforfølges privat også. Det har skjedd. Å gå rundt i lokalet er helt klart en viktig del av jobben. Man får med seg det som skjer, og gryende problemer. Man kan gjerne plukke glass, noe som gir mulighet til å komme nært gjestene uten at det blir påtrengende, og da ser man bedre enn om man bare ser på avstand. Det sagt, er man to på jobb, og har mye å gjøre i døra, da kan det fort ta opp tid. 6 timer siden, AnonymBruker skrev: Næringsetatens skjenkekonotrollører blir stadig nektet adgang av dørvakter fordi er "for fulle". Bare etter at kontrollørene har identifsert seg får de slippe inn. Det viser hvor tilfeldig denne vurderingen av folks promille er. Anonymkode: d3d48...56e Den er alt annet enn tilfeldig. Som nevnt over vurderer man ikke folks promille, men hvordan beruselsesnivået fremstår. Det er en subjektiv, men ikke en tilfeldig vurdering. Det betyr i alle fall at man tar feil fra tid til annen.
Gjest Tekola Skrevet 9. oktober 2016 #13 Skrevet 9. oktober 2016 Ryddet for injurierende innlegg. Tekola, forumansvarlig.
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2016 #14 Skrevet 9. oktober 2016 4 minutter siden, Tekola skrev: Ryddet for injurierende innlegg. Tekola, forumansvarlig. Da synes jeg du skal slette første innlegg som også skriver navnet på utestedet. Da burde dere å slette alle innlegg som nevner navn til butikker/firmaer/utesteder, jeg skrev om ett utested, hvor jeg nevnte at en ansatt ikke oppførte seg noe særlig, en av MANGE ansatte på det utestedet! Det ble ikke skrevet navn og heller ikke på en måte at det var lett for folk å skjønne hvem den personen er! Anonymkode: 364f3...110
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2016 #15 Skrevet 9. oktober 2016 Human Mote på Tøyen i Oslo. Dyrt sted, stedet fra helt tom utenom 4 personer når vi kom, bartenderene var kjempe hyggelige,men dørvakt hadde en veldig spesiel oppførsel,det virket som han ikke helt kunne bestemme seg om vi kunne være der eller ikke, han kom fram og tilbake å ga beskjeder om det ene og det andre,vi følte oss faktisk overvåket og til slutt besluttet han seg for at vi måtte gå, uten at vi helt visste hvorfor. "innlegg redigert. Anonymkode: 364f3...110
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2016 #16 Skrevet 10. oktober 2016 På 22.8.2015 den 11.59, AnonymBruker skrev: Må være den yrkesgruppen jeg har aller minst respekt for. Særlig på Sir Winston i Oslo (nitrist sted, er ikke jeg som vil dit) er det ille. For et par mnd var det bare så vidt jeg slapp inn, fordi jeg visstnok var for full. Bare tull, men slapp inn etter at de to dørvaktene hadde snakket sammen. Han ene skulle snakke med meg på innsiden og forklare dette for meg. Skulle ta meg i hånda og jeg oppfattet det litt som en beklagelse, men synes han faktisk kunne beklaget og sagt at han hadde gjort en feilvurdering. Der inne var det folk som sjanglet rundt og skulle gi bort resten av ølen sin til tilfeldige folk, men sånne vil de tydeligvis ha der. Vi var tilbake på Sir Winston i går. Tre stykker og to av oss slapp inn. Ble nei på sistemann. Han virket tilnærmet edru og var definitivt den av oss tre som må ha hatt lavest promille. Men en litt usikker nerdetype, må ha vært derfor han ikke slapp inn. Men dette er ikke noe "kult" sted, snarere tvert imot. Skulle tatt med oss en sivilkledd politimann og alkometer, bare for å drite ut dørvakta. Og bare prøve å komme inn med null i promille. De vil jo fortsatt påstå at vi har drukket for mye. Sir Winston er verst av alle, men er dørvakter flere steder som ikke virker helt gode. Anonymous poster hash: 26e77...b0d Jeg tror ikke du som edru skal påberope deg å ha bedre vurderingsevne enn en dørvakt som jobber der. Har selv jobbet i det yrket i mange år. Når man er alkohol pårvirket selv så merker man ikke hvor fulle de rundt seg er heller. Så kan det være andre årsaker enn kun alkohol som gjør at man ikke kan få komme inn. Kan være klær eller tidligere klager o.l. Hvis en person ikke viser gjensidig respekt ved inngangen så har den personen ingenting i lokalet å gjøre heller. Ved senere anledninger så vil det da bli svært vanskelig å snakke til den personen hvis problemer skulle oppstå. Og det gjør det veldig ofte med den type personer. Dessuten vil du at denne typen mannfolk f.eks skal gå rundt i lokalet å sjekke damer og deg opp ? I think not... Alt det her har du nok aldri reflektert over - men sånn er det. Anonymkode: 35465...0f2
jabx Skrevet 10. oktober 2016 #17 Skrevet 10. oktober 2016 På 9.10.2016 den 14.12, AnonymBruker skrev: Næringsetatens skjenkekonotrollører blir stadig nektet adgang av dørvakter fordi er "for fulle". Bare etter at kontrollørene har identifsert seg får de slippe inn. Det viser hvor tilfeldig denne vurderingen av folks promille er. Anonymkode: d3d48...56e Kilde?
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2016 #18 Skrevet 10. oktober 2016 5 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg tror ikke du som edru skal påberope deg å ha bedre vurderingsevne enn en dørvakt som jobber der. Har selv jobbet i det yrket i mange år. Når man er alkohol pårvirket selv så merker man ikke hvor fulle de rundt seg er heller. Så kan det være andre årsaker enn kun alkohol som gjør at man ikke kan få komme inn. Kan være klær eller tidligere klager o.l. Hvis en person ikke viser gjensidig respekt ved inngangen så har den personen ingenting i lokalet å gjøre heller. Ved senere anledninger så vil det da bli svært vanskelig å snakke til den personen hvis problemer skulle oppstå. Og det gjør det veldig ofte med den type personer. Dessuten vil du at denne typen mannfolk f.eks skal gå rundt i lokalet å sjekke damer og deg opp ? I think not... Alt det her har du nok aldri reflektert over - men sånn er det. Anonymkode: 35465...0f2 Sir Winston er ille, jeg har opplevd at jeg og venninner ikke har kommet inn på flere mnd fordi en dørvakt ikke liker meg/oss,og har gitt beskjed videre til andre dørvakter mens de var på jobb isammen og de dørvaktene ville ikke da slippe oss inn selvom den andre dørvakten ikke var jobb, det har blitt fortalt til meg av dørvaktene, og jeg har vært der flere ganger uten å drikke (og at jeg drukket seff). På Andys var det en venninne meg som ikke kom inn på 1 år,fordi hun hadde takket nei til en date til en dørvakt. Hun kom inn når han ikke var på jobb. Anonymkode: 364f3...110 1
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2016 #19 Skrevet 10. oktober 2016 4 timer siden, jabx skrev: Kilde? Kildevern Anonymkode: d3d48...56e
Klossmajor Skrevet 10. oktober 2016 #20 Skrevet 10. oktober 2016 På 9.10.2016 den 14.12, AnonymBruker skrev: Næringsetatens skjenkekonotrollører blir stadig nektet adgang av dørvakter fordi er "for fulle". Bare etter at kontrollørene har identifsert seg får de slippe inn. Anonymkode: d3d48...56e Makan.....av alle burde man i hvert fall kunne forvente at skjenkekontrollører ikke stiller fulle på jobb. Verden står ikke til påske!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå