Gå til innhold

Dårlig i Alias.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei, jeg tok nylig daten min med på en spillkveld med Alias.

For de som ikke kan spillet Alias så går spillet ut på at man skal beskrive et ord uten å bruke ordet. Nå viste det seg at hun har et rimelig dårlig vokabular samt at det er flere ord hun tror betyr annet enn hva de egentlig betyr.

Flere som har revurdert daten pga dårlige allmennkunnskap? Er ikke bare det at hun var dårlig i Alias, men det at jeg hadde ganske høye forventninger til henne. Hun virket rimelig smart før vi spilte og jobber som advokatfullmektig i et kjent advokatfirma. 

Anonymous poster hash: a7bfa...5d5
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Skjønner hva du mener. Var med en gjeng og spilte Alias. Var to på forhånd ukjente damer. Hun ene virket nokså pen mens hun andre var en litt grå mus. Men etter vi hadde spilt skiftet jeg mening, fordi hun førstnevnte var jo helt blåst og kunne ingenting. Mens "den grå musa" sprudlet og kom med mange kreative måter å forklare ordet på, så det endte opp med at jeg likte henne best.

Anonymous poster hash: 09c71...aec

• Liker 3
Skrevet

Hei, jeg tok nylig daten min med på en spillkveld med Alias.

For de som ikke kan spillet Alias så går spillet ut på at man skal beskrive et ord uten å bruke ordet. Nå viste det seg at hun har et rimelig dårlig vokabular samt at det er flere ord hun tror betyr annet enn hva de egentlig betyr.

Flere som har revurdert daten pga dårlige allmennkunnskap? Er ikke bare det at hun var dårlig i Alias, men det at jeg hadde ganske høye forventninger til henne. Hun virket rimelig smart før vi spilte og jobber som advokatfullmektig i et kjent advokatfirma. 

Kanskje hun var truffet av det svært sjeldne fenomenet nervøsitet?

Anonymous poster hash: dc2e4...2a0

• Liker 9
Skrevet

Jeg tror jeg hadde revurdert en date som ville spille Alias. Hvorfor ikke heller spille Twilight Imperium eller Terra Mystica, som siviliserte folk?

• Liker 1
Skrevet (endret)

Jeg ville ikke revurdert en date bare på grunnlag av et spill. Fordi man ikke er flink i Alias en kveld, betyr det ikke at man har dårlig allmennkunnskaper. Mye som kan spille inn her. Nervøsitet, trøtthet, alkohol etc. For noen kan denne spillformen være veldig stressede, slik at man blir satt helt ut av spill. Særlig om det viser seg at motstanderen er kjempeflink og ens egen medspiller stresser en opp. Kanskje du ikke er den hyggligeste medspilleren. Alias er dessuten en øvingssak og har hun ikke spilt det før er det ikke rart at hun vil slite.

Jeg tror jeg selv hadde følt meg veldig ubekvem med å spille Alias i en datesituasjon, tror faktisk jeg hadde tenkt meg om for å ikke fremstå som for voldsomt. Dessuten synest jeg ofte det er best å spille Alias med venner jeg kjenner og har felles erfaringer med, for da kan man spille på tidligere hendelser, ha felles hint. Det er ofte mye vanskligere å spille på lag med folk man knapt kjenner. Ordforråd hadde jeg heller ikke bekymret meg for, jeg har aldri spilt med noen som har hatt kjennskap til alle ordene. 

Endret av lillsunshine
  • Liker 1
Skrevet

Dårlige allmennkunnskaper er definitivt turn of. Men om man kan drømme noen basert på en runde alias, er jeg mer usikker på.

• Liker 6
Skrevet

Hvilke ord var det hun misforsto betydningen av/ikke kunne, da? Kan du komme med eksempler?

Anonymous poster hash: 57dc6...c5f

Skrevet

Skjønner hva du mener. Var med en gjeng og spilte Alias. Var to på forhånd ukjente damer. Hun ene virket nokså pen mens hun andre var en litt grå mus. Men etter vi hadde spilt skiftet jeg mening, fordi hun førstnevnte var jo helt blåst og kunne ingenting. Mens "den grå musa" sprudlet og kom med mange kreative måter å forklare ordet på, så det endte opp med at jeg likte henne best.

Alias er et type spill som er flott for å bli bedre kjent med andre mennesker(s personlighet). Samme med Kokkelimonke og Ryktet går. Det er forøvrig en arena der mange av de som ikke er så flinke på "sosial mingling og småprat" får sjansen til å skinne. Jeg liker det!

Anonymous poster hash: 6c0d2...0bd

• Liker 3
Skrevet

Jeg har en venninne som blir HELT stressa av spill. Hun kan få enkel spørsmål som hun helt klart vet fordi hun jobber med det, og klarer ikke svare. Spørsmål som hvem er kongen i Norge kan hun også bli helt blank på. Selv om hun vet det. Fordi hun blir så stressa av at hun må svare rett og at andre forventer at hun kan svaret. 

Men hun er jo ikke dum likevel, hun bare er ikke så god i kunnskapsspill. Og Alias faktisk. Hun kan helt glemme hva et ord betyr i den situasjonen.

Som dere sikkert skjønner, hun har alltid slitt veldig med eksamen også pga dette.

Anonymous poster hash: a54de...e17
  • Liker 2
Skrevet

Takk, tenkte faktisk ikke på at hun kunne være nervøs/stressa. 

Alias er et type spill som er flott for å bli bedre kjent med andre mennesker(s personlighet). Samme med Kokkelimonke og Ryktet går. Det er forøvrig en arena der mange av de som ikke er så flinke på "sosial mingling og småprat" får sjansen til å skinne. Jeg liker det!

Helt enig. 

TS

TS

Skrevet

Hvilke ord var det hun misforsto betydningen av/ikke kunne, da? Kan du komme med eksempler?

Anonymous poster hash: 57dc6...c5f

Type forveksle lysthus med gledeshus.

TS

Skrevet

Jeg synes det ærlig talt er motsatt. Sånne spill er ikke skikkelige spill, de er selskapsleker for folk som ikke vet bedre. Jaja, bedre enn Cards Against Humanity, i det minste.

Anonymous poster hash: 9c0db...7fd

Skrevet

Type forveksle lysthus med gledeshus.

TS

Omg.. :fnise:

Anonymous poster hash: bf023...7a3

Skrevet

jeg suger i alias. Almenn kunnskap er virkeig ikke hvor høyt det og det fjellet er og hvilket år den og den var konge i storbrittannia.
Ja man har kanskje gått gjennom det på skolen én gang, men det er jo ikke info man har nytte for å å huske på.

Jeg kan mye om politikk , samfunn, arkeologi, teknologi, musikk  og kunst og hadde nok imponert om jeg kunne holdt et foredrag, men kjappe spørsmål på rappen setter meg ut av spill selvom jeg til og med kan svaret i noen av tilfellene.

Uno er mye kulere, eller siden det er med daten så hvorfor ikke klespoker i stedet for noe så kjedelig som alias? Da kunne dere like gjerne spilt stigespillet....

Anonymous poster hash: 11c4b...5fa
  • Liker 2
Skrevet

Hvordan er det relevant for tråden at dere liker andre spill bedre enn Alias?

TS

• Liker 3
Skrevet

Hvordan er det relevant for tråden at dere liker andre spill bedre enn Alias?

TS

Fordi diskusjonen går på hva slags inntrykk det gir om folk er dårlige i Alias. For oss med bedre smak blir det litt som å høre folk klage over dater som ikke er noe flinke i kappgang, eller har latterlig amatørmessige frimerkesamlinger. :P

• Liker 1
Skrevet

Cards against humanity er så mye bedre enn Alias.

• Liker 2
Skrevet

Fordi diskusjonen går på hva slags inntrykk det gir om folk er dårlige i Alias. For oss med bedre smak blir det litt som å høre folk klage over dater som ikke er noe flinke i kappgang, eller har latterlig amatørmessige frimerkesamlinger. :P

Det spiller ingen rolle om man liker Alias eller ei, men er man helt elendig så sier det litt om personen, enten det er manglende intelligens eller prestasjonsangst i spill som utfordrer intellektet.

Skrevet

Det spiller ingen rolle om man liker Alias eller ei, men er man helt elendig så sier det litt om personen, enten det er manglende intelligens eller prestasjonsangst i spill som utfordrer intellektet.

Eller manglende interesse. Hvordan reagerer du på folk som er dårlige i sjakk?

Skrevet

Jeg ville nok revurdert en date som har dårlig ordforråd og feil forståelse av ord. Det eneste som kunne unnskylde henne er om hun har utenlandsk opprinnelse.

Anonymous poster hash: 693dd...0ef
  • Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...