AnonymBruker Skrevet 21. august 2015 #1 Skrevet 21. august 2015 Er det noen som har erfaring med dette? Og er dette noe som er i det hele tatt realistisk å få av legen? Anonymous poster hash: e98ba...c92
Trøndermann Skrevet 21. august 2015 #2 Skrevet 21. august 2015 Jeg hadde angst i ungdomsåra og fikk prøve dette...funka litt,men ikke mye for min del
AnonymBruker Skrevet 21. august 2015 #3 Skrevet 21. august 2015 Jeg hadde angst i ungdomsåra og fikk prøve dette...funka litt,men ikke mye for min del Hvordan fungerte de? Anonymous poster hash: e98ba...c92
Trøndermann Skrevet 21. august 2015 #4 Skrevet 21. august 2015 Hvordan fungerte de? Anonymous poster hash: e98ba...c92 De senker blodtrykket...pusten..hjerteslag osv ble roligere..Og tanken er at dette skal "roe" ned kroppen,og dermed virke inn på angsten også
AnonymBruker Skrevet 21. august 2015 #5 Skrevet 21. august 2015 Jeg bruker betablokkere for prestasjonsangst eller performance anxiety. I jobben min holder jeg mye foredrag, og var veldig plaget av symptomer på nervøsitet som svetting og skjelving. I blant så skalv jeg så mye på hendene at jeg ikke klarte å holde arket med stikkord. Med betablokkere så forsvant alle de fysiske symptomene. Jeg blir fortsatt nervøs, men har ingen synlige symptomer på nervøsitet. Jeg vet ikke om de vil funke like godt for sosial angst. Betablokkere virker ikke i det hele tatt på det mentale planet. Man kjenner seg akkurat lik, og ikke mer modig eller hemningsløs. Men det er verdt et forsøk da, legen skriver raskere ut betablokkere enn beroligende medisin. Anonymous poster hash: e6341...9e3
AnonymBruker Skrevet 21. august 2015 #6 Skrevet 21. august 2015 Takker for svar! Har fått beroligende av legen, men disse er jo noe jeg bare tar "når jeg er nødt" så jeg tror han vil ha litt verre for å skrive ut noe jeg skal gå på fast. Jeg kjenner til at selve angstfølelsen ikke forsvinner, men den er jeg flink til å utfordre så hovedproblemet mitt er heller ydmykelsen av den veldig tydelige fysiske delen av angsten, noe som gjør det enda vanskeligere å lære seg at det å være sosial ikke trenger å være skremmende. Lurer bare på hvor godt de faktisk hjelper på disse fysiske symptomene? Anonymous poster hash: e98ba...c92
AnonymBruker Skrevet 21. august 2015 #7 Skrevet 21. august 2015 Jeg antar at jeg har sosial angst + veldig sjenert, og måtte i en periode gå på blodtrykksdempende medisin med betablokkere. Og det var helt herlig! Jeg var mye mer avslappet i sosiale situasjoner. Merket effekten uten å vite at det var en bivirkning fra medisinen. Har så lyst til å spørre legen om jeg kan gå på det igjen, selvom jeg ikke lenger har høyt blodtrykk. Men jeg tør ikke..Anonymous poster hash: 4b703...1cf
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå