AnonymBruker Skrevet 20. august 2015 #1 Skrevet 20. august 2015 Har nå trappet ned på Seroxat. Fra 50mg til 5 mg på over 1 år. Jeg begynte på 5mg på søndag( fra 10 mg) og har siden det vært kjempe dårlig! Svimmel, slapp og orker ingenting!! Er det normalt? Er det andre som kan fortelle litt om hvordan dere hadde det da dere trappet ned? Anonymous poster hash: e9951...a34
AnonymBruker Skrevet 20. august 2015 #2 Skrevet 20. august 2015 Har nå trappet ned på Seroxat. Fra 50mg til 5 mg på over 1 år. Jeg begynte på 5mg på søndag( fra 10 mg) og har siden det vært kjempe dårlig! Svimmel, slapp og orker ingenting!! Er det normalt? Er det andre som kan fortelle litt om hvordan dere hadde det da dere trappet ned?Anonymous poster hash: e9951...a34 Det er helt normalt, jeg opplevde det samme, inkludert de famøse "zapps" i hodet. Det legen min foreslo, var å overlappe med Fontex for å gjøre den siste nedtrappingsperioden lettere. Dette virker fordi Seroxat har kort halveringstid, mens Fontex har lang. Anonymous poster hash: 53e6f...3bb
AnonymBruker Skrevet 20. august 2015 #3 Skrevet 20. august 2015 Les mer her http://forum.kvinneguiden.no/index.php?showtopic=214333&p=3553299 Anonymous poster hash: 53e6f...3bb
AnonymBruker Skrevet 20. august 2015 #4 Skrevet 20. august 2015 Ja vveldig normalt, rart ikke psykoogen din har informert deg om dette. Nedtrapping kan være jævlig, men helt fantastisk verdt det når man har greid seg noen måneder helt uten noe medisin! Endelig får man personligheten og følelsene tilbake igjen! Anonymous poster hash: 684c8...34a
AnonymBruker Skrevet 20. august 2015 #5 Skrevet 20. august 2015 Jeg hadde rett og slett abstinenser i en uke etter at jeg var ferdig. Psykologen sa "oiiii det har vi aldri hørt om, så rart", men ut ifra det jeg har hørt folk si er det ganske normalt. Men etter det var det som om noen dro fra gardinene og jeg endelig kunne sanse ordentlig igjen, det var helt magisk! Anonymous poster hash: c5fcf...4d9
AnonymBruker Skrevet 21. august 2015 #6 Skrevet 21. august 2015 Det er helt grusomt... Jeg klarte ikke gå på 5mg mer... Så begynte på 10 igjen i går.. Jeg har lest at bivirkninger på nedtrapping kan være alvorlig og noen blir lagt inn på sykehuset. Hvordan alvorlig ? Noen som vet det ?Anonymous poster hash: e9951...a34
AnonymBruker Skrevet 21. august 2015 #7 Skrevet 21. august 2015 Ikke trapp opp igjen! Hold ut nedtrappingen!!!! Du vil føle deg sååååå mye bedre, nesten som født på ny igjen, når du har klart å overleve nedtrappingen og hjernen brukt noen uker-måneder på å stabilisere seg igjen! Jeg ble psykotisk under en av mine nedtrappinger og havnet på akuttpsykiatrisk, (jeg brå-sluttet) men det er mere fordi hodet blir full av kjemisk ubalanse og ikke noe livstruende med kroppen. Anonymous poster hash: 684c8...34a
anxiety Skrevet 22. august 2015 #8 Skrevet 22. august 2015 Ikke trapp opp igjen! Hold ut nedtrappingen!!!! Du vil føle deg sååååå mye bedre, nesten som født på ny igjen, når du har klart å overleve nedtrappingen og hjernen brukt noen uker-måneder på å stabilisere seg igjen!Jeg ble psykotisk under en av mine nedtrappinger og havnet på akuttpsykiatrisk, (jeg brå-sluttet) men det er mere fordi hodet blir full av kjemisk ubalanse og ikke noe livstruende med kroppen. Anonymous poster hash: 684c8...34a Jeg vet det var dumt! Kjempe skuffet over meg selv! Men jeg var så ekstremt helseangst, så når jeg hører at du kan bli innlagt på sykehuset pga bivirkninger så blir jeg skremt. Altså, kan man dø av nedtrapping?!
AnonymBruker Skrevet 22. august 2015 #9 Skrevet 22. august 2015 For meg var det helt uproblematisk å trappe ned både på Zoloft og Cipralex. Trappet ned hver uke inntil jeg var på null. Det er ikke akkurat benzodiazepiner eller opoider man trapper ned på, burde gå helt greit. Antidepressiva er ikke avhengighetskapende.Anonymous poster hash: 34097...71f
Brimi Skrevet 22. august 2015 #10 Skrevet 22. august 2015 Hvor lang tid brukte du på å gå ned fra 15 mg til 10 mg? Jeg brukte vel ca. 3 måneder på å gå ned fra 20mg til 0, husker ikke helt eksakt. Kan ha vært 4 måneder også.
AnonymBruker Skrevet 22. august 2015 #11 Skrevet 22. august 2015 Gikk på cipralex 25mg daglig. Sluttet på dagen. Ingen bivirkninger. Opptrappingen gikk ikke like knirkefritt, lå i sengen i ei uke på grunn av kvalme og svimmelhet. Men det å slutte var ikke så vanskelig. Anbefales ikke så klart! Men var på ferie og glemte av medisinene. Anonymous poster hash: a06d3...ef0
AnonymBruker Skrevet 22. august 2015 #12 Skrevet 22. august 2015 Jeg har brukt over ett år på å trappe ned på zoloft. Blir kvalm og svimmel hver gang jeg minsker dosen. For meg har det fungert best å minske annen hver dag. Eks 75 - 50 -75 - 50 til jeg etter en uke tar 50 hver dag. Da slipper jeg å bli så dårlig fysisk. Må legge til at jeg har gått på antidepressive i over 10 år og bruker derfor veldig god tid på nedtrapping. Anonymous poster hash: 14b7e...901
AnonymBruker Skrevet 24. august 2015 #13 Skrevet 24. august 2015 Jeg har brukt over ett år på å trappe ned på zoloft. Blir kvalm og svimmel hver gang jeg minsker dosen. For meg har det fungert best å minske annen hver dag. Eks 75 - 50 -75 - 50 til jeg etter en uke tar 50 hver dag. Da slipper jeg å bli så dårlig fysisk. Må legge til at jeg har gått på antidepressive i over 10 år og bruker derfor veldig god tid på nedtrapping. Anonymous poster hash: 14b7e...901 Smart! Kanskje jeg skal prøve det. Ja jeg har gått på antidepressiva siden jeg var 10 år! Nå er jeg 23... Anonymous poster hash: e9951...a34
AnonymBruker Skrevet 24. august 2015 #14 Skrevet 24. august 2015 Har du ikke en lege som hjelper deg med dette? Både opp- og nedtrapping bør foregå i samarbeid med en som kan dette godt, ikke med hjelp fra et forum. Jeg fikk selv en nøye ig meget langsom oppskrift fra min erfarne psykiater, hvor både dose og tidspunkt på året var nøye planlagt. Anonymous poster hash: 45e8a...e82
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå