Gå til innhold

Bipolar variant eller bare litt rar?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg har lenge slitt med stemningsleie som svinger veldig, tingen er bare at det ikke er noen definerte hypomane perioder. Jeg kan ha perioder hvor jeg er meget irritabel, har ekstremt høy sexdrift, sover lite og sliter med å begrense pengebruk når jeg har en god idè. Allikevel er ikke disse periodene særlig avgrensede. Jeg kan ha en uke hvor jeg er fryktelig irritabel og ha høy sexdrift, men sove masse og være relativt stabil i stemningsleie, for så å være "normal" et par dager og gå over til lite søvn og masse energi, men ingen irritasjon eller sexdrift. Så symptomene er plagsomme i seg selv, men jeg faller ikke i noen kategori som gjør at jeg får hjelp til noe annet enn depresjonen. Noen som kjenner seg igjen? 

Anonymous poster hash: 24536...bae
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Borderline?

Anonymous poster hash: f757c...e9c
Skrevet

Har du depresjoner?

Anonymous poster hash: b3ec9...ccc

Skrevet

Har du depresjoner?

Anonymous poster hash: b3ec9...ccc

Ja.

Anonymous poster hash: 24536...bae

Skrevet

Emosjonelt ustabil personelighetsforstyrrelse? Ligner på bipolar men med kortere mellomrom på svingningene. Søk det opp:)

Skrevet

Har du prøvd medikamentbehandling? Be lege eller psykiater om Lithium eller Lamictal. (Les deg opp). Om du reagerer positivt på disse (svinger myyyye mindre) har du nok en form for bipolar lidelse. Det finnes flere enn I og II som de fleste har hørt om. Det finnes en de kaller unipolar lidelse, der man svinger bare ene veien -som regel nedover (depresjon). Har du prøvd antidepressiva og reagert negativt på disse er det også en indikator på at du kan være bipolar. Jeg ville bedt om henvisning til dps der du får utredning for bipolar lidelse og eventuelt medikamentbehandling. Selv fikk jeg et nytt liv etter jeg begynte på Lamictal. Vel verdt å sjekke ut.

Anonymous poster hash: 44bff...f25

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...