Gå til innhold

Legevakt? Haster

Fremhevede innlegg

Skrevet

Burde jeg dra på legevakten med dette likevel?

Kuttet av en "del" av tommelen, men fikk beskjed om at det sannsynligvis ikke kunne sys fordi det var for dypt og bredt til å få flikene sammen.. Noen som har peiling? Har lagt på bandasje, men det gjør sykt vont

post-84158-0-61118300-1440070225_thumb.j

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det der gror! :)

Anonymous poster hash: fa2d4...54f

Skrevet

Jeg kuttet meg også i fingeren og selv om jeg ikke trengte å sy, så sa hun at det var fint at jeg kom ned på legevakten slik at hun kunne få undersøkt det nøye og renset det skikkelig

• Liker 1
Skrevet

Det ser ikke ut som et sår som bør sys nei.

Kuttsår på fingre blør mye, og er typisk veldig vonde, men det er dessverre ikke så mye å få gjort med det.

Anonymous poster hash: 46149...b66
Skrevet

Glemte å si at det er dypere enn det ser ut som. Mye blod på toppen

Skrevet

Ingen sykepleiere eller leger her?

Skrevet

Herregud, er du i tvil, dra på legevakten.

Hva gjør det om du blir ordentlig undersøkt??

Anonymous poster hash: b68bc...002
  • Liker 7
Skrevet

Ingen sykepleiere eller leger her?

Det er ikke lov å utgi seg for å være helsepersonell her inne.'

Men det der hadde ikke jeg dratt på legevakten med, hold et papir mot såret og fingeren høyt til det slutter å blø, så legger du på plaster. Er du usikker drar på legevakten, ikke påkg. 

Anonymous poster hash: b5e2c...11b

Skrevet (endret)

Jeg hadde gjort det om jeg var deg. Bedre å dra en gang for mye enn en gang for lite.

Nå så jeg ikke på bildet ditt for jeg tåler ikke blod, men jeg syntes du skal dra om du bekymrer deg

Endret av WubWub
Skrevet

Det så dypt ut ja... Er du usikker så er det bedre med en tur for mye til legen, enn en for lite.

Anonymous poster hash: f2065...ccc

Skrevet

Jeg kuttet meg på brødkniven for en stund tilbake, blødde som fy så dro på legevakta å fikk sjekket det. Ble fire sting. Så kan være greit å ta en tur for sikkerhets skyld.

Anonymous poster hash: bf1cb...c14
Skrevet (endret)

Dra til legevakten og få det sjekket. Skjedde det på jobb?

Det ser ut som om kuttet går mot tuppen av fingeren mer enn det går innover, men dra innom. Du vil få behandling uansett omfanget av skaden :)

Endret av Personenmeg
Skrevet

Skjedde på jobb ja. Med tapetkniv. Har snakket med legevakten og de ba meg komme. Venter på skyss bare

Skrevet

Kuttet meg med tapetkniv på jobb jeg også, ble tolv sting for min del, men var på armen da! Måtte jo syys da så klart, men de sa at jeg skulle kommet uansett, pluss at om du ikke har oppdatert stivkrampesprøyte så får du nok det også :)

God bedring, om man kan si det :)

Anonymous poster hash: 934cc...16f

Skrevet

Jeg hadde ikke dratt pga det. Jeg kuttet meg i fingeren sånn at jeg så bein inni der. når jeg renset. legen ville ikke sy da så jeg drar ikke med mindre fingeren nesten detter av. 

Anonymous poster hash: 1a6a1...98f
Skrevet

Hvor rein var kniven og når tok du stivkrampevaksine sist?

Skrevet

Hvor rein var kniven og når tok du stivkrampevaksine sist?

Er på legevakten nå. Får vaksine :) Takk for alle svar. Alt er bra.

• Liker 2
Skrevet

Hvis det ikke kan sys så gror det bra fordet, men det tar litt lengre tid. Sår gror fra bunnen, så hvis det er en grop tar det tid, men det gror.

Du har helt sikker fått beskjed hvordan du nå skal behandle såret.

Anonymous poster hash: 6163c...dfb
Skrevet

Jobbskade bør taes til legen uansett, bare fo rå få det registreret sikkelig

Anonymous poster hash: d3fbf...2ee
  • Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...