Gå til innhold

PR og kommunikasjon. Jobb?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Vurderer å utdanne meg innen PR og kommunikasjon. Er dette et stabilt, eller "marked i vekst" hvor det vil bli lettere å få jobb som informasjons/kommunikasjonsrådgiver o.l. i fremtiden, ettersom sånt ser ut til å bli viktigere for bedrifter (i motsetning til mediebransjen som stadig kutter) - eller vil det bli svært vanskelig å få jobb uten godt nettverk?



Anonymous poster hash: fe8cc...9eb
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du ender opp som telefonselger.

Anonymous poster hash: 44028...7c4

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er langt i fra en "trygg utdanning".. Uten kontakter er det nesten umulig å få jobb :(



Anonymous poster hash: 8eb5e...5f3
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil si det er en bra utdanning. Alle store bedrifter trenger en kommunikasjonsjefer. Og gjerne flere enn en. Det samme gjelder kommune og statlige organisasjoner/bedrifter.

 

Men igjen, jeg tror man fint kan få en slik jobb uten den utdanningen. Har du relevant erfaring i kommunikasjons- eller mediebransjen, er du innafor. Eller kan du mye om bedriften du søker jobb i og skriver godt norsk, er du en god kandidat :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er en karriereretning man ofte må være litt skamløs i, og man må knytte kontakter, iallfall om man vil komme langt.

 

Men selv uten å gjøre dette, kan man få seg en ålreit jobb, type på kontor.



Anonymous poster hash: 83d8c...100
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar dere. Ser det er delte meninger ute og går,men hva sier dere hvis jeg tenker å kombinere utdanningen med en økonomi bachelor jeg har? Evt ta medievitenskap istedenfor pr, men vet ikke om det egentlig er noe bedre?

Anonymous poster hash: fe8cc...9eb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

 

Vurderer å utdanne meg innen PR og kommunikasjon. Er dette et stabilt, eller "marked i vekst" hvor det vil bli lettere å få jobb som informasjons/kommunikasjonsrådgiver o.l. i fremtiden, ettersom sånt ser ut til å bli viktigere for bedrifter (i motsetning til mediebransjen som stadig kutter) - eller vil det bli svært vanskelig å få jobb uten godt nettverk?

Anonymous poster hash: fe8cc...9eb

 

 

IKKE GJØR DET! 

 

Jeg gårl snart på min tredje praksisperiode via NAV. (utdanningsrelatert praksis) Fortsatt milevis unna intervju.

Anonymous poster hash: 6cb96...6ab

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tar master i markedskommunikasjon, da får man fag som både er kommunikasjonsfag og markedsføringsfag.Tenker man får flere muligheter da.Men som nevnt så er det mange bedrifter som trenger folk innenfor dette på disse sosiale medier og globaliserings tider.Må nok jobbe med litt forskjellig før noe fast muligens.

Anonymous poster hash: 381dd...97c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar. Kjenner litt på skepsisen, det er jo en ganske "utrygg" utdanning tenker jeg, som ikke er supergod på networking ++.. tenkte det kanskje lønte seg med en økonomiutdanning i bunn, men kanskje ikke. Er vel andre ting som teller. Tar gjerne imot flere tips!!



Anonymous poster hash: fe8cc...9eb
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...