Gå til innhold

Lavt stoffskifte, tips?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hei! 

Jeg er en 17 år gammel jente som er mildt sagt dritt lei av og ta medisiner for lavt stoffskifte og div. psykologiske problemer. Jeg sluttet med alle medisinene når sommerferien begynte, i og med at jeg bestemmer dette selv. Det psykiske går det så som så med, men jeg er bestemt på å klare det uten medisiner. 

At stoffskiftet er lavt, kjenner jeg mer og mer til nå som skolen har begynt og stressnnivået øker, men jeg ønsker virkelig ikke å bruke medisiner lengre. Har noen noen andre tips mot lavt stoffskifte enn medisiner, evt. naturmedisin og sånne ting? :) Takk på forhånd.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Medisiner mot psykiske problemer må du endelig slutte på, men det må gjerast i samråd med behandlar.

Medisiner mot lavt stoffskifte derimot, kan du ikkje slutte med! Stoffskiftet er ein nødvendig prosess i store delar av kroppen, og om stoffskiftet er lavt, sluttar kroppen å fungere!

Begynn på medisinen din igjen!

• Liker 2
Skrevet

Hvorfor har du sluttet med stoffskiftemedisin? Bivirkninger, ikke følbar virkning?

Å slutte med stoffskiftehormon hvis man har en kjertel som er syk, er farlig. Du kan i verste fall bli alvorlig syk og man kjenner faktisk til dødsfall selv om dette er sjelden i dag. 

Å ikke bruke nødvendig stoffskiftehormon vil med stor sannsynlighet påvirke de psykiske problemene dine. Og du vil også med stor sannsynlighet oppleve at skolearbeidet ditt blir vanskelig og karakterene forverres.

Er det kunstig stoffskiftehormon du ikke ønsker å bruke, finnes det naturlig stoffskiftehormon fra svin, NDT.

• Liker 1
Skrevet

Har du lavt stoffskifte må du ha medisiner livet ut.

Det er farlig og du kan dø dersom du kutter ut stoffskiftemedisinene dine. Tror du meg ikke kan du google deg frem til Per Egil Hegge sin bok; også må du ikkestille spørsmål. Den ligger på nettet.

Stoffskifteproblemer er noe dritt, ja, jeg er helt enig.

Bestill deg en time hos fastlegen din, fortell at du kar unngått medisinene dine og få tatt blodprøve så de ser hvor ille dette er.

Ta til fornuft!

Anonymous poster hash: 6174a...2cf

Skrevet

Du skal gå på de medisinene i den mengden som legen har foreskrevet. Jeg kan ikke forstå at det skal være så slitsomt å ta noen få tabletter pr dag.

Hilsen en som tar 7 forskjellige medisiner/dag.

Anonymous poster hash: 604f3...e11
  • Liker 1
Skrevet

Kjære Ts

Jeg stenger denne tråden nå, da vi ikke kan vite hva slags kompetanse som ligger bak svarene du vil få. I dette tilfellet ville det heller vært best om du fikk et profesjonelt svar, og det vil du bare få om du kontakter lege.

Vennlig hilsen

Yvonne (mod)

Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...