AnonymBruker Skrevet 19. august 2015 #1 Skrevet 19. august 2015 Noen som har det og vil forklare litt hvordan dere opplever det? Jeg skal utredes for det, men er usikker på om jeg har det likevel. Kjenner meg igjen i en del symptomer, men det med hyperaktivitet har jeg lite av. Selvom jeg kan være rastløs, urolig, og stresser mye over ting. Har tatt noen av testene på nett og der scorer jeg over det som er normalt. Jeg lurer på det med hyperaktivitet også, hvor mye må man kjenne på det? Er det en viktig ting å ha for å ha diagnosen? Noen som vil fortelle litt om hvordan dere har det så hadde det hjulet meg mye Anonymous poster hash: 73a02...c13
AnonymBruker Skrevet 19. august 2015 #2 Skrevet 19. august 2015 Tror du blander add med ADHD, der H'en står for hyperaktivitet. Anonymous poster hash: a060b...3af
AnonymBruker Skrevet 19. august 2015 #3 Skrevet 19. august 2015 Tror du blander add med ADHD, der H'en står for hyperaktivitet. Anonymous poster hash: a060b...3af Nei vet jeg hva forskjellene er. Er nettopp derfor de har ulike navn men har lest at man må ha noen form for hyperaktivitet i seg for å ha diagnosen, vet bare ikke helt hvor mye, derfor jeg spør her til de som har det Anonymous poster hash: 73a02...c13
AnonymBruker Skrevet 19. august 2015 #4 Skrevet 19. august 2015 Nei vet jeg hva forskjellene er. Er nettopp derfor de har ulike navn men har lest at man må ha noen form for hyperaktivitet i seg for å ha diagnosen, vet bare ikke helt hvor mye, derfor jeg spør her til de som har det Anonymous poster hash: 73a02...c13 Var jeg som skrev over .. Jeg fikk diagnosen ADHD da jeg var 6. Har aldri vært hyperaktiv, så jeg tviler fortsatt på at jeg har rett diagnose.. Se her; http://no.healthline.com/health/adhd-and-add-forskjeller-typer-symptomer-og-alvorlighetsgrad Står der at "Hovedsakelig uoppmerksom presentasjon: Dette er det man vanligvis viser til når man bruker betegnelsen ADD. Dette betyr at en person viser nok symptomer på uoppmerksomhet, men ikke oppfyller samtlige kriterier for hypeaktivitet og impulsivitet."Anonymous poster hash: a060b...3af
Blosa Skrevet 19. august 2015 #5 Skrevet 19. august 2015 Min sønn har ADD og er så langt fra hyperaktiv som du kommer. Kjemperolig. Han sliter med konsentrasjon og å uttrykke seg riktig. Han kan ha en historie i tankene som han vil fortelle også klarer han ikke å formidle den. I følge hand psykolog har de med add ikke hyperaktivitet i seg. Må ikke tro alt du leser 😉
AnonymBruker Skrevet 19. august 2015 #6 Skrevet 19. august 2015 Min sønn har ADD og er så langt fra hyperaktiv som du kommer. Kjemperolig. Han sliter med konsentrasjon og å uttrykke seg riktig. Han kan ha en historie i tankene som han vil fortelle også klarer han ikke å formidle den. I følge hand psykolog har de med add ikke hyperaktivitet i seg. Må ikke tro alt du leser nei jeg blir forvirret av å lese så mye forskjellig, men har skjønt det nå da men de testene jeg har funnet på nett baserer seg hovedsakelig på adhd, og lite av add, så vanskelig å finne tester bare med add. Jeg sliter også med å uttrykke meg og gjøre oppgaver feks, tenker veldig mye på hvordan jeg skal formulerer meg før jeg sier noe, og da er det ofte for sent når jeg skal si noe. Anonymous poster hash: 73a02...c13
AnonymBruker Skrevet 19. august 2015 #7 Skrevet 19. august 2015 Hei, mistenker også at jeg har add, jeg fikk avslag fra dps men det var pga at det var så mye folk der så derfor kom jeg ikke inn, men fastlegen skal søke meg inn en annen plass etter jul engang fordi jeg skal gå på skole i en annen by fram til mai. Jeg blir ofte veldig ukonsentrert, er ikke alltid jeg får med meg det folk sier, jeg utsetter alltid kjedelig ting som for eks å rydde rommet å gjøre lekser osv, jeg blir også fort utålmodig når jeg står i en kø, må alltid fikle med ting når jeg sitter i ro. Og blir ofte rastløs. Men Håper jeg evt får utredning sånn at jeg evt kunne få prøvd medisiner for å se om problemene mine blir bedre. Jeg er ikke ts Btw Anonymous poster hash: f2e4d...213
AnonymBruker Skrevet 20. august 2015 #8 Skrevet 20. august 2015 Ei venninne av meg har add. Hun kan være rastløs og urolig, men aldri hyperaktiv. Anonymous poster hash: aecc8...c78
AnonymBruker Skrevet 22. august 2015 #9 Skrevet 22. august 2015 Jeg har nettopp, i voksen alder, blitt diagnostisert med ADD. Utredningen er jo nettopp for å finne ut om du har det eller ikke. Min utredning var i alle fall svært omstendelig, med månedsvis med utredningstimer både for å kartlegge symptomer, samt å utelukke andre lidelser som kan gi lignende symptomer. Da vil de jo finne ut om det er noe annet du egentlig sliter med. De snakket også med begge mine foreldre. Om du får diagnosen og kan tenke deg å prøve ut medisiner, så må du ta en haug med tester/blodprøver før det også. Jeg blir selv ansett som en svært rolig person. Jeg var veldig stille og rolig i barndommen. Det er sant nok at de sier at det er en hyperaktivitet til stede selv ved ADD, men det utarter seg annerledes. Jeg er først og fremst uoppmerksom, derav ADD. Men jeg har en indre trang til å hele tiden gjøre noe, og fikler konstant med hendene, og sitter og vipper på bena etc. når jeg blir utålmodig og rastløs. Jeg har masse energi, og hopper fra ene aktiviteten til den andre. Ellers så er jeg en sånn som roter bort tingene mine, ALLTID kommer for sent - jeg bare skjønner ikke klokka, rett og slett, sliter veldig med å ta tak i arbeidsoppgaver, og sliter med å fullføre kjedelige ting. Får med meg lite på studiene, fordi jeg hele tiden blir distrahert under forelesning, og jeg greier ikke å lese pensum. Jeg får ofte ikke med meg hva venner forteller heller, og glemmer ting de har fortalt meg. Jeg sier masse rart, for jeg sliter med å formulere meg, og tankene raser avgårde. Jeg sover veldig, veldig lite. Jeg mister fort interessen for noe, men kan også bli helt besatt av en ny interesse, for en kort stund. Jeg gjør mange dumme, rare feil, siden jeg er så uoppmerksom, av typen å legge ting på helt ulogiske steder, handle ting og glemme de igjen på butikken, pusse tenner med hårgele, gå fra nøklene i døra, og masse mer... Uansett, det er psykiaterens ansvar å finne ut av om du har det, du trenger bare svare på spørsmål og slikt Det kan godt være at du har det, men akkurat internettester er litt skumle, for der får man nesten alle sykdommer i hele verden... Anonymous poster hash: d12e8...022 1
AnonymBruker Skrevet 22. august 2015 #10 Skrevet 22. august 2015 Hei, mistenker også at jeg har add, jeg fikk avslag fra dps men det var pga at det var så mye folk der så derfor kom jeg ikke inn, men fastlegen skal søke meg inn en annen plass etter jul engang fordi jeg skal gå på skole i en annen by fram til mai. Jeg blir ofte veldig ukonsentrert, er ikke alltid jeg får med meg det folk sier, jeg utsetter alltid kjedelig ting som for eks å rydde rommet å gjøre lekser osv, jeg blir også fort utålmodig når jeg står i en kø, må alltid fikle med ting når jeg sitter i ro. Og blir ofte rastløs. Men Håper jeg evt får utredning sånn at jeg evt kunne få prøvd medisiner for å se om problemene mine blir bedre. Jeg er ikke ts Btw Anonymous poster hash: f2e4d...213 Hvem utsetter ikke å rydde et rotete rom og blir utålodig i en kø. Alt blir sykeliggjort i dagens samfunn. Det er ikke Ritalin du trenger, men selvkontroll. Anonymous poster hash: 6f2dd...f7c
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå