AnonymBruker Skrevet 19. august 2015 #1 Skrevet 19. august 2015 Hei! Jeg har ikke hatt bruk for prevensjonsmiddel da jeg ikke har vært seksuell aktiv, men nå begynner situasjonen å endre seg. I starten er det helt greit å bruke kondom, men etter hvert vil jeg nok ha en mer varig løsning. Jeg er nå i første omgang ute etter å høre deres erfaringer med de ulike prevensjonsmidlene. Litt kjedelig med noen av bivirkningene som kan forekomme. Jeg ønsker selvsagt ikke redusert sexlyst eller større/lengre og oftere blødninger. Spørsmål: - Hvor lenge har du brukt prevensjonsmiddelet? - Er det lett å anvende? - Bivirkninger? - Hvordan er det å bruke det økonomisk sett? Hvis P-piller, gjerne spesifiser hvilket merke dere bruker. Jeg håper også det er noen her som har erfaring med spiral som kan fortelle litt utfyllende om dette. Jeg tenker for øvrig å bestille legetime etter hvert slik at jeg kan diskutere dette med henne, men greit å ha noen tanker i forveien. Anonymous poster hash: c8b42...08b
peppermyntete Skrevet 19. august 2015 #2 Skrevet 19. august 2015 Brukt p-piller i snart fem år tror jeg. Loette 28 først, Microgynon/oralcon de siste to-tre. Har ikke merket noen bivirkninger tidligere, men merker nå at jeg er unødvendig sint i blant (for eksempel på oppvaskbørsten....!) Oralcon koster vel 74 kroner eller noe, så de er jo nokså billige. For meg er det også null problem å huske pilla hver dag så sånn sett funger de ypperlig.
Gjest chisandra Skrevet 19. august 2015 #3 Skrevet 19. august 2015 P-stav. Funker perfekt, og du har den i 3 eller 5 år.
Cashbah Skrevet 19. august 2015 #4 Skrevet 19. august 2015 Jeg har nettopp kjøpt P-ring, og skal prøve det ut i en periode. Det er veldig ett å anvende, og har de samme bivirkningene som alt annet av prevensjonsidler, altså fare for blodpropp. Koster litt over 100kr for en ring, som varer i tre uker (med en ukes fri). Har litt lyst til å bruke plaster, virker som det er litt bedre, er det noen som har erfaaringer med det?
Gjest makar Skrevet 19. august 2015 #5 Skrevet 19. august 2015 Har brukt p-stav i fire år. Funker perfekt for meg!
AnonymBruker Skrevet 19. august 2015 #6 Skrevet 19. august 2015 Har brukt p-stav, p-piller, ladycomp og kobberspiral. P-stav. Funket fint første gangen. Fikk satt inn ny etter et opphold på ca 6 år, og fikk da bivirkninger fra helvete(nedstemthet, null sexlyst, hissige humørsvingninger, VELDIG kort lunte. Ble bitch, rett og slett.) Fikk den derfor fjernet etter 2 mnd. P-piller, type Mercilon. Samme bivirkninger som p-stav, i tillegg til soppinfeksjon som ikke ville gi seg. Lady comp. Flott prevansjonsmiddel dersom en graviditet ikke skulle være krise. Brukte denne i litt over to år før jeg ble "uplanlagt" gravid. Når jeg sier uplanlagt, så mener jeg at vi ikke har prøvd på å det, men at vi var klare over at vi brukte en veldig usikker prevensjonsmetode. Kobberspiral. Hormonfritt alternativ, med lite bivirkninger. Mange opplever sterkere menssmerter og blødning, selv har jeg ikke opplevd store forandringene. Anonymous poster hash: 05343...f4f
AnonymBruker Skrevet 21. august 2015 #7 Skrevet 21. august 2015 Takk for svar dere! Skal bestille legetime i løpet av neste uke eller uken etter det og forhøre meg litt videre med legen.Anonymous poster hash: c8b42...08b
AnonymBruker Skrevet 21. august 2015 #8 Skrevet 21. august 2015 Hei! Jeg har ikke hatt bruk for prevensjonsmiddel da jeg ikke har vært seksuell aktiv, men nå begynner situasjonen å endre seg. I starten er det helt greit å bruke kondom, men etter hvert vil jeg nok ha en mer varig løsning. Jeg er nå i første omgang ute etter å høre deres erfaringer med de ulike prevensjonsmidlene. Litt kjedelig med noen av bivirkningene som kan forekomme. Jeg ønsker selvsagt ikke redusert sexlyst eller større/lengre og oftere blødninger. Spørsmål: - Hvor lenge har du brukt prevensjonsmiddelet? - Er det lett å anvende? - Bivirkninger? - Hvordan er det å bruke det økonomisk sett? Hvis P-piller, gjerne spesifiser hvilket merke dere bruker. Jeg håper også det er noen her som har erfaring med spiral som kan fortelle litt utfyllende om dette. Jeg tenker for øvrig å bestille legetime etter hvert slik at jeg kan diskutere dette med henne, men greit å ha noen tanker i forveien. Anonymous poster hash: c8b42...08b Spiral kan du se langt etter. De er strenge på å ikke gi sånt til kvinner som ikke har fødd. Men du kan bruke p-stav / p-ring. Spiral er et mareritt. De første 0-6 månedene etter den er plassert kan du faktisk gå med mensen så og si konstant. Her bruker fruen kobberspiral og hun er ikke fornøyd. Nå g.har blødni gene roet seg heldigvis så det eneste positive er jo at hun slipper å huske å ta p-pillene og at hun slipper alle de ekstra hormonene ellers:) Anonymous poster hash: 3767e...6dd
AnonymBruker Skrevet 21. august 2015 #9 Skrevet 21. august 2015 Går på pillene Cerazette. Har ikke hatt noen bivirkninger bortsett fra bittelitt kvalme noen ganger, men dette overlever jeg Må i tillegg si at jeg slet med migrene hver eneste dag og siden jeg begynte på disse pillene har jeg ikke hatt vondt i hodet en eneste dag! I tilegg til det må jeg si at den har hjulpet meg med mine depresjonstanker. Før pleide jeg å være veldig deppa og gråt nesten hver kveld. Etter st jeg begynte med disse er jeg mer ingodt humør enn dårlig og jeg tenker ikke på mine "depresjons tanker" lenger.Anonymous poster hash: 9f69d...b46
AnonymBruker Skrevet 21. august 2015 #10 Skrevet 21. august 2015 Spiral kan du se langt etter. De er strenge på å ikke gi sånt til kvinner som ikke har fødd. Men du kan bruke p-stav / p-ring. Spiral er et mareritt. De første 0-6 månedene etter den er plassert kan du faktisk gå med mensen så og si konstant. Her bruker fruen kobberspiral og hun er ikke fornøyd. Nå g.har blødni gene roet seg heldigvis så det eneste positive er jo at hun slipper å huske å ta p-pillene og at hun slipper alle de ekstra hormonene ellers:) Anonymous poster hash: 3767e...6dd Jeg fikk satt inn kobberspiral når jeg var bare 16 år gammel, ettersom jeg fikk så sterke bivirkninger av hormonpreparater... Måtte til 3 leger (fastlege, turnuslege, helsestasjon) før legen på helsestasjonen sa seg enig i å sette den inn for meg. Men så var jeg også i et fast forhold. Hadde den i 1,5 år før jeg tok den ut, noe som var svært smertefullt ettersom jeg ikke har født før... Personlig merket jeg hverken økte eller mer smertefulle blødninger, det som gjorde at jeg tok den ut var at jeg småblødde litt hver da, noe som ble veldig plagsomt i lengden ; ) Den kostet også bare 800 kroner, så i lengden lønnet det seg også økonomisk Anonymous poster hash: a7990...3d1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå