Gå til innhold

Å straffe 2 år gamle barn


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Det gikk fint. Jeg lærte ihvertfall hvem som bestemte, og det var ikke barna. Dagens barn får bestemme alt mulig og de begynner fra de er bittesmå. Stakkars de kan jo ikke straffes. De blir jo ødelagt av det.. Sykt hvordan folk oppdrar barna sine. En grunn til at de blir så ville og frekke også. For de får ikke straff så hvorfor skal de da la være å gjøre det som er galt?

De må jo lære HVORFOR noe er rett og noe er galt. Det lærer de ikke ved straff. Da lærer de bare at voksne blir sinte / at de får straff og forstår ikke logikken i hvilke andre ting som kan være rett og galt.

Anonymous poster hash: 2bf91...a88

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Captain Hook

De må jo lære HVORFOR noe er rett og noe er galt. Det lærer de ikke ved straff. Da lærer de bare at voksne blir sinte / at de får straff og forstår ikke logikken i hvilke andre ting som kan være rett og galt.

Anonymous poster hash: 2bf91...a88

Så klart skal de lære hvorfor noe er rett og galt, men de skal også lære seg at de får straff når de gjør noe galt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Riktig! Hvis man sørger for å ha kvantitetstid med barnet som i hovedsak er positiv hvor barnet får oppmerksomhet, le, kos, ros og anerkjennelse; så trenger de ikke så hard skrape når de oppfører seg dårlig, bare en mild korreksjon.

:ler:

Anonymous poster hash: 4e513...c72

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så klart skal de lære hvorfor noe er rett og galt, men de skal også lære seg at de får straff når de gjør noe galt.

Også må de lære hva de bør gjøre istedet. (Stryk og kos istedet for å slå...feks). Det lærer de ikke ved å bli straffet.

Da lærer de jo at straff er en ok måte å behandle andre mennesker på. Barn gjør som de voksne gjør.

Anonymous poster hash: 2bf91...a88

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Captain Hook

Også må de lære hva de bør gjøre istedet. (Stryk og kos istedet for å slå...feks). Det lærer de ikke ved å bli straffet.

Da lærer de jo at straff er en ok måte å behandle andre mennesker på. Barn gjør som de voksne gjør.

Anonymous poster hash: 2bf91...a88

De må lære at straff er lov mot folk som gjør noe galt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så klart skal de lære hvorfor noe er rett og galt, men de skal også lære seg at de får straff når de gjør noe galt.

For å hente litt terminologi fra kriminalomsorgen - man er jo ute etter rehabilitering. Tror man da straff er beste virkemiddel?

Mine barn er forøvrig ikke ville og frekke. De får slett ikke gjøre som de vil, kjører ganske stramme tøyler faktisk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Captain Hook

For å hente litt terminologi fra kriminalomsorgen - man er jo ute etter rehabilitering. Tror man da straff er beste virkemiddel?

Mine barn er forøvrig ikke ville og frekke. De får slett ikke gjøre som de vil, kjører ganske stramme tøyler faktisk.

Kriminelle hører hjemme i et fengsel. De skal straffes for det de gjør. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De må lære at straff er lov mot folk som gjør noe galt.

Kan du gi eksempel på hva som er "galt" nok til å straffes, som barn gjør? Nå er det jo kanskje litt forskjell på å drepe noen med viten og vilje som voksen og å dytte til et annet barn som toåring? Forøvrig tror jeg at det som regel er en "grunn" til at barn gjør det de gjør og at man heller må finne ut hva slags behov ol som ligger bak handlingene og jobbe med det i alle andre situasjoner. Og der og da i situasjonen må man vise barnet hva det bør gjøre og hvorfor. Dersom barnet slår seg vrang kan man selvsagt ta barnet ut av situasjonen uten å kjefte (konsekvens, ikke straff).

Små barn strever ofte med impulskontroll og bruker fysiske gester for å kommunisere og uttrykke behov. De har ingen Formening om at det er galt å bite og hvorfor.

Du er jo er levende eksempel på at man blant annet ikke får særlig mye empati av å bli behandlet med straff.

Anonymous poster hash: 2bf91...a88

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Captain Hook

Kan du gi eksempel på hva som er "galt" nok til å straffes, som barn gjør? Nå er det jo kanskje litt forskjell på å drepe noen med viten og vilje som voksen og å dytte til et annet barn som toåring? Forøvrig tror jeg at det som regel er en "grunn" til at barn gjør det de gjør og at man heller må finne ut hva slags behov ol som ligger bak handlingene og jobbe med det i alle andre situasjoner. Og der og da i situasjonen må man vise barnet hva det bør gjøre og hvorfor. Dersom barnet slår seg vrang kan man selvsagt ta barnet ut av situasjonen uten å kjefte (konsekvens, ikke straff).

Små barn strever ofte med impulskontroll og bruker fysiske gester for å kommunisere og uttrykke behov. De har ingen Formening om at det er galt å bite og hvorfor.

Du er jo er levende eksempel på at man blant annet ikke får særlig mye empati av å bli behandlet med straff.

Anonymous poster hash: 2bf91...a88

De må få straff når de slår andre, biter, dytter så andre faller, spytter, plager andre, er frekk, og ikke gjør som de voksne sier men gjør som de selv vil. Det er noen eksempler. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De må få straff når de slår andre, biter, dytter så andre faller, spytter, plager andre, er frekk, og ikke gjør som de voksne sier men gjør som de selv vil. Det er noen eksempler. 

Herregud... har ikke orket å lese igjennom hele tråden. Men virkelig, er det 2 år gamle barn vi snakker om eller kriminelle? 2 år gamle barn vet ikke hva som er rett og galt og de må veiledes, ikke straffes.

Anonymous poster hash: d7b0a...fdc

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kriminelle hører hjemme i et fengsel. De skal straffes for det de gjør.

Det er mest fordi de skal ut av samfunnet en periode mens de rehabiliteres slik at de vil fungere når de slipper ut igjen.

I noen land (som USA) handler det mest om hevn/betale for sine handlinger(straff) og lite om rehabilitering. Det går jo feil vei for dem, straff er ikke avskrekkende nok, de har en enorm og økende fengselspopulasjon. Veldig mange som slippes ut ryker inn igjen. Svindyr og lite effektiv håndtering av dårlig atferd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Captain Hook

Jeg kommer alltid til å mene at barn må straffes for de er blitt så jævla frekke og ekle mot andre. De begynner tidlig, og må læres tidlig. Hjelper ikke å kosesnakke med de, og si litt fy det er ikke lov. Det finnes jo for pokker mobbing i barnehagene også. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg kommer alltid til å mene at barn må straffes for de er blitt så jævla frekke og ekle mot andre. De begynner tidlig, og må læres tidlig. Hjelper ikke å kosesnakke med de, og si litt fy det er ikke lov. Det finnes jo for pokker mobbing i barnehagene også. 

Ja, for 100 år siden var det slik også. Men vi har vel kommet litt lenger i forståelsen av menneskets sinn nå skulle jeg tro...

Anonymous poster hash: d7b0a...fdc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Captain Hook

 

Ja, for 100 år siden var det slik også. Men vi har vel kommet litt lenger i forståelsen av menneskets sinn nå skulle jeg tro...

Anonymous poster hash: d7b0a...fdc

 

Ja og barna er blitt noen ufordragelige, ekle og frekke drittunger. De verste barna er de som har foreldre som er for unge til å oppdra de.

Endret av Captain Hook
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kommer alltid til å mene at barn må straffes for de er blitt så jævla frekke og ekle mot andre. De begynner tidlig, og må læres tidlig. Hjelper ikke å kosesnakke med de, og si litt fy det er ikke lov. Det finnes jo for pokker mobbing i barnehagene også.

Og de blir sånn av den oppdragelsen DU skisserer. Barn som straffes og som ikke forstås blir manipulerende og frekke og vanskelige fordi ingen forstår DEM og de vet ikke hvorfor de straffes og de vet ikke hvor de har de voksne.

Anonymous poster hash: 2bf91...a88

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Captain Hook

Og de blir sånn av den oppdragelsen DU skisserer. Barn som straffes og som ikke forstås blir manipulerende og frekke og vanskelige fordi ingen forstår DEM og de vet ikke hvorfor de straffes og de vet ikke hvor de har de voksne.

Anonymous poster hash: 2bf91...a88

Jeg har aldri hørt om en unge som har blitt frekk og ødelagt av å sitte i timeout, men jeg har hørt mange som har blitt frekk og ødelagt av å få gjøre som de vil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja og barna er blitt noen ufordragelige, ekle og frekke drittunger. De verste barna er de som har foreldre som er for unge til å oppdra de.

De var da mye verre før. Og som om ikke det var nok, så gikk dette gjerne i arv også. Et barn blir faktisk veldig redd av å få kjeft fra en voksen. Er det det du vil oppnå? Å skremme et barn fra å gjøre noe som ikke er bra? Eller er det kanskje bedre å vise barnet hvorfor man bør gjøre ting annerledes?

Anonymous poster hash: d7b0a...fdc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Captain Hook

 

De var da mye verre før. Og som om ikke det var nok, så gikk dette gjerne i arv også. Et barn blir faktisk veldig redd av å få kjeft fra en voksen. Er det det du vil oppnå? Å skremme et barn fra å gjøre noe som ikke er bra? Eller er det kanskje bedre å vise barnet hvorfor man bør gjøre ting annerledes?

Anonymous poster hash: d7b0a...fdc

 

Trenger ikke kjefte på barnet for å sette det i timeout. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har aldri hørt om en unge som har blitt frekk og ødelagt av å sitte i timeout, men jeg har hørt mange som har blitt frekk og ødelagt av å få gjøre som de vil.

Det er ingen som har sagt at de skal få gjøre som de vil

Anonymous poster hash: 2bf91...a88

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...