Gå til innhold

Parfymefri/allergivennlig deodorant som fungerer

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg er så lei av å bruke masse penger på deodoranter for så å finne ut at jeg ikke tåler de... Reagerer fort allergisk på deodoranter. Men de jeg ikke reagerer på, de funker ikke! De stopper ikke svette, og de forhindrer ikke at svetten lukter nasty. Så jeg trenger deres anbefalinger...

Her er de jeg har prøvd de siste årene:

-Neutral's deodorant: Ingen allergisk reaksjon, men heller ingen funksjon

-Vichy parfymefri: Samme som Neutreal (+ at den gikk tom fryktelig fort, måtte kjøpe ny hver måned)

-L'occitane sin roll on: Ingen allergisk reaksjon, stopper svette, men lukter helt forferdelig selv om jeg ikke svetter (stinker skikkelig gammel svette en time etter at jeg tar den på)

-Boots Botanics deostick: Ingen svette, ingen lukt, forferdelig allergisk reaksjon

-Lush sin T'eo: Allergisk reaksjon etter ti minutter, vet ikke effekten siden jeg vasket den vekk ASAP

-Lush Amoraco: Samme som T'eo.

Tar gjerne imot tips fra andre som sliter med sensitiv hud, om dere har funnet noe som fungerer....

Anonymous poster hash: f8cbc...bcf
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Stop 24 på apoteket:)

Funker bra for meg hvertfall

Skrevet

Jeg har slitt mye med kombinasjonen svettelukt og sart hud selv. For meg var det Vichy (den med hvit topp, for sart/nybarbert hud) som ble redningen. Har brukt den i mange år nå. Synes det høres veldig rart ut at den ikke varer lenger enn en måned for deg, her varer den lenge, minst 2 måneder, ofte mer. Kan det tenkes at effekten rett og slett blir borte fordi du bruker for mye? (Eller er jeg helt på bærtur? Det har hendt før ... :))

Anonymous poster hash: 05285...fff
Skrevet

Jeg tåler parfyme dårlig, og bruker Nivea Dry Comfort. Den er ikke parfymefri, men lukter ganske mildt. Den koster bare 30-40 kr, så er verdt å prøve :)

Anonymous poster hash: e9de2...7a2

Gjest LadyAntebellum
Skrevet (endret)

Jeg har aldri funnet en deodorant som fungerer, men så prøvdd jeg pitrok fra feelunique, å det har reddet meg. For meg som sliter med svetting er det så herlig og slippe lukten i timevis. Hamstrer alltid flere på en gang så jeg ikke går tom.

http://m.no.feelunique.com/p/PitRok-Crystal-Roll-on-Deodorant-for-Women-50ml

Den har litt lukt, men jeg syns den lukter godt. Om den er allergivennlig vet jeg ikke, men den er ihvertfall helt fantastisk mot svetten!

Edit: fant dette

Suitable for Sensitive Skin:

- Dermatologically tested.

- Does NOT contain Aluminium Chlorohydrate or Aluminium Zirconium.

- Does NOT contain Parabens, SLS/SLES, Propylene Glycol, Silicone.

- Does NOT block pores.

Endret av LadyAntebellum
Skrevet

Cosmica har gode og parfymefri deodoranter

Skrevet

Jeg liker cosmica sin blå med hvit kork. Den er parfymeri og tørker kjapt.

Skrevet

Cosmica :-)

Anonymous poster hash: 66b1d...740
  • 3 uker senere...
Skrevet

Jeg prøvde Cosmica først siden det var den som var billigst og lettest å få tak i, og sålangt ser den ut til å virke helt fantastisk! Takk for forslagene! :blomst:

Skrevet

Er det den gule stick deo`en fra l`Occitane du mener? Den lukter jo superfresht. Jeghar brukt den i flere år og aldri vært så fornøyd med en deo. 

Anonymous poster hash: 1cb02...4c6
Skrevet

Vær klar over at produkter som står "allergitestet" på er testet for allergi, men resultatet av allegitesten opplyses der absolutt ingenting om noe sted. Så dette er enndårlig pekepind.

Vichy er noe med det mest allergifremkallende du kan bruke fra apoteket. Merket har og vært fremme i flere forbrukerprogram på tv fordi de ikke er å anbefale.

Stop 24 som en anbefaler er ikke egnet for sensitiv hud.

Eucerin og La Roche Posay er produkter jeg kan bruke i perioder. Min hoveddeo er Biotherm, med hvit eller turkis kork. Fungerer, er mild i lukt men dyre om du ikke finner dem på tilbud. ( 190/130 kr.)

Anonymous poster hash: fa8ed...9dc

• Liker 1
Skrevet

Er det den gule stick deo`en fra l`Occitane du mener? Den lukter jo superfresht. Jeghar brukt den i flere år og aldri vært så fornøyd med en deo.

Anonymous poster hash: 1cb02...4c6

Den lukter nydelig ja, men ikke på meg. Alle har forskjellige naturlig kroppslukt og lukta på den fungere tydeligvis IKKE med min kroppslukt. På meg lukter det en blanding av kattepiss og ordentlig gammel svette.

Skrevet

Som flere nevner: Cosmica! Jeg er hyperallergisk og tåler denne. Holder svettelukt unna. Veldig fornøyd.

Skrevet

Veldig fornøyd med lamcôme sin :) Men koster litt da..

Skrevet

Veldig fornøyd med lancôme sin :) Men koster litt da..

Skrevet

Pokker´n, skulle anbefale lush sin.

Anonymous poster hash: cb3da...630
Skrevet

Pokker´n, skulle anbefale lush sin.

Anonymous poster hash: cb3da...630

Ja det er Lush sin jeg er mest skuffa over at jeg reagerte på... :( Jeg ELSKER Lush og har byttet ut nesten alt med ting derfra. Men deoen tålte jeg ikke :/ Jeg har ikke giddi å prøve flere, når jeg har reagert på to så gidder jeg ikke risikere å kaste bort penger på å kjøpe flere jeg ikke kan bruke.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...