Gå til innhold

Gode viner som er greie å gi bort i gave?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg synes det er enklest å gi bort vin i gave, ettersom alle i min omgangskrets liker vin. Kan dere anbefale noen gode viner som er greie å få i gave ? Jeg drikker ikke vin og aner ikke hva som anses som godt av vindrikkere. Prisklasse: 150 - 250kr

Anonymous poster hash: f2424...99f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Overrasket

Det blir litt som å spørre "hvilket fotballag er best  for å kjøpe biletter jeg kan gi i gave". Eller "hvilken skobutikk bør jeg kjøpe gavekort på". 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det blir litt som å spørre "hvilket fotballag er best  for å kjøpe biletter jeg kan gi i gave". Eller "hvilken skobutikk bør jeg kjøpe gavekort på". 

Det førstnevnte er en tåpelig sammenligning. Nei, det er ikke det samme. Det blir litt det samme som å spørre hvilken del av oksen har det beste kjøttet. Selvsagt er det noen uenigheter, men i hovedsak er det ganske klart og tydelig. 

Anonymous poster hash: 1a621...97a

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Amarone er alltid en klassiker.

Er ikke Amarone ganske dyr, i 300 + klassen. Ellers enig i at det er en klassiker

Anonymous poster hash: f2424...99f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke Amarone ganske dyr, i 300 + klassen. Ellers enig i at det er en klassiker

Anonymous poster hash: f2424...99f

Jo, det er sant. Så litt dårlig forslag i denne tråden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest hockeyfrue

Støtter opp om Amarone, det er alltid en slager. Litt over ditt budsjett kanskje, men tror du kan få en alright Amarone til 300-400 kr. Vel verdt pengene i alle fall :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Støtter opp om Amarone, det er alltid en slager. Litt over ditt budsjett kanskje, men tror du kan få en alright Amarone til 300-400 kr. Vel verdt pengene i alle fall :-)

Amarone er som sagt en god vin, men jeg vil gjerne ha tips til viner i prisklassen 150 - 250 kr. Jeg tenkte å gi vin i gave til kollegaer som fyller år, det blir en del flasker i løpet av året. Gir gjerne bort en Amarone til nære venner og familiemedlemmer, blir litt i det dyreste laget å gi bort sånt til kollegaer.

Anonymous poster hash: f2424...99f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest hockeyfrue

Amarone er som sagt en god vin, men jeg vil gjerne ha tips til viner i prisklassen 150 - 250 kr. Jeg tenkte å gi vin i gave til kollegaer som fyller år, det blir en del flasker i løpet av året. Gir gjerne bort en Amarone til nære venner og familiemedlemmer, blir litt i det dyreste laget å gi bort sånt til kollegaer.

Anonymous poster hash: f2424...99f

Beklager, så ikke at det var du som hadde svart lenger opp i tråden at det ble litt i dyreste laget. Castellani Valpolicella Classico Superiore Ripasso er en god vin til rundt 200-lappen :-)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Overrasket

 

Det førstnevnte er en tåpelig sammenligning. Nei, det er ikke det samme. Det blir litt det samme som å spørre hvilken del av oksen har det beste kjøttet. Selvsagt er det noen uenigheter, men i hovedsak er det ganske klart og tydelig. 

Anonymous poster hash: 1a621...97a

 

Vel, du klarte å avgi et enda mer tåpelig svar. 

I prisklassen +/- 200 er det i hovedsak ikke klart og tydelig hva som er "best". 

Rødvin, hvitvin, sterkvin, musserende vin

Lett en 6-7 land å velge fra

Hvert land med minimum 2-3 gode vindområder

Hvert vinområde med minimum en håndfull gode vinhus

Hvert vinhus med minimum et par alternativer

Men hvis man vet litt mer om personens smak og behag, da blir det plutselig mye enklere.  

Litt som å vite om noen har et favorittfotballag før man kjøper billett i gave. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tommasi sine rødviner bruker å være populære gaver blandt folk jeg kjenner i allefall :) Jeg drikker ikke rødvin selv så kan ikke si noe mer :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som Hockeyfrue skriver, er en god Valpolicella Ripasso supert valg. Liker mottager best hvitvin kan en god chablis eller en god cremant være ett godt valg :)

Kikk litt før ett eventuelt kjøp på vinsidene til DN, de har ofte tester :)

Anonymous poster hash: dd611...ade

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...