Gå til innhold

Vann til middag?!

Fremhevede innlegg

Skrevet

Vi har kjøleskap med isbitmaskin og kaldt renset vann, så det blir mye vann på oss. 6-åringen syns det er veldig moro med den isbitmaskinen (fortsatt.. etter å ha hatt det i over ett år), så det er liksom hans ansvar å sørge for at alle har kaldt vann. Og da drikker han også mye selv. Genialt! Før ville han sjelden ha vann.

Det er faktisk heller jeg som synder mer med brus og saft!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi drikker vann!

Barna spør alltid etter vann når de er tørste eller er på besøk og det serveres saft.

Det er bare vanen, de har alltid fått vann og derfor foretrekker de det!

Syns det høres rart ut at foreldre gir saft til barna, for det er så kjedelig med vann?! :klø:

Vet om mange som gjør dette, og jeg syns de burde tenke seg om! Vann er jo kjempe godt! Friskt og rent og etterlater seg ingen ekkel smak i munnen slik som saft og andre drikker gjør!

Skrevet

Her er det alltid VANN på middagsbordet, brus på lørdag til pizzaen.

Skrevet
Vi drakk alltid vann til middag da vi vokste opp' date= både hverdager og i helger. Saft drakk vi svært sjelden, til jul/påske/bursdager o.l. fikk vi brus. Så mye usunt som barn, og voksne, får i seg, synes jeg det er unødvendig å lære dem at de trenger noe søtt å drikke til middag.

:Nikke::klappe:

Helt enig, Arkana.

Forøvrig synes jeg slett ikke at søtt drikke (og saft i særdeleshet) er godt til middag eller annen mat. Ungene drikker vann til middag og mellom måltidene. På søndag har gjerne mann og barn saft til middagen, hvis vi ikke av en eller annen grunn har brus i huset.

Skrevet

Nei, søt drikke til mat smaker ikke godt, synes jeg. Drikker i perioder mye cola light, men aldri til mat.

Skrevet

Blir inspirert av tråden, og skal fra nå av starte et nytt og bedre liv med vann til middag :-)

Skrevet

Vi drikker vann til middagen, men det kommer litt an på hva vi spiser. Dersom jeg lager pizza eller pasta så drikker vi cola. Kan ikke være noe annet til slik mat. Ungene får melk til alt av brødmat og har skolemelk. De får aldri saft med på skolen, en sjelden gang varm saft på termos, dersom de skal på tur eller noe. Stort sett går det i vann hjemme hos oss. Men innrømmer at jeg alltid har cola i kjøleskapet... mest for min egen avhengighets del..

Skrevet

Vi har alltid drukket vann til middag. Synes andre drikker ødelegger den gode smaken på maten, jeg, men i helgene blir det ofte brus. Spesielt hvis vi spiser middag som kveldskos. Til grøt og pannekaker derimot blir det saft eller melk. Vann passer liksom ikke til det.

Skrevet

Vann vann og alltid vann.

Saft kun som solbærtoddy.

Aldri brus.

Ikke fordi jeg er hysterisk sunn av meg, men når man først er vant til vann er det ingenting bedre.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...