Gå til innhold

Jyllandsposten spår borgerkrig i Sverige.

Fremhevede innlegg

Skrevet (endret)

Det svenske politisk korrekte samfunnet er på vei mot en total kollaps. Men hvis overgangen til et normalt system ikke kan løses politisk, risikerer Sverige en lignende skjebne som Syria hvor landet blir revet i stykker av intern vold. Det skriver den respekterte danske avisen Jyllands-Posten i sin leder i dag.

Jyllands-Posten tegner et bilde av det moderne Sverige preget av en helt bisarr form for politisk korrekthet, der de politiske lederne synes å ha mistet all kontakt med virkeligheten. Den usignerte artikkelen nevner blant annet planene til Annie Lööf som - i fullt alvor – ønsket å hente 30 millioner "nybyggere" fra den tredje verden til Sverige.

«Sveriges udlændingepolitik har udviklet sig til et kompleks. Idet den primært henviser til abstrakte humanitære grunde, lukker den øjnene for konkrete konsekvenser i form af milliardudgifter til de sociale myndigheder, vold og kriminalitetsrater på flugt opad, kulturel segregering, et skole- og uddannelsessystem i frit fald, religiøs radikalisering rundt om de større byer sammen med en lurende, folkelig utilfredshed med, hvad stadig flere svenskere oplever som indvandringens forvandling af den sociale virkelighed» skriver Jyllandsposten.

Den svenske eliten har i 30 år nektet å se denne utviklingen, og har også svært vanskelig for å innrømme sine feil. Kritikere av den nåværenede innvandringspolitikken har blitt demonisert i flere tiår. Jyllandsposten henviser til Ikea-drapene nylig.

«Samme dag, som en 36-årig asylsøger fra Eritrea forleden myrdede to tilfældige svenskere i Ikea i Västerås med en kniv fra butikkens køkkenafdeling, blev det i ramme alvor diskuteret i Sveriges Radio P1, om ikke beige plastre er ”diskriminerende” og ”racistiske” mod nysvenskere med mørkere hud. Og da morderens etnicitet samtidig blev kendt på de sociale medier, rykkede svensk politi ud med bekræftelsen af, at den mistænkte var fra Eritrea – for at forhindre ”onde kræfter” i at spekulere i ulykken» ifølge Jyllandsposten.

Jyllands-Posten konstaterer at de siste årene er det klart at det svenske politisk korrekte systemet er i ferd med å kollapse, og Sverige risikerer en borgerkrig.

«Svenskernes sikkerhed afhænger i høj grad af, om de kan løse problemerne politisk. Hvis ikke, bliver løsningerne anti-politiske, dvs. voldelige og blodige. Når magten ikke længere kan legitimere sig, står samfund altid i fare for at ende i vold. Det sker i Syrien, men det kan også ske i Sverige med 9, 15 eller 30 mio. Indbyggere.» avslutter Jyllands-posten.

http://jyllands-posten.dk/debat/leder/ECE7942276/Gode-og-onde/

Så langt Jyllandsposten om Sverige. Men er situasjonen i Norge noe bedre? Jeg mener nei. Norske politikere nekter å innrømme at innvandringspolitikken er mislykket, og diskuterer i stedet om vi skal hente 8 000, 10 000 eller 16 000 syrere til Norge. Jeg tror at faren for borgerkrig i Norge ikke er så mye mindre enn faren for borgerkrig i Sverige.

Endret av amit
  • Liker 4
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det skriver danske jyllands-posten i en leder artikkel.

http://jyllands-posten.dk/debat/leder/ECE7942276/Gode-og-onde/

Avisen mener at når den svenske elites prosjekt kollapser, har ikke den svenske staten noen mekanismer for å håndtere krisen vil landet vil da kunne få tilstander som minner om konflikten i Syria.

Ganske sterke ord, det blir spennende å se hvordan svenskene reagerer.

Om avisen skulle få rett, hva skjer med Norge?

Anonymous poster hash: a7869...897
  • Liker 1
Skrevet

Ikke enda, men det kommer.

Ifølge SSB skal det ikke være mer enn 30% igjen av oss nordmenn i 2100.

Om folk tror dette kommer til å gå stille for seg, tar de styggelig feil.

Anonymous poster hash: 2160b...bd8
  • Liker 3
Skrevet

Istedet for å lære fra svenskenes fiasko, følger Norge samme vei ... Jeg håper folk våkner før det er for sent.

• Liker 8
Skrevet

Istedet for å lære fra svenskenes fiasko, følger Norge samme vei ... Jeg håper folk våkner før det er for sent.

Om vi fortsetter både her i landet og vårt naboland, så kan det bryte ut en form for borgerkrig. Den blir nok ikke like omfattende som i Syria. Men sterke konflikter der liv går tapt vil jeg tro blir en realitet. Jeg tror vårt naboland trenger en konflikt, de har latt galskapen komme helt ut av kontroll. Av og til trenges det opprydning i et samfunn.

• Liker 7
Skrevet

Jeg tror det kan skje.

Det vil få store konsekvenser for Norge som lett også kan bli dratt inn i en slik konflikt. Vi har 1600 km med grense i mot Sverige.

Jeg håper at mange i Norge er framsynte og skjønner at AP og Støre ikke ivaretar norske interesser.

• Liker 5
Skrevet

Det er vel nok med en tråd om denne saken?   :icon_lol:

Dermed kan alle innleggene samles på ett sted, i stedet for å ha det spredt over fleire tråder....

Anonymous poster hash: f9ef7...713
Skrevet

Jeg håper at mange i Norge er framsynte og skjønner at AP og Støre ikke ivaretar norske interesser.

Nei det er det Norske folk ikke. Langt derifra. Det er så mange naive mennesker i dette land, at det er skremmende. Mennesker med god utdannelse forstår ikke alvoret som AP og venstresiden står for i forhold til ikke vestlig innvandring. De tror at det flerkulturelle samfunn går seg til, noe vi vet det ikke vil gjøre. Så vi får som fortjent. Om ikke det skulle bli full krig. Så vil vi se langt mer av både høyreekstreme og venstreekstreme som smeller sammen. Så det er bare og glede seg, for dette ønsker vi.

• Liker 4
Skrevet

det er ingenting som tyder på at de kommer til å skje. større sannsynlighet for at det bryter ut ytterlig konflikt mellom forskjellig innvandringsgrupperinger. svenskene kommer til å svare på problemet med å flytte ut av landene. det er dessverre sånn at verden er full av konflikter og det er ikke lenger sånn at norden slipper unna. det er det ikke vi selv som bestemmer eller vår politiske elite. dette bestemmes av stormaktene. 

Anonymous poster hash: 3cad0...354
  • Liker 1
Skrevet

det er ingenting som tyder på at de kommer til å skje. større sannsynlighet for at det bryter ut ytterlig konflikt mellom forskjellig innvandringsgrupperinger. svenskene kommer til å svare på problemet med å flytte ut av landene. det er dessverre sånn at verden er full av konflikter og det er ikke lenger sånn at norden slipper unna. det er det ikke vi selv som bestemmer eller vår politiske elite. dette bestemmes av stormaktene.

Vi trenger ikke å ta imot noen, ihvertfall ikke permanent.

• Liker 2
Skrevet

jo, det er nettopp det vi må. hvorfor tror du vi gjør det? Tror du virkelig det sitter noen å ønsker dette utover det de er pålagt av resten av verden?

Anonymous poster hash: 3cad0...354

• Liker 1
Skrevet

jo, det er nettopp det vi må. hvorfor tror du vi gjør det? Tror du virkelig det sitter noen å ønsker dette utover det de er pålagt av resten av verden?

Ja.

• Liker 5
Skrevet

Hvis det bryter ut en krig i Sverige så vil FrP være de første til å si at vi må ta imot flere millioner flyktinger, for å "hjelpe dem i nærområdet"!  :fnise:

Anonymous poster hash: a953b...3f7
  • Liker 3
Skrevet

Det er helt riktig. Vi bør ha institusjoner der asylsøkere kan oppholde seg frem til dem kan reise tilbake til sine hjemland. Vi må ikke integrere dem inn i vårt samfunn. Det viktigste er å gi dem beskyttelse, ikke et nytt land. Så ved og ha dem på institusjoner med alle nødvendige goder. Så har vi kontroll og vi sparer mange liv og ikke minst kriminalitet.

• Liker 4
Skrevet (endret)

Det hadde ikke vært noe problem.

edit: kommentar til AB over

Endret av QuestionEverything
Skrevet

Det er helt riktig. Vi bør ha institusjoner der asylsøkere kan oppholde seg frem til dem kan reise tilbake til sine hjemland. Vi må ikke integrere dem inn i vårt samfunn. Det viktigste er å gi dem beskyttelse, ikke et nytt land. Så ved og ha dem på institusjoner med alle nødvendige goder. Så har vi kontroll og vi sparer mange liv og ikke minst kriminalitet.

I tillegg slipper vi lykkejegere som lurer seg med, så vi kan hjelpe flere som faktisk trenger det. 

• Liker 5
Skrevet

I tillegg slipper vi lykkejegere som lurer seg med, så vi kan hjelpe flere som faktisk trenger det. 

Helt klart. Vi må huske på at de fleste asylsøkere er lykkejegere. Personlig er jeg sterkt i mot asylsøkere, vi burde ikke ta i mot 1. Flyktninger som er godkjente av FN skal vi hjelpe, men kun frem til dem kan reise tilbake der de hører hjemme. Da bør dem bo på sterkt kontrollerte institusjoner med alle nødvendige goder.

• Liker 4
Skrevet

Jeg tror det kan skje.

Det vil få store konsekvenser for Norge som lett også kan bli dratt inn i en slik konflikt. Vi har 1600 km med grense i mot Sverige.

Akkurat hva jeg skulle til å si.

Hvem utfører politikerne oppdrag for?

Skrevet

Jeg skjønner ikke hvorfor så mange i Norge stemmer på partier som vil ha svenske tilstander i Norge.

Har folk blitt gale? Er ikke velferdsstaten verneverdig? Er det trygge gamle Norge noe vi ser på som positivt lenger? Er likestilling blitt noe negativt derfor må vi hente inn kulturer som ser på kvinner som eiendom? 

• Liker 6
Skrevet

Jeg skjønner ikke hvorfor så mange i Norge stemmer på partier som vil ha svenske tilstander i Norge.

Har folk blitt gale? Er ikke velferdsstaten verneverdig? Er det trygge gamle Norge noe vi ser på som positivt lenger? Er likestilling blitt noe negativt derfor må vi hente inn kulturer som ser på kvinner som eiendom? 

Mange i dette samfunnet forstår ikke hva du skriver, selv om de har flere års utdannelse. Der ligger hovedproblemet. Så hva kan man gjøre med det? Svært lite. Det enste er å få erfaring. Folk må dessverre erfare før dem lærer. Derfor tror jeg en konflikt snarest er hva som skal til. For om det går for lang tid. Vil konsekvensene bli langt mer alvorlige.

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...