Gå til innhold

Kofferthjelp! Billig vs. dyrt

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hei dere! Jeg skal ut og reise om noen dager, og trenger en ny koffert av stor størrelse. Fordi økonomien ikke er veldig romslig, ønsker jeg ikke å bruke mer penger enn nødvendig på en koffert. Jeg var på Europris og så deres utvalg, og syns at Igo-merket samt noen andre med et italiensk navn så bra ut. De var harde, hadde fire hjul og kostet ca. 599-699 kr. Har noen erfaring med disse merkene? Er de av ok kvalitet, eller må jeg investere i noe alá Samsonite? 

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ville vurdert ut ifra hvor mye du reiser og kommer til å bruke den. Er det sjelden kan det være at det holder med en rimelig, men generelt ville jeg anbefalt en dyr da man som det meste annet får akkurat det man betaler for :) Samsonite har jo fryktelig lang garanti på sine også!

Anonymous poster hash: a0242...279
Skrevet

Min koffert kostet rundt 1000,- på salg for noen år siden, og den er like fin og hel i dag. Og jeg har herjet mye med den, og ødelagt flere kofferter og den holder seg like fin. Jeg ville passet på å kjøpt en med god kvalitet og garanti. Det er bedre å betale litt mer første gang, enn å måtte kjøpe ny koffert etterhvert.

• Liker 1
Skrevet

Drit i det, kjøp Samsonite. Kanskje du finner en god deal på finn?

Skrevet

Jeg kjøpte dyr koffert som ble ødelagt første gangen jeg brukte den. Gidder ikke det mer for å si det sånn.

Skrevet

Jeg har i mitt liv hatt to kofferter, begge Samsonite. Den første vile holdt fortsatt dersom den ikke hadde blitt ødelagt av forhold som ikke har noe med kofferten å gjøre.

Å reise med koffert på flys der kofferten sendes, medfører stor slitasje på kofferten. Spørsmålet er mer hva du skal bruke kofferten til og hvor ofte. Husk og på at kofferter står ute mens fly lastes. Regner det har jeg hørt flere klage på at de kom til syden med fuktige klær, når de har stoffkofferter.

Anonymous poster hash: e4c01...65f

Skrevet

Noen som har erfaring med Travel koffertene fra Morris?

Anonymous poster hash: 36b51...9f1

Skrevet

Jeg flyr nærmest månedlig og Samsonite er det eneste jeg stoler på. Har prøvd billigere merker og da varer kofferten bare noen få flyturer. Samsonite er dyrere i innkjøp men blir billigere per reise over tid.

Anonymous poster hash: ceb3e...cd8
Gjest Magnifiq
Skrevet

Sverger til samsonite.

Er verdt å legge litt penger i det, om du reiser litt.

Skrevet

De billige er ofte tunge, sjekk vekten. Kjipt å bruke opp mange kilo på koffert før selve pakkingen begynner.

Skrevet

Kjøpte American Tourister by Samsonite på bagbrokers.no. Holder seg kjempefint, og det er tilbud nå. Tror den store koster 975 kr, gratis frakt :D Kom på to dager her. Den er ikke gigasvær, men stor nok til to uker ferie.

Gjest Wilhelmine
Skrevet

Jeg reiser forholdsvis mye, minst en gang i måneden, med enten fly eller tog. Har en Delsey håndbagasjekoffert som jeg har med meg bestandig (blir også sjekket inn av og til) - etter fem år ser den fortsatt omtrent ny ut. Så hvis du reiser endel anbefaler jeg å invistere i en kvalitetskoffert :)

Skrevet

Noen som har erfaring med Travel koffertene fra Morris?

Anonymous poster hash: 36b51...9f1

Min sprakk på første ferietur.

(Var sannsynligvis flyselskapets feil riktignok, men jeg var ikke kjempe imponert.)

Anonymous poster hash: 5fa9a...8d2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...