Gå til innhold

Tiltrekker meg feil type damer

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg tror vi tiltrekker folk med hva man selv sitter med..

Var en lengre periode hvor jeg selv var negativ, og da endte jeg kun opp med negative menn. Endret innstillingen min og tiltrakk meg menn som var positive i stedet for...

Anonymous poster hash: cbbf7...44f
  • Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg tror vi tiltrekker folk med hva man selv sitter med..

Var en lengre periode hvor jeg selv var negativ, og da endte jeg kun opp med negative menn. Endret innstillingen min og tiltrakk meg menn som var positive i stedet for...

Anonymous poster hash: cbbf7...44f

Så om man tiltrekkes seg unge folk, så er det fordi man ser ung ut?

Anonymous poster hash: 4507b...962

Gjest Blomsterert
Skrevet

Det siste året har jeg blitt ekstremt de-motivert av typen damer jeg tiltrekker meg:

- har en jævlig backstory (kamper om foreldreretten, gærne ekser, far som er alkoholiker, eks som misbrukte henne)

- Hater jobben (og elsker å fortelle meg om dette 24/7) : Alltid noen issues med medarbeidere, klarer ikke avansere i jobben, bytter jobb hvert år (samme dame som i forrige eksempel), krangler med alle og enhver (ingen forstår henne...)

- Mentalt forstyrret dame (noe jeg selvsagt oppdager først når det er for seint!)

- ekstremt oppmerksomhetsbehov med stadig behov for å validering. 

Hvordan tiltrekke seg en dame som krever ikke at du løser alle hennes (stort sett selvpåførte) problemer? Hvor finner man dem? Sender jeg ut feil type signaler?

Jeg er normal mann som har akkurat bikket over 30 år og har egentlig lyst (etterhvert) på et familieliv slik alle min kompiser har - men jaggu om jeg ikke starter å tenke at homofili er veien å gå hvis man skal ende opp i et normal forhold!

Anonymous poster hash: 8140a...eb9

Unnskyld,men jeg måtte smile av dette.Det kan være ganske typisk mange liksom.

Men du,noen har bagasje uten at det preger dem sånn,for en kan bearbeide ting,være optimistisk,sterk og selvstendig for det.Regner med at de "plager"deg unødig med dette,og at du føler deg som psykolog eller livvakt.

Men det er mange uten den verste bagasjen og problemer også,men du virker kanskje veldig snill,trygg og tålmodig,og da blir du tiltrekkende også for de som sliter.

Håper du finner det du vil ha :-)

Skrevet

ja,det er ikke lett det der. mange kvinner har en tendens til å skulle prate og klage KONSTANT. de skal ha laaaaange tlf samtaler eller prate følelser kl 01 på natta. jeg selv skjønner nå ikke helt opplegget med dette pratet hele tiden.

også er det det med baggasje. alle mennesker har en eller annen form for baggasje, men det er ikke alle som kringkaster det eller legger ansvaret for det på andre.

en vennine ble for eksempel sammen med en fyr som tydeligvis hadde stor spillegjeld. og det merket hun ikke før lenge etterpå for folk er flinke til å skjule ting, men fra begynnelsen av forholdet skulle han gjerne låne penger i ny og ne, men siden det ikke var store beløp så tenkte hun ikke over det. til en dag han kom på døra og var dritbekymra for han skylde 300 000kr og hun ble da spurt om hu kunne ta opp lån for han, dermed trakk han henne inn i sitt problem.

men nå tror jeg ikke feil kvinner går etter deg, jeg tror du går etter feil kvinner, selv om det ikke er så enkelt allikavel. jeg også gikk jo etter feil menn. menn som ga meg inntrykk av at de var ordentlige og snille og som viste seg å være noe helt annet, løsningen min var å ikke ha noe med mannfolk overhodet å gjøre, men det er nå ikke en løsning jeg anbefaler de av dere som ønsker en familie og alt det der :fnise:

Skrevet

Når dette har blitt et mønster, handler det ( som og andre har vært inne på ), om deg.

Mitt spørsmål er : hvorfor fortsetter du å date den type damer? Ser du ikke hvordan de er nokså tidlig?

Ja, man kjenner ikke en person med en gang, men du ser jo etter noen møter om det er noen du liker eller ei? Virker ikke som du selv er nok bevisst på hva du egentlig vil ha?

Og det høres også ut som du kanskje overfører egne følelser over på damene. Du sier du likte før de som var positive osv, det er et tegn på at du kanskje ikke er det selv. Du trenger noen til å løfte deg opp?

Men ender opp med å være den som skal "ta seg av" ei dame. Da er det noe i din framtoning du må jobbe med. Samtidig : alle har vel "bagasje" på en eller annen måte, hva er normalt liksom? Du har jo selv bagasje med din eks! ( synd å høre om forøvrig ).

Nå går jeg i dybden her, men det høres ikke ut som du kjenner deg selv helt. Du takler kanskje ikke alle dine egne sider, men ender opp med noen som drar deg ned allikevel, fordi du også har det i deg?

Jeg går inn i psyken din, prøver å forstå da jeg har lest endel psykologi og jeg føler at du projiserer din energi på andre, gjerne noe du selv har i deg. Min erfaring e at folk som er veldig opptatte av at andre skal være positive osv, gjerne bærer på mye tungsinn selv. Folk som er seg selv, på godt og vondt, ( vi er alle sammensatte ), er ofte mest balanserte. De som ikke fornekter sine , gjerne kall det "mørke"sider, mens de som er opptatte av at andre skal være "normale", "positive" etc, gjerne har endel issues selv de burde jobbe med. Synes du skal ta dette som et eksperiment til å bli bedre kjent med deg selv, bli mer bevisst på hvem du er og hva du søker etter i ei dame.

Anonymous poster hash: 82a5f...c32

Kunne ikke vært mer enig - takk! Håper TS en glup nok til å ta til seg dine ord-:)

Gjest Gjest_Svampebobb1
Skrevet

Det siste året har jeg blitt ekstremt de-motivert av typen damer jeg tiltrekker meg:

- har en jævlig backstory (kamper om foreldreretten, gærne ekser, far som er alkoholiker, eks som misbrukte henne)

- Hater jobben (og elsker å fortelle meg om dette 24/7) : Alltid noen issues med medarbeidere, klarer ikke avansere i jobben, bytter jobb hvert år (samme dame som i forrige eksempel), krangler med alle og enhver (ingen forstår henne...)

- Mentalt forstyrret dame (noe jeg selvsagt oppdager først når det er for seint!)

Hvordan tiltrekke seg en dame som krever ikke at du løser alle hennes (stort sett selvpåførte) problemer? Hvor finner man dem? Sender jeg ut feil type signaler?

Jeg er normal mann som har akkurat bikket over 30 år og har egentlig lyst (etterhvert) på et familieliv slik alle min kompiser har - men jaggu om jeg ikke starter å tenke at homofili er veien å gå hvis man skal ende opp i et normal forhold!

Slutt å ha fokus på andres problemer. La de få lov til å løse problemene sine selv.

Det er ikke din jobb å leke psykolog ovenfor en potensiell kjæreste.

Hvis du selv har dette fokuset, dvs. om at livet er vanskelig, så lær deg å ta ansvar selv uten å ha dette som et tema ovenfor andre mennesker. Det er nemlig gjerne denne biten som gjør at man tiltrekker seg andre mennesker som leter etter en som kan fikse problemene de har.

Skrevet

Min erfaring, som kvinne selv, er at mange av de fornuftige damene er opptatte.

Jeg ville også satset på noen på din alder - jo eldre vi blir, jo flere av oss blir litt mindre hysteriske. Kvinner generelt synes jeg er vanskelige å forholde seg til. og mange av oss er og forblir håpløse konfliktskapere og dramatikere.

Det greieste er kanskje å finne noen å snakke med som har en felles interesse? Har du en hobby, så er det sikkert mange der å bli kjent med. Ellers finnes det jo singelkvelder ol - ingen skam i det! Man må bare bli kjent med mange nok damer til man finner en man passer med :)

Anonymous poster hash: 640df...4e9
Skrevet

Det greieste er kanskje å finne noen å snakke med som har en felles interesse? Har du en hobby, så er det sikkert mange der å bli kjent med. 

Hobbyer er ofte veldig kjønnssegregerte. Jeg driver med masse forskjellig, men det er stort sett godt under 10% kvinner tilstede. Fleste kvinner jeg kjenner har "trening" og "være med venner" som interesse.

Anonymous poster hash: 4507b...962

Gjest Thoringen
Skrevet

Når dette har blitt et mønster, handler det ( som og andre har vært inne på ), om deg.

Åpenbart. Jeg har aldri utelukket at det finnes mange, mange flotte, avbalanserte kvinner der ute. Jeg bare luftet min frustrasjon at jeg ser ut til å ikke å treffe på en av dem.

Mitt spørsmål er : hvorfor fortsetter du å date den type damer? Ser du ikke hvordan de er nokså tidlig? 

Det gjør jeg og det er derfor jeg jeg avslutter forholdet tidlig. Men generelt sett har ikke folk lagt ut alt om seg selv i det øyeblikket når jeg blir kjent med dem. 

Jeg går inn i psyken din, prøver å forstå da jeg har lest endel psykologi og jeg føler at du projiserer din energi på andre, gjerne noe du selv har i deg. 

Jeg quoter denne her siden jeg føler at dette er kjernen i innlegget ditt. I utgangspunktet har du konkludert at jeg projiserer mine problemer på folk jeg møter. Men samtidig trekker du ikke konklusjonen helt til sin logiske slutt ;)

(ja, jeg har også lest psykologi - nok til å vite hvor lite jeg vet).

Jeg kunne selvsagt påpekt at du legger opp til en diagnose på ganske tynt grunnlag...

Hvis man tar enhver frustrasjon post i dette forumet som en solid utgang for en diagnose tror jeg du ville konkludert at dette forumet frekventeres av gærne folk. 

Av og til er frustrasjon bare en frustrasjon...

Skrevet

Har samme problemet med menn. Altså ikke akkurat samme type problemer. Jeg sturer ganske fort unna om de har for belastende bagasje, men jeg tiltrekker meg ofte feil typer menn.

Skrevet

Jeg trodde dette var implisitt fra min første post? Det er ikke diagnosen jeg trenger hjelp med madam ;)

Hmm... Det er jo egentlig slik at kvinner jeg jobber med (altså ingen forhold til dem bortsett fra vennskap) sier at jeg burde vært terapeut - men dette er ikke noe jeg projiserer når jeg treffer en kvinne på en bar (bevist hverfall).

Aha. Der tror jeg du har kjernen i problemet. Du utsråler sikkert en sånn : jeg er en person du kan dele alle dine tanker og problemer med fordi jeg er en så god lytter vibe

Skrevet (endret)

Ja, man kjenner ikke en person med en gang, men du ser jo etter noen møter om det er noen du liker eller ei? Virker ikke som du selv er nok bevisst på hva du egentlig vil ha?

Og det høres også ut som du kanskje overfører egne følelser over på damene. Du sier du likte før de som var positive osv, det er et tegn på at du kanskje ikke er det selv. Du trenger noen til å løfte deg opp?

Men ender opp med å være den som skal "ta seg av" ei dame. Da er det noe i din framtoning du må jobbe med. Samtidig : alle har vel "bagasje" på en eller annen måte, hva er normalt liksom? Du har jo selv bagasje med din eks! ( synd å høre om forøvrig ).

Nå går jeg i dybden her, men det høres ikke ut som du kjenner deg selv helt. Du takler kanskje ikke alle dine egne sider, men ender opp med noen som drar deg ned allikevel, fordi du også har det i deg?

Jeg går inn i psyken din, prøver å forstå da jeg har lest endel psykologi og jeg føler at du projiserer din energi på andre, gjerne noe du selv har i deg. Min erfaring e at folk som er veldig opptatte av at andre skal være positive osv, gjerne bærer på mye tungsinn selv. Folk som er seg selv, på godt og vondt, ( vi er alle sammensatte ), er ofte mest balanserte. De som ikke fornekter sine , gjerne kall det "mørke"sider, mens de som er opptatte av at andre skal være "normale", "positive" etc, gjerne har endel issues selv de burde jobbe med. Synes du skal ta dette som et eksperiment til å bli bedre kjent med deg selv, bli mer bevisst på hvem du er og hva du søker etter i ei dame.

Anonymous poster hash: 82a5f...c32

Du "går inn i psyken" til en person som har skrevet et innlegg på KG?

Hadde du hatt mer kunnskap om psykologi så hadde du visst at det på ingen måte går an å psykoanalysere en person ut i fra et innlegg på et forum.

Man kan komme med forslag til løsninger men å leke psykolog på den måten blir for lettvint.

Du skriver noen relevante ting i innlegget ditt men du burde formulere deg litt mer generelt siden du ikke har grunnlag til å sette deg inn i ts sin psyke.

Ingen som faktisk har litt kunnskap om psykologi ville gjort noe slikt.

Endret av Forglemmegei
Skrevet

Jeg godtar bagasje - det er gravlunden i skapet jeg vil unngå...

Og når det gjelder alderen - de to siste eksemplene mine var 22 og 24. Er ikke så keen på jenter som er yngre enn dette...

Finn deg noen på din egen alder. Da er de over dramaalderen, og har i tillegg har rukket å bearbeide og legge bak seg mye av bagasjen fra fortiden.

Anonymous poster hash: f3cdd...eb7

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...