Gjest Rux Skrevet 17. august 2015 #1 Skrevet 17. august 2015 Jeg skal kjøpe meg ny data, men sliter litt med å forstå hvorfor mange av dataene med flash-minne har så ekstremt mye mindre minne enn de med harddisk. Holder det virkelig med 32 GB flash på en pc dersom man bruker den til nettsurfing, skriving av små dokumenter, pluss normal lagring av bilder??
AnonymBruker Skrevet 17. august 2015 #2 Skrevet 17. august 2015 Jeg vil si nei. Og har ikke du allerede opprettet en tråd om billig studentpc? Anonymous poster hash: c2785...ca2
Gjest Rux Skrevet 17. august 2015 #3 Skrevet 17. august 2015 Jeg vil si nei. Og har ikke du allerede opprettet en tråd om billig studentpc? Anonymous poster hash: c2785...ca2 Nei, det har jeg ikke Men siden du sier nei, kan du forklare hvorfor du mener nei? Jeg skjønner at 32gb er lite for en data, men nesten alle dataene med flashminne har veldig lite minne.
-Jiinxs- Skrevet 17. august 2015 #4 Skrevet 17. august 2015 (endret) Bruk mer penger og kjøp deg en skikkelig laptop. 32 gb på en laptop er altfor lite og er sjokkert at de faktisk selger slike pcer. Men om du vil dra med deg en ekstern harddisk eller en milliard minnepenner så kjør på. Endret 17. august 2015 av -Leon-
Gjest Rux Skrevet 17. august 2015 #5 Skrevet 17. august 2015 Bruk mer penger og kjøp deg en skikkelig laptop. 32 gb på en laptop er altfor lite og er sjokkert at de faktisk selger slike pcer. Men om du vil dra med deg en ekstern harddisk eller en milliard minnepenner så kjør på. Så det er ikke noen forskjell på flashminne og harddisk? Det er rett og slett bare latterlig lite minne på dem??
-Jiinxs- Skrevet 17. august 2015 #6 Skrevet 17. august 2015 Så det er ikke noen forskjell på flashminne og harddisk? Det er rett og slett bare latterlig lite minne på dem?? Forskjellen mellom flash og harddisk er hastigheten på hvor raskt den f.eks reagerer på oppgaver. Flash = Solid State Disk (SSD)
Jonencloud Skrevet 18. august 2015 #7 Skrevet 18. august 2015 anbefaler virkelig ikke en harddisk på 32GB selv om det er en SSD. jeg har minnepinner med større kapasitet enn det
tdm900 Skrevet 19. august 2015 #8 Skrevet 19. august 2015 Jeg skal kjøpe meg ny data, men sliter litt med å forstå hvorfor mange av dataene med flash-minne har så ekstremt mye mindre minne enn de med harddisk. Holder det virkelig med 32 GB flash på en pc dersom man bruker den til nettsurfing, skriving av små dokumenter, pluss normal lagring av bilder?? Husk at det er operativsystemet som ligger på flashenheten. Alt anna du lagrer går rett til en snurrende HDD. Mac har alt liggende på flash, og er superfornøyd med den
-Jiinxs- Skrevet 19. august 2015 #9 Skrevet 19. august 2015 Husk at det er operativsystemet som ligger på flashenheten. Alt anna du lagrer går rett til en snurrende HDD. Mac har alt liggende på flash, og er superfornøyd med den Jeg vet ikke om du snakker om andre pcer. Men om man går ut ifra spesifikasjonene på den som er linket. Så er det kun en harddisk og det er en flash. OS tar sikkert fra 10-15 gb så det er ikke mye igjen da.
tdm900 Skrevet 19. august 2015 #10 Skrevet 19. august 2015 Jeg vet ikke om du snakker om andre pcer. Men om man går ut ifra spesifikasjonene på den som er linket. Så er det kun en harddisk og det er en flash. OS tar sikkert fra 10-15 gb så det er ikke mye igjen da. Sludder og vås!! Du får PC der operativsystemet ligger på en flashdisk, og alt anna blir lagret på EGEN INTERN HDD. Har du noen gang laget partisjoner på en HDD i en PC? Om du har så har du sikkert funnet at f.eks dokumentmappa kan styres til en annen partisjon enn den som heter C-disken. Da sitter på D, E, F osv. etter hvor mange partisjoner du ønsker. TS får lese litt mer om hva som står i spesifikasjonen om PC'n. Tipper det står at det også er en HDD som er oversett. Gud og hver mann veit jo at 32GB holder ikke som det eneste å lagre både operativsystem, bilder, dokumenter osv. 1
-Jiinxs- Skrevet 20. august 2015 #12 Skrevet 20. august 2015 Ja, jeg har laget partisjoner før og jeg sa at om man skulle gå ut ifra det som stod på siden så er det kun 32 GB. 1
penny_ Skrevet 20. august 2015 #13 Skrevet 20. august 2015 Sludder og vås!! Du får PC der operativsystemet ligger på en flashdisk, og alt anna blir lagret på EGEN INTERN HDD. Har du noen gang laget partisjoner på en HDD i en PC? Om du har så har du sikkert funnet at f.eks dokumentmappa kan styres til en annen partisjon enn den som heter C-disken. Da sitter på D, E, F osv. etter hvor mange partisjoner du ønsker. TS får lese litt mer om hva som står i spesifikasjonen om PC'n. Tipper det står at det også er en HDD som er oversett. Gud og hver mann veit jo at 32GB holder ikke som det eneste å lagre både operativsystem, bilder, dokumenter osv. Du kan dele en disk i flere partisjoner, ja, men hva har det med saken å gjøre? Det er fortsatt bare én disk på 32 GB, men jeg ser ingen link i tråden så kan ikke sjekke. Jeg vet ikke om du snakker om andre pcer. Men om man går ut ifra spesifikasjonene på den som er linket. Så er det kun en harddisk og det er en flash. OS tar sikkert fra 10-15 gb så det er ikke mye igjen da. Hvor er linken? Finner den ikke.
-Jiinxs- Skrevet 20. august 2015 #14 Skrevet 20. august 2015 Hvor er linken? Finner den ikke. Forvekslet denne tråden med denne hvor det også ble nevnt om en laptop med 32gb. Ser ut som at linken som ble nevnt i den andre tråden ikke funker lengre og jeg husker ikke hva pcen het.
Jonencloud Skrevet 21. august 2015 #15 Skrevet 21. august 2015 Forvekslet denne tråden med denne hvor det også ble nevnt om en laptop med 32gb. Ser ut som at linken som ble nevnt i den andre tråden ikke funker lengre og jeg husker ikke hva pcen het. er det HP Stream dere snakker om?
AnonymBruker Skrevet 23. august 2015 #16 Skrevet 23. august 2015 Jeg har en Asus Eee som bare har 32 GB, men den støtter i tillegg SD-kort. Windows 8.1 bruker ca 13 GB etter oppdateringer, så det er 17 til overs. I tillegg kan jeg ha datafiler som bilder, video og musikk på SD-kortet. Den egner seg ikke til spilling, men siden den bare veier 1 kg og batteriet varer i over 10 timer er den veldig grei å ha med på tur. Anonymous poster hash: e1f4e...7ae
Lutetium 71 Skrevet 23. august 2015 #17 Skrevet 23. august 2015 Sludder og vås!! Du får PC der operativsystemet ligger på en flashdisk, og alt anna blir lagret på EGEN INTERN HDD. Det kan godt hende, men det er ingen universal løsning på alle maskiner med SSD disk. Mange har bare den ene fysiske disken. Har du noen gang laget partisjoner på en HDD i en PC? Om du har så har du sikkert funnet at f.eks dokumentmappa kan styres til en annen partisjon enn den som heter C-disken. Da sitter på D, E, F osv. etter hvor mange partisjoner du ønsker. Det stemmer at man kan be windows "rute" de personlige mappene til en annen partisjon. Men det vil ikke ha mye for seg om man ikke flytter dem til en annen fysisk harddisk, om det er plassbesparelse man er ute etter. TS får lese litt mer om hva som står i spesifikasjonen om PC'n. Tipper det står at det også er en HDD som er oversett. Gud og hver mann veit jo at 32GB holder ikke som det eneste å lagre både operativsystem, bilder, dokumenter osv. 32GB kan bli litt knapt til win7 og nyere, ja. Men så vidt jeg kan se er ingen av de to pcene linket til her, utstyrt med noe annet en en eneste 32 GB SSD disk (intet mekanisk platelager gjemt bort noe sted).
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå