AnonymBruker Skrevet 17. august 2015 #1 Skrevet 17. august 2015 Hei! Jeg har gått på p-pillen Microgynon i ca 2,5 år nå, og vært fornøyd. Men i de siste 2 månedene har jeg hatt mye mellomblødninger, og det liker jeg ikke så godt Så jeg dro til legen min som ble overrasket siden jeg hadde gått på Microgynon så lenge uten problemer, og hun sa at den pillen var ganske sikker når det gjaldt mellomblødninger. Men han ga meg altså resept på Yasmin p-piller. Jeg har enda ikke hentet ut resepten fordi jeg er litt skeptisk... Jeg har lest mye negativt om Yasmin på nettet i det siste, og lest om mange som absolutt ikke anbefaler den og at de fikk ekstreme bivirkninger som håravfall, kviser, uren hud osv, og mange forteller også om at de fikk blodpropp. Derfor er jeg ganske bekymret for å eventuelt prøve denne pillen... Noen av dere som har noen erfaringer? Anonymous poster hash: 3133f...fa5
AnonymBruker Skrevet 17. august 2015 #2 Skrevet 17. august 2015 Jeg har gått på Yasmine og den er absolutt ikke å anbefale. Ble bare deppa og sint, masse kviser, dårlig matlyst osv. Gikk over på Microgynon og kunne ikke vært mer fornøyd. Har brukt disse et par år nå, og ikke hatt problemene du beskriver. Kan være jeg får de etterhvert, men tar de i såfall når de kommer. Varslet gyn om at jeg har hatt blodpropp og et par hjerneblødninger fra fødselen av, men fikk likevel beskjed om at jeg kan gå på de da de som du sikkert vet ikke har så høy risiko for blodpropp. Skal også sies at jeg har hatt p-stav, noe som rett og slett var forjævlig. Mellomblødninger konstant, depresjon, sinne, masse kviser (samme som med pillen Yasminelle. Mellomblødninger opplevde jeg på p-staven, noe som var det aller verste da det kom i tide og utide og at jeg måtte ha bind tilgjengelig konstant. Angrer på at jeg valgte dette prevensjonsmiddelet, da det er meningen at det IKKE skal blø så lenge denne har hormoner. Lykke til med valget, så håper jeg du finner ut av det Anonymous poster hash: 69cbe...dbe
AnonymBruker Skrevet 17. august 2015 #3 Skrevet 17. august 2015 Yasmin ga meg håravfall, ekstreme humørsvinginger, depresjon, og jeg gikk en del opp i vekt. Gikk raskt ned igjen uten noe forsøk på å gå ned da jeg sluttet.. Det ga meg derimot fin hud og hadde aldri problemer med mellomblødninger osv. Men de negative bivirkningene var altfor alvorlige til at jeg kunne fortsette å gå på de. De er også svartelistet av mange leger pga faren for blodpropp. Anonymous poster hash: f355b...248
AnonymBruker Skrevet 17. august 2015 #4 Skrevet 17. august 2015 Tusen takk for bra svar, det dere forteller er det jeg har hørt også. Jeg tror jeg fortsetter på Microgynon litt til, og skal heller prøve å være slavisk med tidspunktet jeg tar pillen på. Kanskje det hjelper. Tør virkelig ikke å prøve Yasmin hvis jeg kommer til å få sånne bivirkninger :/ TS.Anonymous poster hash: d4abc...8f6
WallenStairs Skrevet 17. august 2015 #5 Skrevet 17. august 2015 Microgynon ga meg kraftige utslett. Ville heller valgt spiral, hormoner eller kobber. Fungerer bedre med spiral hos meg enn p-piller.
Gjest Sukkerbit Skrevet 17. august 2015 #6 Skrevet 17. august 2015 Jeg har ingen bivirkninger på yasmin
AnonymBruker Skrevet 17. august 2015 #7 Skrevet 17. august 2015 Jeg hadde konstant ømme bryster og null sexlyst med Microgynon. Nå bruker jeg Yasmin og har ingen bivirkninger. Sjansen for blodpropp er størst de første 6 mnd etter start av p-piller, etter det synker det mye. Det er større sjanse for blodpropp under en graviditet. Men om legen din mener det er trygt for deg så er det nok det. Anonymous poster hash: db6c7...966
AnonymBruker Skrevet 18. august 2015 #8 Skrevet 18. august 2015 Jeg er kjempefornøyd med Yasmin. Brukt i mange år. Hjelper mot kviseproblemet, får så og si ingen kviser. Lett vektnedgang. Ikke ømhet i bryster. Ikke gravid Muligens noe nedsatt sexlyst. Jeg prøvde Mikrogynon litt siden hormoninnholdet er mindre, men da kom kvisene tilbake. Anonymous poster hash: 0bef6...5f9
AnonymBruker Skrevet 18. august 2015 #9 Skrevet 18. august 2015 Jeg bruker Yasmin. Da jeg begynte på dem var det første gang jeg brukte p-piller. De første månedene slet jeg med bivirkninger som voldsom kvalme og veldig ømme bryster, samt at mensen kom før jeg begynte på sukkerpillene, så det ikke gikk an å hoppe over. Men dette er vistnok vanlig, og varer bare noen måneder. Nå er alt greit, merker ingen bivirkninger av dem. Hud, hår og humør er som før. Anonymous poster hash: bb1b6...161
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå