AnonymBruker Skrevet 17. august 2015 #1 Skrevet 17. august 2015 Det har nå gått noen uker siden jeg ble voldtatt og anmeldte dette. I tiden etter har jeg "trege" reaksjoner, hvis jeg kan si det slik.... Første uken var jeg i sjokk og gjenoppleve akten, avhørene etc om igjen og om igjen. Så har jeg vært passiv og hatt litt angst. Først nå tre uker senere kjenner jeg gråten presse på. Jeg har ikke vært på jobb på tre uker og kjenner jeg må samle mot for å komme i gang igjen. Jeg er godt voksen. Noen som vil dele erfaringer på etterreaksjoner? Jeg kan legge til at jeg gruer meg veldig til rettssaken selv om det er mange måneder til. Jeg spør meg selv hvorvidt jeg kommer til å grue meg hele tiden eller om jeg blir sterkere, sintere(?)etterhvert...Anonymous poster hash: 16367...326
Gjest Gjest_Erica Skrevet 17. august 2015 #2 Skrevet 17. august 2015 Du er og var modig som anmeldte voldtekten! Modig gjort. Det viser at du står opp for deg selv.Reaksjonene dine er helt normale. Kanskje du har holdt tilbake gråten? Skjønner at du gruer deg til rettsaken. Lett for meg å i, men forsøk å ikke tenke for mye på den. Den vil bli tøff, du vil gjenoppleve overgrepet og følelsene, men den vil være et bevis for deg selv at voldtekten var ene og alene hans skyld og ansvar. Det er han som har gjort ugjerningen. 1
AnonymBruker Skrevet 17. august 2015 #3 Skrevet 17. august 2015 For meg gikk det et halvt år før jeg felte en tåre etter voldtekten. Den første tida var jeg veldig likegyldig og passiv, kunne snakke om det som hadde hendt uten problemer fordi det føltes som at det ikke handlet om meg. Var veldig distansert, rett og slett. Alle reagerer forskjellig, og alle reaksjoner er normale/tillatte! Du må ikke føle at du reagerer "tregt", for mange tar det tid før realiteten synker inn. Jeg gruet meg også veldig til rettsaken, men når dagen kom så var det ikke så ille som jeg hadde forventet. Selv om det selvfølgelig var grusomt så gikk det greit å stå i det. Rettsaken var min måte å si fra om at jeg ikke lar meg selv bli behandlet slik, og det var veldig styrkende å stå opp for meg selv og få plassert skylden der den hører hjemme. Utrolig sterkt gjort av deg å anmelde, det står det stor respekt av. Husk at ingenting av dette er din feil, og ikke klandre deg selv. Det er KUN han som har skyld! Ønsker deg lykke til videre, og håper du klarer å komme deg gjennom dette på best mulig vis Anonymous poster hash: 4f79b...795 2
AnonymBruker Skrevet 17. august 2015 #4 Skrevet 17. august 2015 Takk for svar og takk for at dere deler. Anonymous poster hash: 16367...326
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå