Gå til innhold

Rekkehus eller enebolig?

Fremhevede innlegg

Skrevet (endret)

Jeg og familien (et barn, og mannen min i tillegg til meg) har bodd i rekkehusleilighet i firemannsbolig de siste 16 årene, og har stortrivdes med det. Kunne ikke tenke meg enebolig, mest pga alle merkostnadene. Ikke bare koster de en million eller to mer i innkjøp, de koster også desto mer å vedlikeholde og forsikre pga størrelsen. Med rekkehusleilighet blir det mindre areal å rydde og vaske inne også :PVi er også storfornøyde med den hagen vi har.

Jeg hadde aldri orket å "bo meg ihjel" og betale så mye det koster å ha en enebolig. Jeg vil heller leve litt mer, bruke pengene på andre ting, og betale litt  mindre for å bo.

Det er deilig å ha det romslig økonomisk i årene fremover, hvis man ikke velger det dyreste alternativet når det kommer til bolig.

Endret av Million
  • Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg og familien (et barn, og mannen min i tillegg til meg) har bodd i rekkehusleilighet i firemannsbolig de siste 16 årene, og har stortrivdes med det. Kunne ikke tenke meg enebolig, mest pga alle merkostnadene. Ikke bare koster de en million eller to mer i innkjøp, de koster også desto mer å vedlikeholde og forsikre pga størrelsen. Med rekkehusleilighet blir det mindre areal å rydde og vaske inne også :PVi er også storfornøyde med den hagen vi har.

Jeg hadde aldri orket å "bo meg ihjel" og betale så mye det koster å ha en enebolig. Jeg vil heller leve litt mer, bruke pengene på andre ting, og betale litt mindre for å bo.

Det er deilig å ha det romslig økonomisk i årene fremover, hvis man ikke velger det dyreste alternativet når det kommer til bolig.

Jeg ville ha valgt leilighet uavhengig av økonomi. Har absolutt råd til enebolig men fant en leilighet med terrasse som passer ypperlig. Prisen er like for leilighet som for hus men man slipper alt styret med vedlikehold ved å velge leilighet!

Positiv hilsen gjest :-) :-)

Anonymous poster hash: b528c...05a

• Liker 1
Skrevet

Er ingen status å eie enebolig selv om mange later til å tro det.

Anonymous poster hash: a1368...273

• Liker 1
Skrevet

Det er vel smak og behag.

Jeg for min del gleder meg til huset vårt er ferdig. Vil aldri mer bo i tomansbolig/leilighet. Man har jo fader ikke privatliv!

Og så er det jo ikke slik at huset må males hvert år, og man må ikke ha hage selv om man har enebolig ;)

Anonymous poster hash: a48dc...fdc

Skrevet

For meg er det viktig å bo sentralt. Gangavstand til sentrum, masse busser og kollektivtransport i alle retninger. Da blir det tomannsbolig som var alternativet vi kunne betale.

Jeg drømmer i smug om enebolig, uten nabobarn som invaderer tomta vår,  naboene vegg i vegg som ringer på døra vårt i ett sett og vil låne alt mulig (de trenger vel ikke kjøpe hageredskaper og annet utstyr når vi allerede har det? De trenger jo ikke sette opp hagebord eller lekeapparater av noe slag i egen hage når vi har det allerede! De trenger ikke kjøpe egg, sukker, søppelposer etc når det er bare å spørre oss, vel....). Men det å kunne gå til jobb, sentrum, butikker er gull verdt.

Jeg trivdes kjempegodt med de forrige naboene våre, som var litt mer private og hensynsfulle av seg. Men har ikke lyst til å la de nye naboene gjøre at jeg mistrives så mye at jeg vil flytte... :-(

Anonymous poster hash: f0a78...8c6
  • Liker 1
Skrevet

For meg er det viktig å bo sentralt. Gangavstand til sentrum, masse busser og kollektivtransport i alle retninger. Da blir det tomannsbolig som var alternativet vi kunne betale.

Jeg drømmer i smug om enebolig, uten nabobarn som invaderer tomta vår, naboene vegg i vegg som ringer på døra vårt i ett sett og vil låne alt mulig (de trenger vel ikke kjøpe hageredskaper og annet utstyr når vi allerede har det? De trenger jo ikke sette opp hagebord eller lekeapparater av noe slag i egen hage når vi har det allerede! De trenger ikke kjøpe egg, sukker, søppelposer etc når det er bare å spørre oss, vel....). Men det å kunne gå til jobb, sentrum, butikker er gull verdt.

Jeg trivdes kjempegodt med de forrige naboene våre, som var litt mer private og hensynsfulle av seg. Men har ikke lyst til å la de nye naboene gjøre at jeg mistrives så mye at jeg vil flytte... :-(

Anonymous poster hash: f0a78...8c6

Om jeg ydmykt får komme med et forslag:

Neste gang dine naboer bare skal låne noe så kan du enten la være å åpne eller du kan si at det ikke passer.

Ytterst positiv gjest :-) :-) :-)

Anonymous poster hash: b528c...05a

• Liker 1
Skrevet

Noen ganger lurer jeg jo litt på hvor mye rekkehus faktisk passer for barnefamilier. Virker vel som en grinebiter,men det blir mye bråk av det.

Vi bor trangt,det er lytt og på vår rekke har det til nå ikke vært noen barn. Nå skal det flytte inn en familie med 4 barn. Må innrømme at jeg er litt skeptisk. Uteplassen er kun adskilt med en hekk,og i går hørte jeg at de skal ha trampoline.

Jaja,kanskje det ikke blir så ille. Blir bare en overgang siden vi er vant til å ha gamle folk ved siden av.

For min del passer egentlig ikke rekkehus siden jeg er glad i privatliv,og det er ikke alltid jeg ønsker å slå av en prat bare fordi jeg sitter på uteplassen med en bok.

Vi har ikke råd til noe enebolig,så da har det blitt til at vi bor her.

Anonymous poster hash: 11b89...cee
Skrevet

Rekkehus er bra mens barna er små, under forutsetning av at det bor andre barnefamilier i rekken, med barn på noenlunde samme alder. Når barna blir større, kan det være greit å gå over til enebolig. Når man blir eldre, vil det for de fleste være mer lettvint med leilighet. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...