Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg har nett vært i retten barnefordelingsak . Min x kone krever å få ungene på 100%. Vi har gått fra hverandre en gang før da satt hun ut rykte på byn at jeg var konemishandler og barnemishandler . Vi fant tilbake til hverandre den gang da for 10 år siden. Konfronterte henne da med hva hun sa. Noe hun benektet for at hun hadde sagt . Men nå 10 år senere går vi fra hverandre. Skiller oss . Nå har hun stevnet meg for retten . Men nå tar hun opp igjen dette i retten. Så nå står hun plutselig for det. Uten bevis eller noe ting for det har aldri skjedd. Kun tomme ord .

Men i retten så har min x kone løyet under ed og sagt jeg er konemishandler og barnemishandler. Dette er ikke sant overhode ikke.

Hva gjør man nå? Det er straffbart å lyve under ed.

Anonymous poster hash: 858c4...414

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sorry kompis, det er ingenting du kan gjøre. Du er ferdig, rettsvesenet heier på kvinner.

Anonymous poster hash: f3b40...ee2

• Liker 3
Skrevet

Hvis retten gjør en feil(som å tro på og vektlegge en løgn) kan du hevde at du ikke annerkjenner retten pga saksbehandlingsfeil. Hvis retten ikke lenger har rett(med andre ord tar feil) er den ikke lenger en rett.

Anonymous poster hash: 87781...82a
Skrevet

I dette tilfellet er det ord mot ord. Er det noen som kan vitne til at hun faktisk har sagt dette, og så eventuelt tatt det tilbake etter dere fant tilbake første gangen? 

Om dere har relativt voksne barn så ville jeg faktisk bedt dem om å møte i retten :)

Da vil de kanskje si noe om at du ikke er den eksen din påstår at du er.

Gjest Coolaid
Skrevet

Jeg har nett vært i retten barnefordelingsak . Min x kone krever å få ungene på 100%. Vi har gått fra hverandre en gang før da satt hun ut rykte på byn at jeg var konemishandler og barnemishandler . Vi fant tilbake til hverandre den gang da for 10 år siden. Konfronterte henne da med hva hun sa. Noe hun benektet for at hun hadde sagt . Men nå 10 år senere går vi fra hverandre. Skiller oss . Nå har hun stevnet meg for retten . Men nå tar hun opp igjen dette i retten. Så nå står hun plutselig for det. Uten bevis eller noe ting for det har aldri skjedd. Kun tomme ord .

Men i retten så har min x kone løyet under ed og sagt jeg er konemishandler og barnemishandler. Dette er ikke sant overhode ikke.

Hva gjør man nå? Det er straffbart å lyve under ed.

Anonymous poster hash: 858c4...414

Bare la hun kjøre løpet og vise sin elendige oppførsel i retten. Forhold deg rolig og saklig og ikke bli opprørt over hennes påstander. 

Klarer du det ser retten hvem du er, og hvem hun er. Da ordner det seg.

Skrevet

Hun snakker litt imot seg selv da, siden hun tok deg tilbake den andre gangen?

Gjest gjestvest
Skrevet (endret)

Det er nå slik at den som kommer med en påstand har bevisansvaret. Det faktum at dere fant til hverandre etter ryktene den gang svekker disse påstandene. Dette kan din forsvarer, om du har en, påpeke. Evt du selv, om du er selvprosederende. 

Det er riktig at falsk forklaring er straffbart etter straffelovens 15de kapittel. Straffeloven er underlagt politiet, den prosederes av politiadvokater. Dette vil si at ved falsk forklaring skal du anmelde. Så skal politiet etterforske saken. 

Endret av gjestvest
Skrevet

Ja du kan gå til sivilt søksmål for e.l. for injurierende påstander og ærekrenkelse, muligens i etterkant.

https://snl.no/%C3%A6rekrenkelse

I en rettsstat burde man være uskyldig inntil det motsatte er bevist.

Gjest gjestvest
Skrevet

Ja du kan gå til sivilt søksmål for e.l. for injurierende påstander og ærekrenkelse, muligens i etterkant.

https://snl.no/%C3%A6rekrenkelse

I en rettsstat burde man være uskyldig inntil det motsatte er bevist.

Du viser til Straffelovens kapittel 23. 

Straffeloven er underlagt politiet. En kan ikke reise sivilt søksmål der Straffeloven kommer i anvendelse. 

Skrevet (endret)

Du viser til Straffelovens kapittel 23. 

Straffeloven er underlagt politiet. En kan ikke reise sivilt søksmål der Straffeloven kommer i anvendelse. 

Ja, man kan anmelde det, og man burde det, men det blir vel henlagt...

Men det du sier er rett og slett feil. Det er utallige eksempler på søksmål på æreskrenkelse.

Sivilt søksmål er veien å gå. Det jeg viser er den juridiske definisjonen på hva hun driver med. Man kan få oppreisning for skadene, og det er jo en straff det og, gjerne en som svir litt mer enn betinget fengsel.

Endret av Betasuppe
Gjest gjestvest
Skrevet

Ja, man kan anmelde det, og man burde det, men det blir vel henlagt...

Men det du sier er rett og slett feil. Det er utallige eksempler på søksmål på æreskrenkelse.

Sivilt søksmål er veien å gå. Det jeg viser er den juridiske definisjonen på hva hun driver med. Man kan få oppreisning for skadene, og det er jo en straff det og, gjerne en som svir litt mer enn betinget fengsel.

Ok, det kan jeg gå med på. Om du kommer med en lovbestemmelse utenfor straffeloven du kan vise til. Eller så faller dette inn under politiets ansvarområde, og kan som sagt ikke behandles sivilt. 

Skrevet

Ok, det kan jeg gå med på. Om du kommer med en lovbestemmelse utenfor straffeloven du kan vise til. Eller så faller dette inn under politiets ansvarområde, og kan som sagt ikke behandles sivilt.

Les om bokhandleren fra Kabul og Seierstad.

Skrevet

Har vært i en slik sak og vunnet hovedomsorg, så hvis du ønsker en spartingsparter så pm meg

Skrevet

Sorry kompis, det er ingenting du kan gjøre. Du er ferdig, rettsvesenet heier på kvinner.

Anonymous poster hash: f3b40...ee2

Dette stemmer overhodet ikke i dag. Rettspraksis viser at mor og fars rettigheter har blitt utlignet med årene.

Anonymous poster hash: 44692...a07

Skrevet

TS! Hvor er advokaten din?

Anonymous poster hash: 2c5a2...629

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...