AnonymBruker Skrevet 16. august 2015 #1 Skrevet 16. august 2015 For noen år siden la jeg på meg endel, og har siden det vært overvektig. (170 cm og 80 kg). Vekten min hemmer meg i stor grad i hverdagen, hovedsakelig psykisk og sosialt. Jeg fungerer ikke lenger i sosiale sammenhenger og har problemer med å snakke/ta kontakt med folk jeg ikke kjenner så godt. Jeg føler jeg ikke fortjener gode ting som egentid, materielle goder osv. Jeg går sjelden ut av huset - delvis fordi jeg føler jeg ikke fortjener det og delvis pga de sosiale problemene. jeg føler på en måte at det å være lykkelig er forbeholdt de tynne og vakre. Når jeg først er sosial begrenser jeg meg selv veldig pga vekten min. Vil ikke danoe på byen, liker meg best i et hjørne for meg selv. Tidligere har jeg vært sosial og livsglad, men jeg klarer ikke å finne tilbake til den personen. Jeg er i ferd med å gå ned I vekt men er redd det ikke løsere problemene mine. De eneste jeg føler meg komfortabel rundt er mannen min og barna mine .. noen tips?Anonymous poster hash: 0bdbe...ce3
AnonymBruker Skrevet 17. august 2015 #2 Skrevet 17. august 2015 Har det litt på samme måten, føler meg hemmet av vektoppgangen. Men er nødt til å fungere sosialt og har ikke trukket meg helt tilbake som deg. Her gjelder det å være takknemlig for at alle kroppsdeler er intakt. Det er lett å ta det som en selvfølge, men forestill deg at du hadde blitt funksjonshemmet på noen måte. Det er mye verre. I tillegg er vel det største problemet hva du tror andre tenker om deg. Disse tankene må du utfordre. Hva er det verste som kan skje? Kommer det til å stå i riksdekkende aviser at du er tjukk? Anonymous poster hash: cabdc...2f5
AnonymBruker Skrevet 17. august 2015 #3 Skrevet 17. august 2015 . De eneste jeg føler meg komfortabel rundt er mannen min og barna mine .. noen tips?Anonymous poster hash: 0bdbe...ce3 Ja, "Fake it 'til you make it". Rett deg opp i ryggen, kle deg i klær du føler deg vel i, og gå ut i verden med hodet høyt hevet. De første gangene vil være utrolig vanskelig, men så blir det gradvis mer og mer naturlig. Så tar du telefonen, ringer til en psykolog, og sier at du mener du ikke fortjener å ha det bra. Bruk noen timer der, så ser du at det er feil, alle fortjener å ha det godt med seg selv. Og når dette er gjort, du har fått alt på plass, er du en av de pene, vellykkede som du i dag ser slik opp til, at du degraderer deg selv til å være uverdig. Dette er forenklet skrevet, og det vil ikke være lett, men dette er noe du må jobbe med. Anonymous poster hash: ed69d...277 1
AnonymBruker Skrevet 17. august 2015 #4 Skrevet 17. august 2015 Se på en overvektig lita jente. Syns du hun fortjener mindre? Viss ikke, hvorfor skulle du fortjene mindre? Anonymous poster hash: 59745...8d1
AnonymBruker Skrevet 17. august 2015 #5 Skrevet 17. august 2015 Du er vel som ganske mange % av norske befolkning, ca 10 kg overvektig.... Det er jo ikke noe å grave seg ned for! Anonymous poster hash: c53ad...72f 1
AnonymBruker Skrevet 17. august 2015 #6 Skrevet 17. august 2015 Tidligere har jeg vært sosial og livsglad, men jeg klarer ikke å finne tilbake til den personen. Jeg er i ferd med å gå ned I vekt men er redd det ikke løsere problemene mine. Anonymous poster hash: 0bdbe...ce3 Hvorfor ikke? Dersom du var sosial og livsglad tidligere og det kun er overvekten som har satt en stopper for det, så blir du sannsynligvis bedre igjen når du er sunnere, slankere og komfortabel i egen kropp. Et bedre kosthold samt trening gir deg også mer endorfinger, god holdning og energi - som i seg selv booster selvtilliten. Anonymous poster hash: 2ad56...d55 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå