Gå til innhold

Ja eller nei til mer innvandring til landet.

155 stemmer

1. 1. Ja eller nei til mer innvandring?

• Ja
      25
    • Nei
      130

Fremhevede innlegg

Skrevet

Trenger vel neppe mer forklaring...

Anonymous poster hash: ded0f...ea2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, hvis de lærer seg språket, skaffer seg jobb og integrerer seg.

Nei hvis ellers.

• Liker 3
Skrevet

har ikke noe imot mer innvandring om de som kommer er gira på å bidra i samfunnet, integrere seg, har høy kompetanse eller planer om å skaffe seg det. Vi trenger arbeidskraft og kloke hoder for å holde hjulene i gang når oljeeventyret nærmer seg slutten og eldrebølgen setter inn.

ressurssterke innvandrere er utelukkende positivt. 

men dagens innvandringspolitikk hvor vi tar imot enorme mengder mennesker som bare lever på velferdsordninger og ikke engang gidder lære seg språket har jeg ikke noe sansen for. 

• Liker 1
Skrevet

Fri innvandring ja, ufri innvandring nei. 

• Liker 1
Skrevet

Nei. Ønsker verken mer arbeidsinnvandring, svensker eller asylsøkere.

Anonymous poster hash: a1c53...3ac

• Liker 10
Skrevet

Dette er den viktigste saken for Norge. De andre politiske sakene er ubetydelige i forhold. Ap og NRK vil nok jobbe hardt før valget for å hindre at folk grubler for mye på dette.

Anonymous poster hash: 178f0...3fc
  • Liker 5
Skrevet

Ja til skilled workers (og deres familier) og lett-integrerbare innvandrere og nei til alle andre.

• Liker 3
Skrevet

Ja til skilled workers (og deres familier) og lett-integrerbare innvandrere og nei til alle andre.

Sa nei jeg, men er enig med ditt alternativ! Tror vi ville fått mer velstand her i landet, som igjen ville bidratt til mer velstand for våre handelspartnere. Som ville vært mye er effektivt enn den ikke effektive redde verden mentaliteten vi ser i dag blant mange. 

Skrevet

Sa nei jeg, men er enig med ditt alternativ! Tror vi ville fått mer velstand her i landet, som igjen ville bidratt til mer velstand for våre handelspartnere. Som ville vært mye er effektivt enn den ikke effektive redde verden mentaliteten vi ser i dag blant mange. 

Nemlig. Jeg liker hvordan land som Australia, New Zealand, Japan, Canada og til og med USA med sine ''green card'' har organisert det. Bare her i Europa naiviteten regjerer dessverre.

• Liker 7
Skrevet

Nemlig. Jeg liker hvordan land som Australia, New Zealand, Japan, Canada og til og med USA med sine ''green card'' har organisert det. Bare her i Europa naiviteten regjerer dessverre.

Men flere av disse landene er altså veldig strenge på innvandring, selv som "skille migrant". Selv om du viser til at du kan noe, så må du bortimot bevise at du ikke potensielt tar jobben far noen lokale før du får innvandre, det samme må arbeidsgiver. 

Anonymous poster hash: 75c8a...85c

Skrevet

Soleklart nei. Vi klarer ikke intregrere de som allerede er her. Kriminaliten har vokst enormt som følger av våre nye landsmenn og hoved problemet er at kulturen kræsjer så totalt med den norske. Det gjelder klart ikke alle. Samtidig vet man heller ikke hvor mange som har fått avslag på asyl søknaden oppholder seg. Køene for å få innvilget opphold eller ikke er også alt for lenge. Dessuten er jeg lei av forskjellsbehansling mellom etniske norske og utlendinger når det kommer til feks sosial stønad. Utlendinger får mye mer å rutte med i mnd av nav enn feks en etnisk norsk. Dem skriker ut rasisme.. men egentlig er det etnisk norske som kan utrope seg retten til å si at vi blir behandlet dårligere. Lappen får utlendingene også flere steder. Etnisk norske nei.. Hvorfor skal de få gode som ikke alle får?? I sverige får de også tilskudd for å dra på ferie til hjemlandet. Mulig det gjelder i Norge også. Hvorfor får ikke alene mødre eller feks uføretrygdene tilskudd til å dra på ferie??

Nei til halal mat og forby niqab. Forby også hijab på unger under 12 år. De får leve som de er i Norge. Så steng grensene.

• Liker 14
Skrevet

Men flere av disse landene er altså veldig strenge på innvandring, selv som "skille migrant". Selv om du viser til at du kan noe, så må du bortimot bevise at du ikke potensielt tar jobben far noen lokale før du får innvandre, det samme må arbeidsgiver. 

De aller fleste av landene jeg nevnte opererer egen list av yrker landet trenger kvalifisert arbeidskraft til. Så har du utdanning (og helst også erfaring) relatert til et av yrkene er du hjertelig velkommen :) Selvfølgelig må utdanningen din godkjennes først og eventuell autorisasjon innvilges, samt ha gode språkkunnskaper i de aller fleste tilfeller. 

Denne typen innvandringsregulering er godt gjennomtenkt og basert på landets behov, ikke føleri og ansvarsfraskrivelse for fremtidige problemer slik vise norske partier driver med.

• Liker 2
Skrevet

De aller fleste av landene jeg nevnte opererer egen list av yrker landet trenger kvalifisert arbeidskraft til. Så har du utdanning (og helst også erfaring) relatert til et av yrkene er du hjertelig velkommen :) Selvfølgelig må utdanningen din godkjennes først og eventuell autorisasjon innvilges, samt ha gode språkkunnskaper i de aller fleste tilfeller. 

Denne typen innvandringsregulering er godt gjennomtenkt og basert på landets behov, ikke føleri og ansvarsfraskrivelse for fremtidige problemer slik vise norske partier driver med.

Ja, det er jo det jeg påpekte, disse listene er således en måte å holde oversikt over behovene innen de ulike yrkene på. Men du kan bortimot glemme å få jobb i disse landene dersom yrket ditt ikke er oppført på en av disse listene. Det er i hvert fall særdeles vanskelig med mindre du greier å vise til at du er investor (med betydelige midler), at du er i en særstilling me tanke på spesialisering e.l. Et slikt system burde vi også ha i Norge.

Dette er en stor forskjell fra hva de blåblå nekene på tinget i Norge ønsker seg, de ønsker seg uhindret arbeidsinnvandring. 

Skrevet (endret)

Definer "innvandring".

Et "nei til innvandring" er samtidig et nei til EØS og til hele vår handelsavtale med EU-området.

De som sier "nei til innvandring" i denne tråden sier vel EGENTLIG "nei til flyktninger", "nei til familiegjenforening" og "nei til friheten til å velge sin ektefelle fritt dersom man har innvandrerbakgrunn".

Kanskje dere heller burde SI det, da.

Endret av Mann 42
  • Liker 2
Skrevet

Definer "innvandring".

Et "nei til innvandring" er samtidig et nei til EØS og til hele vår handelsavtale med EU-området.

De som sier "nei til innvandring" i denne tråden sier vel EGENTLIG "nei til flyktninger", "nei til familiegjenforening" og "nei til friheten til å velge sin ektefelle fritt dersom man har innvandrerbakgrunn".

Jeg tror de fleste er for forholdsvis fri innvandring av folk som er av kompatibel kultur.

Og imot innvandring, enten det dreier seg om asylsøkere, arbeidsinnvandrere eller andre, når disse er bærere av en kultur som er veldig forskjellig fra den som har grodd frem i Norge over mange hundre år.

Skrevet

Nå er jeg for fri innvandring. Men jeg regner med at denne tråd snakker om innvandring av flyktninger og asylsøkere. En slik innvandring er jeg selvsagt sterkt i mot, pga. at vi stort sett ikke trenger disse menneskene og at de er kostbare. Det koster mer en det smaker. Så derfor er nei selvsagt. Man ønsker jo ikke å ødelegge alt våre forfedre har bygget opp. Men innvandring av mennesker som kommer hit for og skape og folk vi trenger. De ønskes velkommen.

• Liker 5
Skrevet

Definer "innvandring".

De fleste forstår at denne tråd handler om lykkejegere som man kaller flyktninger og asylsøkere. Selv om de av en eller annen fantastisk grunn har tatt seg frem over halve jorda. Men slikt skal man selvsagt ikke påpeke da det ikke passer in hos egoistene som ønsker dem velkommen.

• Liker 3
Skrevet

De fleste forstår at denne tråd handler om lykkejegere som man kaller flyktninger og asylsøkere. Selv om de av en eller annen fantastisk grunn har tatt seg frem over halve jorda. Men slikt skal man selvsagt ikke påpeke da det ikke passer in hos egoistene som ønsker dem velkommen.

Med andre ord,  betyr ikke "innvandring" det samme for alle. Og derfor er det et tåpelig spørsmål å stille.

Eller kanskje ikke? For som de sier, det fins ingen dumme spørsmål, bare dumme folk som stiller spørsmål.

• Liker 3
Skrevet

Med andre ord,  betyr ikke "innvandring" det samme for alle. Og derfor er det et tåpelig spørsmål å stille.

Eller kanskje ikke? For som de sier, det fins ingen dumme spørsmål, bare dumme folk som stiller spørsmål.

Jeg er enig at man må skille mellom vanlig innvandring, asyl og flyktninger. Men i denne tråden synes jeg det var rimelig klart på hva TS mente.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...